1

Onderwerp: 2 bruidstaarten deze week. I like it ♥

Hoi hoi  :)

Deze week twee bestellingen. De eerste is voor 250 personen. Echt suuuper veel. Ik heb een stapeltaart van 5 lagen gemaakt en nog 8 aansnijdtaarten erbij (waarvan ik er 4 nog moet bekleden. Ik doe nu aan taartontwijkend gedrag. Wel op een taartenforum  ;) ). De taart moet straks ook nog van Groningen naar Utrecht vervoerd worden. Als dat maar goed gaat.
Ik heb tot vannacht half 3 zitten bakken en vullen. Ik leek dus wel een echte bakker, want die werkt toch ook vaak 's nachts?
Het is een te grote bestelling om echt leuk te zijn, maar ik wilde hen helpen. Ze hebben een low-budget bruiloft. De vullingen heb ik wel simpel gehouden. Vanillecrème met vlaaifruit aardbei en chocoladecrème met laagjes bebogeen.
http://farm6.staticflickr.com/5347/6927385638_ee479056c6.jpg

En nog een kleinere. 24 personen. De taart is geïnspireerd op de bruidsjurk van de bruid. De bruid heeft de taart zelf ontworpen. De vulling is kokoscrème met een laagje knapperige chocolade en een laagje vlaaifruit tropische vruchten.
http://farm8.staticflickr.com/7079/7070534659_6687595d81.jpg

Nu maar eventjes een rustig, taartvrij weekendje. Taarten maken is fijn, maar eventjes niet is ook wel eens fijn :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Re: 2 bruidstaarten deze week. I like it ♥

Prachtig!!! Geniet van je weekend!
Hoe doe je dat knapperige chocolade laagje trouwens; gewoon chocolade smelten en op een laag van je taart smeren/schenken?

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

3

Helemaal super!!! mooi  :thumb:

Groetjes Carolien

4

Esther161068 schreef:

Hoe doe je dat knapperige chocolade laagje trouwens; gewoon chocolade smelten en op een laag van je taart smeren/schenken?

Dankjewel  :) Klopt! Precies hoe jij het beschrijft. Dun laagje, anders wordt het een blok. En eventjes laten stollen. Ik heb weleens gelezen dat sommigen ook een raster maken met een vork. Maar dat lukt mij nooit, dus ik smeer gewoon een laagje :-)

Bruidstaart Groningen

5

wow!ik wou dat ik zo'n low-budgettaart had op m'n bruiloft.
Als ik zo eerlijk mag zijn moet ik bekennen dat ik die mooier vind dan de kleine bruidstaart,en ook aan de vulling vind ik echt niks verkeerd.Gewoon lekker :P

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

prachtige taarten maar een lowbudget bruiloft met 250 pers taart?

7

marikaatje schreef:

Als ik zo eerlijk mag zijn moet ik bekennen dat ik die mooier vind dan de kleine bruidstaart

Hmm nu je het zegt: dat vind ik zelf ook wel. Terwijl ik voor de eerste alleen ingrediënten heb berekend.
Maar het tweede taartje (ook niet duur) is wel echt precies zoals de bruid hem wilde.
De eerste taart heb ik zelf een beetje verzonnen. Alleen de kleur paars was doorgegeven.

Bruidstaart Groningen

8

dianaatstyle schreef:

prachtige taarten maar een lowbudget bruiloft met 250 pers taart?

Ja receptie. De bruiloft zelf wordt heel klein gehouden. Is een jong stel, net afgestudeerd.

Bruidstaart Groningen

9

Wauw, ik ben weg van de eerste taart! Allebei plaatjes trouwens hoor. En zoals altijd weer prachtig gefotografeerd!

10

Wat een plaatjes, heel mooi!!!

Groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

11

Oh wow...die eerste..prachtig gewoon!
De tweede ook hoor, maar de paarse is gewoon iets meer mijn smaak :).
Geweldig gedaan :thumb:

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

12

I like it too  :D 

:thumb:  :thumb:  :thumb:

13

Wauw! Prachtige taarten! Wat een werk. :thumb:

( maar inderdaad 250 personen voor de receptie en low budget? :/  )

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

14

Super mooie taart. Ik vind de eerste ook het mooist. Kan me voorstellen dat jij blij bent met een rustig weekend!

Geniet ervan!

15

Haha, ik denk dat je het stukje "low budget" beter weg had kunnen laten, want dat roept bij velen, mij ook ;), de reactie op: hoe kun je nu 250 man uitnodigen voor een receptie, terwijl je een low-budget bruiloft moet houden????

Maar terug naar de taarten; wat zijn ze supermooi, en ik zou niet kunnen kiezen tussen de twee ! De vullingen zijn ook hartstikke lekker trouwens, vooral aardbeicreme blijft hier favoriet !

Groetjes, Conny

16

Wow ik zou er niet aan moeten denken taart voor zoveel mensen en dat allemaal op dezelfde dag klaar hebben. Wat een prestatie.

En inderdaad low budget met 250 mensen klinkt een beetje raar.
Low budget vind ik meer een taart voor 20 personen

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

17

maar toch, de taart is prachtig :Y  :thumb:

:think: Ga je 'm gestapeld vervoeren dan? :s brrrr, succes nog met de laatste taarten en het transport :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

Vind vooral de grote echt prachtig!!!!!

19 Laatst bewerkt door Hertje (13-04-2012 22:48)

Ik ben weg van je hoge stapel! :Y
Wat een enorme klus met de extra taarten erbij, petje af!

De kleine taart is ook :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

20

Dat is inderdaad een hele mooie taart voor een lowbudget bruiloft! Echt lief dat je dat doet :)

21

Low budget of niet, super gedaan! Top inderdaad om de hele dag te staan bakken en iets moois in te leveren :thumb:

Be in love with what you have

22

Bedankt voor de jullie leuke reacties.

Ik verbaas me er een beetje over dat zoveel een mening hebben over dat ze (al dan niet) low budget trouwen. Jullie weten toch helemaal niet hoe de vork in de steel zit?
Ze trouwen in de kerk en daarna is er een receptie met deze taart. Ze kennen veel mensen van hun ontwikkelingswerk (World Servants) en van de kerk. Die hebben zij uitgenodigd op hun receptie. Daarna gaan ze met een klein groepje verder. Op deze receptie krijgt iedereen een stukje taart. Dat hadden ze inderdaad ook niet kunnen doen, maar ze vroegen mij of dat kon. Ik wilde ze graag helpen en heb dus deze stapeltaart gemaakt. Ze zijn net student-af en willen graag trouwen. De aansnijtaarten zijn gewoon witte ongedecoreerde taarten. Grote taarten van 30 cm. Die waren dus zo klaar. De vullingen zijn ook simpel. Qua ingedriënten zijn het dus relatief 'goedkope' taarten. Ik heb er dus alleen veel tijd ingestoken, maar dat vind ik niet erg. Het is mijn hobby, niet mijn werk  :)

Bruidstaart Groningen

23

Carien schreef:

:think: Ga je 'm gestapeld vervoeren dan? :s brrrr, succes nog met de laatste taarten en het transport :Y

Jaaa, van Groningen naar Utrecht. Maar dat durf ik aan. Hij staat als een huis  :)

Bruidstaart Groningen

24

Almie schreef:

Bedankt voor de jullie leuke reacties.

Ik verbaas me er een beetje over dat zoveel een mening hebben over dat ze (al dan niet) low budget trouwen. Jullie weten toch helemaal niet hoe de vork in de steel zit?
Ze trouwen in de kerk en daarna is er een receptie met deze taart. Ze kennen veel mensen van hun ontwikkelingswerk (World Servants) en van de kerk. Die hebben zij uitgenodigd op hun receptie. Daarna gaan ze met een klein groepje verder. Op deze receptie krijgt iedereen een stukje taart. Dat hadden ze inderdaad ook niet kunnen doen, maar ze vroegen mij of dat kon. Ik wilde ze graag helpen en heb dus deze stapeltaart gemaakt. Ze zijn net student-af en willen graag trouwen. De aansnijtaarten zijn gewoon witte ongedecoreerde taarten. Grote taarten van 30 cm. Die waren dus zo klaar. De vullingen zijn ook simpel. Qua ingedriënten zijn het dus relatief 'goedkope' taarten. Ik heb er dus alleen veel tijd ingestoken, maar dat vind ik niet erg. Het is mijn hobby, niet mijn werk  :)

Almie,je hoeft niet voor de pas getrouwde stel te verantwoorden. Geld of geen geld, als iemand een taart wilt en jij hebt aangeboden om iets te betekenen zonder te oordelen, dan krijg je van mij een diepe buiging :thumb:

Be in love with what you have

25

ziet er goed uit!

Enthousiaste groet, Maxime