1 Laatst bewerkt door zingenopkrukken (07-04-2012 09:57)

Onderwerp: Wat Gustave Eiffel en ik gemeen hebben.....

Niet veel, alleen dat we beiden een Eiffeltoren hebben gemaakt....
Mijn vriendinnetje studeerde gisteren af als lerares Frans en vanavond hebben we feest!
Dus daarom deze Franse taart, maar wel met een Amerikaans 'afstudeerhoedje', want die wilde ze er graag bij.

Onderste taart is gevuld met banketbakkersroom, letters zijn erop gespoten met After Eightcrème(niet geklopt), bovenste taartje is gevuld met After Eightcrème.
https://lh6.googleusercontent.com/-4iwlxF4K560/T37x2T9y5xI/AAAAAAAABp0/-G3Nj9xfQCc/s400/DSC01043.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-b6QHkQQd13k/T37x2VnEmOI/AAAAAAAABp0/e3-opj3l2Q8/s400/DSC01044.JPG

2

Re: Wat Gustave Eiffel en ik gemeen hebben.....

Prachtige taart , je Eiffeltoren is erg goed gelukt !  :thumb:

Carpe Diem !

3

Heel mooi gemaakt!

4

Mooi hoor!

5

Knap werk, zeg.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

Gisteren onderweg naar het feestje, lag de Eiffeltoren in twee stukken in een doosje met zacht papier. Zie ik ineens dat het topje afgebroken is! Ik had de lijm bij me, want op het feestje zouden we de twee delen aan elkaar lijmen. Dus snel in de auto het topje erop gezet en de boel vastgehouden tot we er waren. Gelukkig was het een ruim uur rijden, anders had het topje nooit vastgezeten!

Las net op de facebookpagina dat de taart het hoogtepunt van haar feestje was....(tja wat wil je met zo'n hoge toren op je feestje!), was ik erg blij mee!

7

wat een spectaculaire taart zeg  :thumb:

:think: maar waar heb je de Eiffeltoren dan toch van gemaakt??

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

wat gaaf; ik moet in mei ook een eifeltoren maken voor iemand .. dus ik ga hem ff opslaan (als je het goed vind, hoor!!)

En alle tips zijn welkom.

Tuurlijk hoor Desi1m!
Ik heb als voorbeeld de Eiffeltoren van Sugar Duchess gebruikt(mag ik URLS plaatsen??), die kun je anders even googlen. Ook heb ik haar uitgangspunten gebruikt die ze bij het maken van de toren gebruikte.
Maar ik heb de stukjes niet gespoten zoals zij deed met RI, maar uitgesneden in fondant wat verstevigd was met tylosepoeder. Dat moest even echt even uitharden. Je hebt dan vier keer elke kant en van elke kant dus vier platte delen. Daarbij nog een topje en puntje, dus 16 stukjes. Toen ie uitgehard was, heb ik er met RI een raamwerk opgespoten, ook hard laten worden en vervolgens voorzichtig deel voor deel in elkaar gezet met tyloselijm. Soms gestut met sponsjes tijdens het hard worden. Omdat ik m niet in zijn geheel durfde mee te nemen, heb ik m in twee delen gelijmd en bij mijn vriendinnetje thuis het geheel aan elkaar gelijmd.

Als je vragen hebt, stel ze gerust. Was voor mij ook de eerste keer en vond het erg spannend, maar het is gelukt. Geduld en verstevigde fondant zijn wel een hele belangrijke basis hahaha.

10

1 woord: Geweldig!

11

Het klinkt zo makkelijk als je het zo vertelt, maar ik ga er toch maar niet aan beginnen! :)
Wel heel mooi hoor!

12

Fantastische taart!!

13

Wat een gave taart zeg! Super mooi en terecht het hoogtepunt van het feest.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

Een hele gave taart, die eiffeltoren is super goed gelukt :thumb:

15

wat een werk respect hoor! ;)

:) Dank jullie wel!!