Onderwerp: Tagatesse, love it or hate it
Het verhaal van een blooper dat een heerlijk snoepje is
Met de zomer op komst ben ik toch op zoek gegaan naar zoete traktaties die minder calorieën bevatten. En zo kwam ik in de supermarkt Tagatesse tegen. Een product dat zegt dat het gemaakt is van een natuurlijk ingrediënt met de mogelijkheid te verhitten tot 150-160 graden.
Of Tagatesse werkelijk een gezond alternatief is voor het gewone suiker? Daar kan ik niets over zeggen. Naslag op het web zorgt voor wisselende recensies. De een vindt Tagatesse het de suiker van de toekomst, de ander vindt het bij de groep light suikers hoort te staan waar ook aspartaam, Stevia staan.
Ook aan onze gewone suiker of rietsuiker kleven nadelen en zelfs met honing wordt vaak geknoeid. We leven nu eenmaal in een wereld waar je werkelijk moet zoeken naar producten die helemaal natuurlijk zijn, niet bewerkt.
Ik ben begonnen met het bakken van merenques, ze zagen er prachtig en wat zacht flexibel uit na uren in de oven. Een blooper dus dacht ik. Maar al snel wordt het hard en bleek het een heerlijk snoepje.
Het was natuurlijk de bedoeling dat het koekjes werden vandaan dat ze nogal groot zijn. Een andere keer bak ik ze als kleine toefjes.
Ik ga Tagatesse zeker niet altijd gebruiken, maar nu biedt het me een alternatief.
Verder lezen? Klik hier
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

(voorbeeld voor heel veel andere bedrijven)