1

Onderwerp: wat is lekker bij amaretto en bij de oreo vulling

ik zoek twee lekkere combinaties

moet te maken zijn met de botercreme mix. Ik wil een amaretto creme maken dus water vervangen door amaretto
En ik wil in de andere taart oreokoekjes vulling maken.

Nu zit ik te denken aan bijvoorbeeld bonbonbloc en/of toblerone smelten en door de botercreme mengen. Maar wat is nu echt lekker bij amaretto en wat bij de oreo koekjes

2

Re: wat is lekker bij amaretto en bij de oreo vulling

zelf zou ik bij de amaretto bv marscapone vulling, witte choco vulling gebruiken of als fruit bv appel of sinasappel. Geen "zware" smaken, omdat dat de amaretto overstemt vind ik!

De oreokoekjes zou ik ook een aardbeien, witte choco of vanille vulling gebruiken, wederom geen hele uitgesproken smaken dus naar mijn mening! ;)

3

Deze link geeft heel veel verschillende mogelijke lekkere combinaties:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883

Persoonlijk probeer ik bij een zwaardere vulling altijd een minder zoete tegenpool te nemen, om wat aciditeit in de taart te brengen - met de bekleding en al wordt het al zo'n zoete bedoening...

Dus bij oreo vulling zou ik bv. framboosjes nemen, eventueel verse of puree, of coulis die je door mascarpone haalt of met yoghurt.

Bij amaretto denk ik meteen aan een combinatie met abrikozen of mandarijn.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

ik heb pas mijn eerste taartje gemaakt bij een workshop, vind het echt te gek!!!
door een operatie ben ik nu gedwongen op de bank met mijn laptop te liggen, waardoor ik me perfect in heb kunnen lezen in alles wat met taartjes te maken heeft.. geluk bij een ongeluk dus hihihi...

nu ga ik komende zondag met een paar dames aan tafel zitten om echt aan de slag te gaan en ik zat ook aan iets met oreo koekjes te denken.
ik heb hetvolgende bedacht:
1 laag bananenbavroise
1 laag slagroom met oreokoekjes grof verkruimeld.
afsmeren met botercreme met wittechocolade smaak.
zou dat een idee kunnen zijn???

en even een vraagje voor mij dan tussendoor, welke slagroom kan ik het beste gebruiken en moet daar klopklop of klopfix doorheen?
of moet ik de biscuit eerst van te voren moet iets besprenkelen?
ben zo bang dat de slagroom slap wordt. heb wel ergens gelezen dat het belangrijk is zo koud mogelijk werken.

bij amaretto denk ik zelf aan kersen of idd abrikozen

succes  ;) en ik hoop dat jullie ook op mijn vraag antwoord kunnen/willen geven. :o

5

Bij amaretto zit ik te denken aan bitterkoekjespudding van Mona, Bij het zoete van de oreo zou ik denk ik iets van Kersenvlaaivulling of jam(Niet van die hele zoete) doen.