Re: Slagroom die langer buiten de koelkast kan
Ik ga het zo wel halen bij de sligro. Ik neem aan dat ik er ook ganache mee kan maken? Dan kan die namelijk wel in de vriezer
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Slagroom die langer buiten de koelkast kan
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ga het zo wel halen bij de sligro. Ik neem aan dat ik er ook ganache mee kan maken? Dan kan die namelijk wel in de vriezer
Wat een interessant topic is dit! Dames dank voor jullie ervaringen! Ik gebruik ook meestal slagroom vullingen in taart omdat ik dat lekkerder vind, maar dan moet ik misschien ook eens die blue band gaan gebruiken! Dank!
Ik gebruik ook meestal slagroom vullingen in taart omdat ik dat lekkerder vind
Me too maar nu iemand heeft aangegeven een uur met de taart onderweg te zullen zijn dacht ik aan dit product.
Ben ook erg blij met het delen van de ervaringen!
Ik heb 3 liter gehaald dus voorlopig eten wij slagroom :Loo:
Ik heb 3 liter gehaald dus voorlopig eten wij slagroom :Loo:
Waaaahhhh, waarom zo veel?
Wat kost het per liter en waar heb je het gehaald?
nou ja...dacht ik toch echt dat ik hier gisteravond nog een vraag had geplaatst....
Begrijp ik het goed dat je die blue band niet ik kunt vriezen als je er een taart mee hebt gevuld?
ik was bij de sligro en zag dat het tot januari goed was dus dacht oh dan neem ik er drie
het kost 3,10 ex btw
En ik vind het weer fijn, dat jullie de moeite nemen even een bedankje te plaatsen
Maris, zo gaat dat bij mij ook: ik haal ook 3 pakken tegelijk. Het is wel duurder dan slagroom, maar ik heb geen risico en wat is nu 2 euro meer op een hele taarr ( maak zelf geen taarten kleiner dan 25 pers).
Over invriezen en ganache maken weet ik niets, niet geprobeerd, ,maar ik heb wel eens restjes ingevroren die ik voor bruidsproevers weer heb gebruikt en daar was niets mis mee, dus ik zou het niet weten.
dus ook geopend blijft de UHD gelden?
Et niet invriezen bedoelen ze waarschijnlijk het pak volgepompte slagroom moet je kunnen invriezen. Waar zijn anders die diepvriestaarten mee gemaakt lijkt me dan ook zoiets toch
dus ook geopend blijft de UHD gelden?
5 dagen....
Ik ben nieuwsgierig naar de Pati Creme (van Tafel van Achttien, 1 liter € 5,50).
Volgens Petra is die namelijk 1 a 2 dagen buiten de koelkast houdbaar
(= afhankelijk van de temperatuur).
Ik ben benieuwd naar de fabrikant en/of ingrediënten.
En of het heel anders smaakt dan Blue Band Culinair.
Wie o wie?
Ik gebruik de Blueband vaak maar heb 'm nog nooit "tot boter geklopt". Doe het gewoon met de keukenmachine en loop gerust weg.
Mijn ervaring is wel dat ik evtentuele smaakstoffen pas aan het eind toe moet voegen. Om de een of andere reden wordt het anders minder stijf.
Ben trouwens ook wel benieuwd naar het verschil met de Patikrem van Petra Achttien...
@ Paula. Goed om te horen.
Hoe lang klop jij de Blue Band ongeveer en op welke stand zet je de keukenmachine?
Ik ben nieuwsgierig naar de Pati Creme (van Tafel van Achttien, 1 liter € 5,50).
Volgens Petra is die namelijk 1 a 2 dagen buiten de koelkast houdbaar
(= afhankelijk van de temperatuur).
Ik ben benieuwd naar de fabrikant en/of ingrediënten.
En of het heel anders smaakt dan Blue Band Culinair.
Wie o wie?
5.50, jee..hij was altijd 5..dat is nogal een prijsstijging. Ik gebruik deze regelmatig, het verschil met de blue band weet ik niet.
Ik gebruik het vaak alleen voor afsmeren en dan klop ik het heel stijf, ik merk dan dat het vrij snel korrelig wordt als het buiten de koelkast staat (droogt uit). Misschien dat minder stijf kloppen daartegen helpt. Ik vind het voor afsmeren ideaal, voor vulling vind ik het minder geschikt...het is gewoon minder lekker.
@Valy: heel interessant deze info. Dank je wel.
Hoe (met de hand of keukenmachine) en hoe lang klop jij het op?
Ik klop de Blueband op de 1 na hoogste stand (8 van de 10) van mijn keukenmachine.
Hoe lang ligt aan de hoeveelheid, dat doe ik op het oog. Als het stijf is (ik kan dan de mengkan bij wijze van spreken op zn kop houden) dan voeg ik evt de smaakmakers of likeur toe en meng die er heel even (gewoon met de keukenmachine) door. Daarna zet ik de boel minstens een uur in de koelkast.
Ik klop met de kitchenaid op de hoogste stand, en doe dat ook op het oog. Totdat het echt dik en stijf is, dat je inderdaad de kom op zn kop kan houden. Hoe lang dat is geen idee maar gaat vrij snel. Poedersuiker klop ik altijd gelijk mee.
Ik ga in het vervolg wel minder stijf mixen want de laatste keren vond ik het echt te korrelig.
Valy en Paula, bedankt dat je mijn vraag weer hebt willen beantwoorden.
Bij mij is het nog nooit korrelig geworden, altijd glad en romig.
Meestal gebruik ik Blueband gezoet, hoeft dus geen suiker meer aan toegevoegd te worden. Vind ik wel zo prettig want ik ben een enorme zoetekauw en ik maak t anders gauw te zoet.
Let wel op: de gezoete versie mag niet verhit worden en is dus niet geschikt voor ganache of zo. Overigens gebruik ik zelf voor ganache altijd echte slagroom, dus heb geen idee of het met Blueband wat wordt.
Niemand dus die weet wat het verschil is tussen Blueband Culinair en de Patikrem van Petra Achttien???
Van de week ga ik ook BB. uit proberen.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Slagroom die langer buiten de koelkast kan