Onderwerp: Hoe bewaren jullie je fondant/marsepein?
Zoals jullie al hebben gelezen
Hoe bewaren jullie je fondant/marsepein?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe bewaren jullie je fondant/marsepein?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zoals jullie al hebben gelezen
Hoe bewaren jullie je fondant/marsepein?
Ik wikkel het in plastic (vershoudfolie of een plastic zakje) en doe het dan in een bakje met deksel.
In een luchtdicht bakje van tupperware.
Ik doe het in huishoudfolie en dan van die zipper zakjes van Ikea en dan nog alles bij elkaar (dus alle zakjes) in een luchtdichte bak.
Maar je kan het ook overdrijven
Ik had gekleurd fondant van de welkoop in plastic zakjes bewaard en dat was hard geworden. 1 kilo witte fondant had ik in een bakje bewaard en die kon ik meteen weer makkelijk kneden en was super lekker zacht om te gebruiken. Weten jullie misschien hoe dit komt?
in plastic zakjes en dan in een pedaalemmerzak en dan in een emmer met deksel..maar ook ik kan overdrijven..
Dat is niet overdreven hoor! Alleen in plastic is niet voldoende heb ik gemerkt....alle fonfant was keihard geworden!
Nu doe ik het in boterhamzakjes en die bewaar ik in een afsluitbare plastic voorraadbox van tupperware! Werkt super!
In huishoudfolie, die allemaal in een zipperzakje en in een afgesloten emmertje.
Hallo allemaal ik heb een vraag:
Ik ga voor het eerst een meptaartje maken, nou wil de klant het bekleed hebben met fondant en bovenop slagroom...kan dat???
Ik bedoel smelt de fondant dan niet weg?
Ik ga voor het eerst een meptaartje maken, nou wil de klant het bekleed hebben met fondant en bovenop slagroom...kan dat???
Je kan beter een nieuw onderwerp starten de volgende keer. Nu zien andere niet dat jij onderaan dit topic nog een vraag stelt.
Maar om even op je vraag terug te komen. Dit kan niet. De fondant zal smelten door de slagroom.
Heb het zelf ook een keer gedaan en werkte prima!
Fondant zag er nog goed uit.. had het ook nog een nacht in de koelkast gezet. Misschien dat het aan je fondant ligt?
ik doe het ook in boterhamzakjes en stop het in die emmer
van 5 kg fondant
werkt prima
Boterhamzakjes zijn niet luchtdicht, het beste kun je fondant en marsepein bewaren in van die diepvrieszakjes met een ritssluiting boven op en dan alle lucht eruit, ritsje dicht en dan in een lucht dichte emmer of bak.
Niet in de koelkast of vriezer bewaren.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe bewaren jullie je fondant/marsepein?