Onderwerp: Weleens citroenrasp van Dr Oetker voor cc's gebruikt?
Zo ja, hoeveel zou ik dan moeten gebruiken per 500gr meel, 250gr ei en 250gr boter?
Ik ben benieuwd!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Weleens citroenrasp van Dr Oetker voor cc's gebruikt?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zo ja, hoeveel zou ik dan moeten gebruiken per 500gr meel, 250gr ei en 250gr boter?
Ik ben benieuwd!
Voor een biscuit van 5 eieren gebruik ik 20 gram citroenrasp...
Er zit dan niet een heel erg sterke smaak in (in de citroenrasp zit meer suiker dan citroen). wat je wel zou kunnen doen is naast de citroenrasp ook nog citroenschil toevoegen...
maar als ik citroencake maak dan gebruik ik citroensiroop met lemoncello (naar recept van Peggy Porschen)
Maar misschien wil je helemaal geen citroencake
Dank! Ik neem aan dat je dan 250 gr meel/suiker + 5 eieren hebt? Dus zo'n pond in totaal?
Nu lees ik dat dan de citroen niet zo sterk is. Denk je dat 60gr voldoende moet zijn voor 1kg cc-beslag?
Mijn mix is iets meer, zo'n 600 gram. 60 gram voor een kilo cupcakemix zou voldoende moeten zijn.
Als je echt citroensmaak wil dan zou ik voor verse citroen gaan. Je moet die van dr. oetker maar eens proeven. is niet heel erg sterk van smaak en in het beslag nog iets minder. Wat je wel zou kunnen doen is gewoon citroenessence toevoegen (ook van dr. oetker). Ik doe per 300 gram cupcakemix 1 1/2 theelepel (maatschepjes) essence. dat vind ik een sterkere smaak dan de citroenrasp...
Hoi Jacq,
dat moet zeker genoeg zijn, er zit 150gr in een potje. ligt er een beetje aan hoe sterk je het wilt, ik hou wel van een citroensmaakje
Zelf maken is veel lekkerder en is onbeperkt houdbaar in de vriezer.
Men neme
5 citroenen hiervan schil je met een dun schiller alleen het geel eraf.
Dit weeg je en neem de zelfde hoeveel suiker.
Dit blender je tot de schil fijn is.
Dan doe je er nog 4 delen suiker bij.
De citroenrasp van oetker e.d. is min 1 deel citroen en 10 tot 15 delen suiker + plus conservering antioxidant e.d.
5 citroenen hiervan schil je met een dun schiller alleen het geel eraf.
Dit weeg je en neem de zelfde hoeveel suiker.
Dit blender je tot de schil fijn is.
Dan doe je er nog 4 delen suiker bij.
wat bedoel je precies met 4 delen suiker? is dat 4x de hoeveelheid die je er de 1e keer bij deed?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Weleens citroenrasp van Dr Oetker voor cc's gebruikt?