26

Re: boltaart maken

Prinses013 schreef:
shallY schreef:

Ik heb ook de blanda schaaltjes gekocht. Die van 12 en 20 maar dan wel van staal, die kunnen toch niet in de oven?

Ik heb ook de blanda serveerschalen van staal. Ze zijn er misschien niet voor gemaakt maar het gaat prima. Ik bak iedere bolvorm hierin!

ja idd, net gemaakt en gelukt!! :D

27

fenny schreef:
Pink_lady schreef:

dat denk ik niet niet, ik denk dan minimum, 40 minuten, maar kijk na 30 minuten of hij mooi opkomt en droog lijkt, dan kan je testen met een coctailprikker.

Pink Lady, het is gelukt! :thumb:
Net taart gemaakt, 35 min in de heteluchtoven 160 graden.
Bedankt tot zover, hopelijk kan ik morgen de taart vullen(weet nog niet met wat) maar de bekleden wil met chocoladeganache.

geweldig!! :thumb:
Misschien vullen met chocolademousse? Ach je vind vast wel wat, er staat genoeg op het forum, toch?

@Lucky: voor de blanda van 12cm (en ik raad je aan er 2 te kopen morgen :lol:  ) neem je gewoon de helft van het beslag voor één taart.

De blanda's zijn perfect hittebestendig, geen zorgen.

28

van daag niet gered naar ikea te gaan dus maar gewoon een ronde chocoladebiscuit gemaakt.
Vullen met monchou en kersen. Bekleden in hartjesmotief hihi....
Krijg alleen de bovenkant nooit echt plat.... .

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

29

vullen met botercreme van de mix en daar hagelslag over,vinden kindjes heerlijk :P
Ik bak mijn blanda's in een klein electrisch oventje,en na 30 minuutjes zijn ze helemaal klaar

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

30

fenny schreef:
Pink_lady schreef:

ik heb allebei de manieren geprobeerd. Met repen biscuit is leuk om te doen met kids, zo hoeven zij zelf niet te bakken of te wachten tot het taartje gebakken is en afgekoeld. Gisterenavond heb ik in de kleine blanda 12cm, gebakken en gaat super! Ik prefereer ook het bakken.

Ik heb wel eens met de repen gedaan maar vond de taart niet strak genoeg. Mijn dochter is ziek dus vandaag geen taart bakken  :(
wie weet vrijdag weer.
Pink Lady, zou 30 min bakken in de heteluchtoven 160 graden genoeg zijn?

10 min op 160
10 min op 170
10 min op 175-180
en dan nog iets langer laten zitten tot hij mooi is.
tussen de 30-45 minuten

31

Wat ik ook altijd doe is met een deegmes (of dat halve witte maantje), of jee kan het ook met een pannelikker doen, vlak voor je het deeg in de oven doet, van het midden naar de randen strijken, zodat je eigenlijk een putje in je deeg krijgt. Maar zachtjes he! Op die manier komt hij ook gelijkmatiger op.

32

Oke thnx, dan ga ik het ook maar eens proberen!

33

Oke thnx, dan ga ik het ook maar eens proberen!

34

Nog een vraagje hierover, hoeveel mix moet ik dan gebruiken als ik een schaal van 20 cm heb?
Gewoon wat er op het pak staat van funcake?

35 Laatst bewerkt door marleentje87 (14-04-2012 09:01)

hier aan de linker kant staat een knop met tabellen.
daar taat een schema voor de blanda schalen.
echt super handig :D

36

Thnx, zal ik daar eens kijken!

37 Laatst bewerkt door fenny (23-04-2012 11:06)

shallY schreef:

Nog een vraagje hierover, hoeveel mix moet ik dan gebruiken als ik een schaal van 20 cm heb?
Gewoon wat er op het pak staat van funcake?

Ik heb ergens gelezen voor de schaal van 20cm :
- 4 eieren, 270 gram mix, 26 ml water