1

Onderwerp: nieuwe sugarveil bruids voile op bruidstaart gemaakt.

Hallo allemaal,
Voor degene die met sugarveil aan de gang gaan of zijn of nog willen,
sugarveil is een mooi product op bruidstaarten en andere feest taarten.
Ik had voor mijn eindwerkstuk pme een bruidsvoile op een bruids taart gedrapeerd.
Deze ging omdat hij op een dummy staat helaas na een week brokkelen.
Dus heb ik weer een nieuwe gemaaakt en het recept aangepast.
Nu maar kijken of het langer houdbaar is en niet brokkelt.
Als  je het op een echte taart wilt gebruiken is het dus geen probleem dan blijft hij paar dagen prima, wel erg kwetsbaar maar erg mooi ook vind ik.
Graag feedback en eventuele ervaringen van jullie met de sugarveil???
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UBGPD8LU-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIIHBCN6-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DS8RQOPY-D.jpg
Bedankt voor het kijken!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

Re: nieuwe sugarveil bruids voile op bruidstaart gemaakt.

Ik zag op Cakecentral een topic over aangepaste receptuur, misschien heb je daar wat aan?
Maar je taart is super hoor :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Natuurlijk, alsof de eerste al niet "jaw dropping" was, maak je hem gewoon nog eens, pfff...
Petje af hoor, weer fantastisch geworden!!
:Y

4

Jeetje wat een verfijnd werkje is dat. Echt heel mooi! Maar als ik er alleen maar naar kijk gaan mijn handen al in protest! Ik vind het altijd zo knap als iemand dat kan maken!  :thumb:

Groetjes Anne
~ Neem je dromen mee de dag in ~

5

Dank jullie voor de leuke reacties! :Y

Suuz, ik ben naar de site van cake central gegaan maar bedoel je dat recept dat ze het helemaal zelf maken?

6

Owh bat balen zeg dat de eerste was gaan brokkelen.
Maar, je hebt hem weer geweldig mooi opnieuw gemaakt.
Hopelijk kun je wat met de tip van Suuz, en gebeurt het niet nog een keer. :)

Wil je meer taartjes van mij zien? Kijk dan op: www.dezoetedromenfabriek.nl

7

Was op cakecentral aan het zoeken....maar waar vinden jullie dat recept om het zelf te maken?

8

Was op cakecentral aan het zoeken....maar waar vinden jullie dat recept om het zelf te maken?

9

Ik heb er geen ervaring mee maar ik vind het effect super, knap gedaan........ :thumb:

10

Sannew,
Er stond een commentaar van iemand op cake central die het zelf had gemaakt (het recept).
Het recept wat die persoon maakte, heb ik ook niet gevonden.
Als ik wat weet dan hoor je het (hier) wel.
In Nederland is een kant en klaar recept te koop van sugarveil dat je met 120 cc gekookt water mengt en daarna 5 minuten op vol vermogen mixt.
Dan nacht in de koelkast in goed afsluitbare bak en de volgende dag kun je het uit gaan smeren over je mold.

Dit werkt prima als je de taart binnen een aantal dagen eet.
Maar ik wil het op een dummy hebben en dan gaat het brokkelen als het na een aantal dagen droogt.
Dus ik heb zelf het recept aangepast en ik denk dat ik het gevonden heb dat het nu mooi en heel blijft.
Het werkt ook anders als je de sugarveil over je taart heen legt,dan is het geen probleem, dan gaat het niet stuk.
Ik had de voile gedrapeerd dus dan hangen er stukken los van de taart en daar gaat (ging)het stuk.
Hoop dat je er wat aan hebt.

11

Annette52 schreef:

Sannew,
Er stond een commentaar van iemand op cake central die het zelf had gemaakt (het recept).
Het recept wat die persoon maakte, heb ik ook niet gevonden.
Als ik wat weet dan hoor je het (hier) wel.
In Nederland is een kant en klaar recept te koop van sugarveil dat je met 120 cc gekookt water mengt en daarna 5 minuten op vol vermogen mixt.
Dan nacht in de koelkast in goed afsluitbare bak en de volgende dag kun je het uit gaan smeren over je mold.

Dit werkt prima als je de taart binnen een aantal dagen eet.
Maar ik wil het op een dummy hebben en dan gaat het brokkelen als het na een aantal dagen droogt.
Dus ik heb zelf het recept aangepast en ik denk dat ik het gevonden heb dat het nu mooi en heel blijft.
Het werkt ook anders als je de sugarveil over je taart heen legt,dan is het geen probleem, dan gaat het niet stuk.
Ik had de voile gedrapeerd dus dan hangen er stukken los van de taart en daar gaat (ging)het stuk.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Super, dank je wel! Kun je me zeggen waar ik dat kan krijgen? Of zijn dat de emmers van ongeveer 85 euro? En ben je bereid om je eigen aanpassingen in het recept te delen?   :o
Groetjes

12

Sannew,
De sugar veil kun je in Apeldoorn bij ibake kopen in zakjes.
Bij Ellen`s website heb ik het ook gezien.
Die zakjes daar heb ik het over in het recept omschrijving, met 120 cc gekookt water.
Dat is dus 1 zakje. Het kost rond de 5,50.
Een half zakje is meer dan genoeg voor een voile zoals ik heb gemaakt.
En de aanpassing van mij op het recept heb je niets aan als je het nog wilt eten.
Dat is alleen voor langer houdbaar te doen op dummy.