1 Laatst bewerkt door kikiricky14 (06-04-2012 19:28)

Onderwerp: Mijn kapsel mislukt steeds

Beste forumleden,

Elke taartbodem wat ik probeer te maken mislukt steeds. Bij heel veel mensen zie ik stevige hoge bodems. Maar hoe goed ik het ook doe, ik krijg steeds lage slappe biscuits. Ik heb de 2 recepten op dit forum al geprobeerd, taartmix gebruikt en gemixt tot ik niet meer kon. Ik ben ten einde raad.

Dus mij vraag is wat doen jullie voor een stevig, hoog taart biscuit?

groetjes rick ;)

2

Re: Mijn kapsel mislukt steeds

misschien even de zoekfunctie gebruiken. ;)
ik kan niet elke keer de uitleg helemaal opnieuw typen. Vandaag nog heb ik op dezelfde vraag beantwoord. Ik zal het even zoeken voor je.
hier : hopelijk helpt het

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127055501

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Ja, ik dacht ook al dat het een veelgestelde vraag was. alleen ik kon het niet echt vinden.
mijn excuses

4

geen probleem.ik ging het alleen niet helemaal overtypen. een linkje zetten is makkelijker ;)

5

en er zijn nog vele goede topics en tips te vinden hier hoor.dit is mijn methode die voor mij goed werkt, maar misschien vindt iemand anders dat niet . belangrijkste is toch wel echt lang genoeg mixen.

6

oke hartelijk dank ;)

7

En moet je dat kommetje boven het heet water houden?

Xhalfal: respect dat je altijd je biscuit zelf maakt  :Y , maar biscuitmix is echt een uitvinding. Het gaat eigenlijk bij mij nooit mis. Gewoon niet te vroeg de oven open doen.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

9 Laatst bewerkt door xhafal (06-04-2012 20:28)

ik heb ook biscuitmix liggen hoor, inderdaad keigemakkelijk en ik gebruik het als ik te ziek ben om lang recht te staan (gewoon in mijn staande mixer kappen en klaar met die mix) maar de smaak is toch helemaal anders dan volledig zelfgemaakt. Ik vind zelfgemaakte veel lekkerder, echter smaken. Ook bavarois, slagroom, banketbakkersroom, .... dat maak je eigenlijk gemakkelijk zelf zonder al die mixen en je staat dan versteld van de smaak! Iedereen wil tegenwoordig maar een mix van dit en mix van dat en die zijn allemaal gemakkelijk (heb er ook in mijn kast staan ;) ) maar zelf maken is zoveel "authentieker" en dan weet je tenminste wat je eet en zit er geen (toch een pak minder) chemische rommel in.
Veel mensen zijn zo gewoon aan "industriële" smaken dat ze zelfgemaakte dingen minder lekker vinden en dat vind ik spijtijg. Ik vind niet (en dat is gewoon mijn mening, niet de absolute waarheid) dat je  "bakt" als je grotendeels van mixen gebruik maakt.
Vergeet niet dat mixen ook maar een doel tot verkopen zijn en gewoon een commerciële uitvinding en dan nog veel duurder dan de aparte ingrediënten!

Ik kom van een andere achtergrond denk ik dan de meeste hier : mijn eerste zorg is een lekkere taart en niet perse een mooie.Ik heb hier soms de indruk dat de smaak niet op de eerste plaats komt bij velen, dat de smaak wel goed moet zijn maar ondergeschikt is aan de versiering of aan het "gemakkelijk" klaarmaken. Ik heb eerst heel lang gebakken voor ik een pak fondant onder ogen kreeg.
Maar gelukkig zijn we allemaal anders. ;)
en ik geloof echt dat iedereen een biscuit, cake of wat dan ook kan maken zonder mix, gewoon de stappen goed en aandachtig volgen. Geeft toch veel meer voldoening als je alles zelf hebt gemaakt zonder een pak mix open te scheuren? ;)

10

Xhafall, je hebt een punt!!

11

Xhafall amen...

12

Xhafall :thumb:

Zelfgemaakt is ook een stuk persoonlijker:)