1

Onderwerp: Te weinig tylose? Wat nu

Hallo allemaal,
Ik heb voor een lotusbloem blaadjes gemaakt van witte fondant met tylose. Nu heb ik de bloem in elkaar gezet nadat ik de blaadjes 2 dagen heb laten drogen. Nu zaken de blaadjes helemaal naar buiten en is de buitenste rand bijna plat. Ze blijven dus niet mooi rechtop staan. Wat nu. Het was heel veel werk dus opnieuw maken zie ik niet zitten. Ik heb ze nu in een bak gezet en de blaadjes met rolletjes alleminiumfolie ondersteund in de goede stand. Droogt het nog verder op zo of kan ik er nog iets anders aan doen? Insmeren met eetbare lijm en dan in de goede stand laten drogen bijvoorbeeld? Wat zouden jullie doen
Gr merlin

2

Re: Te weinig tylose? Wat nu

ben benieuwd..lees even mee

3

Welk merk fondant heb je gebruikt?

Volg je hart...want dat klopt!

4

Van funcakes

5

Er kunnen een paar oorzaken zijn.....

Te weinig tylose of
te dik uitgestoken of
verkeerde paste.....

Voor bloemen wordt meestal gumpaste/flowerpaste gebruikt. Die kun je nl. heel erg dun uitrollen. Dit is niet alleen veel mooier voor bloemblaadjes, maar heeft als voordeel dat hij binnen een paar uurtjes (zo niet eerder!) al hard is en verwerkt kan worden.

Zo te lezen ben ik bang dat je ze toch over zult moeten maken..... :s
Ik hoop dat je er eits aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

6

Zelf heb ik het nooit geprobeerd, maar is het niet zo dat je het ook kan laten 'uitdrogen' door het op een hele lage temperatuur in de oven te doen??

7

Je kunt het altijd proberen.....de oven op 50 graden en de ovendeur open. ;)

8

Oke en hoe lang dan?

9

de laagste temperatuur van mijn oven is 80. als ik hem lager doe slaat hij niet aan... Kan dit ook???

10

Nee...... :s  het is de bedoeling dat het door de lage temperatuur van 50 graden gaat drogen en het vocht weggaat door de open ovendeur......hij mag niet gaan smelten door een te hoge temperatuur.... :nooo

11

funcakes hardt toch niet echt uit? Bakels daarentegen wel (met tylose)

12

Ik heb ook lussen voor een strik gemaakt en die zijn wel echt hard...

Bij in2bake gebruik ik nooit tylose...ja om te lijmen, maar niet om hem harder te laten worden. Werkt perfect! Moet toch ook eetbaar blijven...

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

14

Joanna1981 schreef:

FunCakes hardt wel uit,

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15

Marianne schreef:
Joanna1981 schreef:

FunCakes hardt wel uit,

Oh? Las van verschillende mensen op het forum die aangeven dat funcakes niet uithardt, vandaar dat ik voor strikken e.d. Bakels gebruik.

16

Toen FunCakes net op de markt kwam hardde het inderdaad niet uit, maar dat is al heel lang veranderd. FunCakes met tylose hardt prima uit, PettinIce (bakels) hardt wel snèller uit :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

ik heb een vraagje: kun je tegen het uitzakken van botercreme ook het jem petal powder gebruiken? Er staat op dat het een stabilisator is, en wordt (ook door mij zelf) gebruikt voor fondant , om het harder op te laten drogen.
groet christa

ik heb een vraagje: kun je tegen het uitzakken van botercreme ook het jem petal powder gebruiken? Er staat op dat het een stabilisator is, en wordt (ook door mij zelf) gebruikt voor fondant , om het harder op te laten drogen.
groet christa

Ik wil graag een prinsessentaart bakken,en nu is mijn vraag: Kan ik die ook vooraf bakken en invriezen gedecoreerd en wel(dwz de onderkant zonder de pop).? Weet iemand daar iets over te zeggen,mof heeft iemand daar ervaring mee?
groeten Chjrista Meijer

20

christa.meijer je kunt beter een nieuw topic openen voor je vragen, dan heb je sneller en meer kans op antwoorden...

21

christa.meijer schreef:

Ik wil graag een prinsessentaart bakken,en nu is mijn vraag: Kan ik die ook vooraf bakken en invriezen gedecoreerd en wel(dwz de onderkant zonder de pop).? Weet iemand daar iets over te zeggen,mof heeft iemand daar ervaring mee?
groeten Chjrista Meijer

Christa.....zoals Biggeltaart al schreef, kun je beter een nieuwe, eigen topic openen met een eigen titel, zodat de anderen je beter kunnen helpen..... ;)

22

@TO, gewoon een paar dagen laten liggen dan hard het vanzelf uit.

23

Chennie.. ik heb vandaag de foto van de taart van TO gezien.. en die zijn al lang en breed droog hoor!  :P  :lol:  :+

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!