1 Laatst bewerkt door Maria1000 (29-11-2013 13:59)

Onderwerp: [FEEDBACK] Hij is af!

M'n eerste taart! (Ooit.) Ik vind het zo leuk!  :) En ik zie heus wel dat ie echt in het niet valt bij de creaties die hier soms langs komen omdat ik eigenlijk maar een prutsbakster ben, maar ik ben toch apetrots. Die doperwtjes zijn misschien een beetje gek, maar ach. Ze zijn van marsepein, met zilverpoeder maar dat zie je niet echt. Maar die gouden balletjes zijn wel goed gelukt, toch? Hij is trouwens bekleed met lichtgroene marsepein, dat zie je op de foto ook niet echt. En die bruine blaadjes zijn ook van marsepein. Hij ziet er een beetje herfstig uit maar dat past goed bij het weer vandaag. Ik had er nog bloemetjes of iets in een vrolijker kleurtje bij willen doen maar toen was ie al min of meer vol. Het is een beetje een oelig ontwerp maar dat komt omdat ik gewoon maar wat gedaan heb.
En hij is zelfs lekker. Niet eens te zoet. Wel machtig. Het is funcakes bitterkoekjes cakemix met mokkabc (gewoon zelf gemaakt) en karamel (ook van mezelf).
Hebben jullie alsjeblieft verbeterpunten voor me?

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-BVYDGMF4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Y6WPWN6D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-LNHYTLXW.jpg

Re: [FEEDBACK] Hij is af!

hij ziet er toch netjes uit
beter dan mijn eerste
gewoon blijven oefenen

3

Mooi gedaan voor de eerste keer vooral je roos heel etg knap hoor! :thumb: 

Tips:
Je kan je biscuit na het bakken op zijn kop laten afkoelen en dan krijg je een mooie rechte bovenkant.
En heel veel oefenen en veel tips en inspiratie halen van dit prachtige gezellige forum :D

Veel Plezier!

Zoete groetjes, Inti

4 Laatst bewerkt door Carien (17-04-2012 22:09)

ik vind 'm  :think: oelig :think:  leuk :Y  ;)

hartstikke  :thumb:  voor een eerste taart :Y

Idd omkeren na het bakken  :think: hoewel dit cake is; bij biscuit werkt dat beter :Y
Kan me voorstellen dat een cake, gevuld met botercrème, bekleed met marsepein erg machtig is. Misschien de volgende keer biscuit? Is veel lichter en luchtiger :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Ik vind 'm erg leuk! Mooie kleurtjes  :Y

Ik vind hem ook knap voor een eerste.
En als je tips wil? Hahahaha gewoon heerlijk op deze geweldige site blijven rondneuzen om leuke handige tips te vinden. Staan er onder de how to zo veel!!!!!!
En er is zo veel leuks te doen!!! (pas op, verslavend!  :P )
Heel veel plezier met bakken en fröbelen!!!
En vind echt dat je trots mag zijn op je eerste, heb er vele "mindere" voorbij zien komen (ook die van mezelf hihihi).
Groetjes!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

Voor een eerste taart vind ik hem heel knap!! Dus je bent zeker geen prutsbakster  :nooo . Wat betreft het decoreren, bedenk van te voren wat je er ongeveer op wil hebben, teken bijv. een klein ontwerpje en kijk tussendoor steeds of hij wordt zoals je wil of dat je nog aanpassingen wil doen dan kom je geen ruimte te kort voor dingen die je er nog op wilde hebben ;). En, volgensmij zie ik op je foto bij sommige decoraties je crème/lijm die je hebt gebruikt voor het plakken er onderuit piepen, ik plak altijd gewoon met water, plakt prima en als dat eronder komt zie je er later niks meer van!

Maar dit zijn details, je taart is nu al onwijs strak! En dat is toch het meest moeilijke.... Gewoon lekker doorgaan met taarten dus!  :)

8

Voor een eerste is ie lang niet gek, zo oelig ie niet hoor, gewoon lekker doorgaan, zul je zien dat je steeds beter wordt.

9

Dank jullie wel allemaal. Ook voor de tips.

Ik ga lekker nog even een stukje taart nemen nu.  :Y

10

Wat leuk dat je je taart erop zet na je vragen. Hij is echt leuk geworden, mijn eerste zag er zeker niet zo uit. Ook mooi dat je blaadjes zo netjes uitgestoken zijn, zo zonder rafels. Dat lukt mij nog steeds niet. Gouden tip?

Geniet ondertussen lekker van je taart!

Tieneke

11

@Tante Tien, dank je wel.  :)  Ik heb die blaadjes gewoon goed geheen-en-weerd over m'n aanrecht en dan het randje een beetje met m'n vinger afgeveegd, voor ik ze uit de steker (plunger cutter) haalde.

Ik heb lekker nog een stuk in de vriezer voor komend weekend  :9

12

Ik vind hem ook erg leuk. Had er vandaag, ondanks mijn dieet, mijn tanden zo ingezet hoor!! En die roos is echt mooi gelukt!! Ga door, het kan alleen maar beter worden. Ik ben ook nog een newbie wat taarten maken en decoreren betreft! Gewoon alles uitproberen.