1

Onderwerp: bakken\smeren met siroop???

wie bakt er wel eens een siroop smaakje mee met de cake?
hoeveel cc mag er in 500gr cakebeslag om het niet te nat te maken?

de siropen  van Philibert Routin zijn nu in de aanbieding bij de Xenos en daar zitten heerlijke smaakjes tussen

alle info welkom!!

Re: bakken\smeren met siroop???

Ik bak er niet mee, (nog) geen ervaring mee, maar trempeer er wel altijd mee, maar dan met zelfgemaakte siropen. Dat maakt het biscuit heerlijk smeuig en geeft een extra smaakje mee.

3

Je druppelt dus de siroop tussen de cakelagen?

4

polderpret schreef:

Je druppelt dus de siroop tussen de cakelagen?

Je kan best het siroopje met een kwastje over het biscuit strijken! Ik vind het persoonlijk ook een toegevoegde waarde aan je taart  :9

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

mmmm ..lijkt me heerlijk
heb zojuist de rozen siroop gekocht...heb je daar wellicht een receptje voor?
kon hem niet laten liggen  :D

6

polderpret schreef:

mmmm ..lijkt me heerlijk
heb zojuist de rozen siroop gekocht...heb je daar wellicht een receptje voor?
kon hem niet laten liggen  :D

Echt een receptje heb ik er niet voor. Voor gewone suikersiroop doe ik 1 deel water met 1 deel suiker - aan de kook brengen en laten inkoken.
Ik voeg er soms gewoon een smaakje aan toe, kan ook met bv. citroenzeste, met alcohol... dat voeg ik gewoon naar smaak toe.

Als je al een siroop hebt, kan je die gewoon zo gebruiken. Of je kan die wat verdunnen met water als je de smaak te sterk vindt.

Er is weinig mis mee te doen, denk ik  ;)

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Rozensiroop dat klinkt inderdaad inspirerend! :thumb:
Tegelijkertijd ook een bepalende smaak, die je misschien alleen licht wilt laten doorkomen. Dus als je het puur gebruikt alleen maar licht aanbrengen, dan inderdaad met een kwastje. Afhankelijk hoe sterk je de rozensiroop nu vindt smaken. Als je zoals ik, niet houdt van een droog biscuit en lekker veel siroop wilt gebruiken voor tremperen, dan zou ik hem misschien verdunnen met zelfgemaakte suikersiroop zoals Marie -Popo hierboven al beschreef.

Marie-Popo, als jij de siroop-expert ben.. O-) hoop het.. ;) Ik laat de siroop dan altijd indikken totdat hij niet meer als water van mijn lepel valt, maar als een siroop er wat langzamer van af glijdt. Dat duurt soms best een tijdje voordat al dat water voldoende verdampt is. Heb jij er nog een speciale richtlijn voor? Of houd je een speciale temperatuur aan boven kookpunt?

8

mieperdepiep schreef:

Rozensiroop dat klinkt inderdaad inspirerend! :thumb:
Tegelijkertijd ook een bepalende smaak, die je misschien alleen licht wilt laten doorkomen. Dus als je het puur gebruikt alleen maar licht aanbrengen, dan inderdaad met een kwastje. Afhankelijk hoe sterk je de rozensiroop nu vindt smaken. Als je zoals ik, niet houdt van een droog biscuit en lekker veel siroop wilt gebruiken voor tremperen, dan zou ik hem misschien verdunnen met zelfgemaakte suikersiroop zoals Marie -Popo hierboven al beschreef.

Marie-Popo, als jij de siroop-expert ben.. O-) hoop het.. ;) Ik laat de siroop dan altijd indikken totdat hij niet meer als water van mijn lepel valt, maar als een siroop er wat langzamer van af glijdt. Dat duurt soms best een tijdje voordat al dat water voldoende verdampt is. Heb jij er nog een speciale richtlijn voor? Of houd je een speciale temperatuur aan boven kookpunt?

:lol: Ik noem mezelf geen expert, hoor... meer een experimenter  :D

Maar ik doe het echt puur op gevoel, beetje laten inkoken. Er zal uiteraard wel een richtlijn voor zijn met een bepaalde temperatuur en dergelijke, maar daar heb ik me nog niet in verdiept.
Maar zoals je zegt, laten inkoken tot je zelf vindt dat de dikte goed is. Je ziet het ook aan de kleur, zeg maar. De pure suikersiroop is dan niet meer zo transparant maar wat troebel. En als je (na het afkoelen) met je vinger voelt, dan is het plakkerig. Beter kan ik het niet omschrijven  ;)

Dank, experimenter!  :D . Ik denk dat we het dan over hetzelfde 'gevoel' hebben.

10

heerlijk...zoveel ervaren mensen.
ik kom pas net kijken..

heb morgen een groep  tieners van 15\16 jaar op de workshop (cakepops) en heel veel chocolade!!!
zal ze eens een spreekwoordelijk poepie laten ruiken met alle smaakjes siroop, ze mogen ook cocktials maken :)