Onderwerp: Mega-opdracht...hoe aan te pakken...?

Hoi allemaal!
MIjn kapster gaat voor de kerk trouwen, ze zijn al 15 jaar voor de wet getrouwd, maar nu gaan ze heel speciaal, voor de kerk.
Ze vertelde me al meteen dat ik de taart zou mogen maken...Ik vind het een hele eer, ze bestellen met iedere verjaardag bij mij en als ik geen tijd heb dan mag het ook een taart van mij uit de diepvries zijn! Ze proeven geen verschil tussen vers en diepvries.
Nu weet ik al een hele poos dus dat ik dit mag doen, ze wist zelf nog niet voor hoeveel personen. Nu krijg ik net een berichtje...Het moet taart worden voor 120 personen (SHOCK!!!)
Ik denk, ff op t schema hier kijken welke stapel dat wordt! (SHOCK) Dat wordt niet één stapel, maar veel meer.....
Volgend weekend ga ik mijn eerste stapel maken, dat komt wel goed, maar hoe krijg ik in mijn uppie zóveel taarten gemaakt...en waar laat ik die?? Ik heb wel een extra koelkast, waar makkelijk een stapel in kan, maar zo veel...Hoe zouden jullie dit aanpakken?? Zouden jullie dit aanpakken....? Ik ben een beetje overrompeld. De bruiloft is 25 augustus en ze willen bananen(saroma/slagroom) vulling en chocolade mousse, chocoladesaus, afgesmeerd met chocoladebotercreme...net zoals ze dit weekend hadden voor een verjaardag.....Zelf huren ze een koelkast waar de taart volgens hun wel in past, ik mag m aan komen snijden..Hoop op veel tips hier...hihi....zit hier nog steeds in een stuip van schrik :lol:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

2

Re: Mega-opdracht...hoe aan te pakken...?

Ik zou bv. een stapeltaartje maken van 3 lagen en dan gewoon losse aansnijtaarten erbij in zelfde thema.

En misschien ook de vullingen even bespreken, of het toch 'buiten-de-koelkast-vullingen' mogen zijn (bijv. bananenbotercreme en chocoladeganache). Dit is voor jou makkelijker i.v.m. decoreren, transport en ook voor op de locatie. Je wilt immers ook dat de een taart gezien gaat worden en niet continu in de koelkast moet staan toch? (Het is immers ook nog 25 augustus en wellicht wel heel erg warm.)

In ieder geval succes!!!

ik sluit me aan bij vanessa

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Transport is geen probleem, ze woont hier om de hoek...en ze zijn heel zeker van hun vullingen.....
Idd, één stapel en verder losse taarten!
Bedankt voor jullie tips! Nog meer mensen die mee willen denken?

5

Esther, koelkasten kun je huren, misschien is dat te bespreken met het bruidspaar ivm de extra kosten?
Is de bruiloftslocatie ver weg? Zullen daar de taarten misschien naartoe moeten?
Is daar plek voor zoveel taart in de koelkast ( voor en na de koffie+taart moment)?
Het zal jammer zijn om de overgebleven taarten te laten verpieteren.

Wil jij een goed kapsel houden in de toekomst, is dit het overdenken waard :D

Succes

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

6

Cupcakes erbij????/ staat ook heel leuk....en kunnen ook gevuld.......

ireen123 schreef:

Esther, koelkasten kun je huren, misschien is dat te bespreken met het bruidspaar ivm de extra kosten?
Is de bruiloftslocatie ver weg? Zullen daar de taarten misschien naartoe moeten?
Is daar plek voor zoveel taart in de koelkast ( voor en na de koffie+taart moment)?
Het zal jammer zijn om de overgebleven taarten te laten verpieteren.

Wil jij een goed kapsel houden in de toekomst, is dit het overdenken waard :D

Succes

Bedankt voor het meedenken...maar alles wat je vraagt had ik al genoemd..hihi....Owww...mijn kapsel hahahaha! :+
Cupcakes zijn ze nu ook over na aan het denken...
Thanx lady's....
Nog meer tips en ideeen??

Ik zou 3 stapeltaarten maken.
Een stapeltaart met de smaak zoals hun willen.
De andere stapeltaarten zou ik maken zodat ze niet perse in de koelkast hoeven anders zit je echt met ruimtegebrek van je koelkasten.
Want de vulling die hun willen zijn koelkast vullingen.
Ik heb een aanvraag voor September voor 100 personen die maak ik ook in 3 stapeltaarten en met veilige vullingen.

Heel veel succes!

Groetjes P@trici@

Reken eerst eens uit hoeveel taarten je mogelijk nodig zou hebben, grof weg. Zeg.. het zijn er 7. Als ze dan persé een koelkastvulling willen moet je nadenken hoe je deze in je eigen koelkast zou kunnen bewaren.
Lijkt me een probleempje bij een kleine koelkast.. :s
Of koelkasten huren??, of koelkast van de buren even inpikken?
En hoeveel tijd je normaal gesproken doet over het maken en bekleden van 1 taart en dan nadenken of je dat binnen de hoedbaarheid van de taart voor elkaar krijgt om dat voor de bruiloft voor elkaar te krijgen. Dagje vrijnemen dag vantevoren (of 2..)

Ik zou zelf toch voor een houdbare taart gaan bij zoveel personen. Kun je ze rustig vooraf maken op dagen dat het jou uitkomt, in de vriezer gooien en daarna per aantal rustig laten ontdooien in de koelkast en elders bewaren tot de hele partij ontdooit is.
Scheelt aanzienlijk in stress, lijkt me.

Ik ben van plan om elke taart die klaar is naar hun te brengen. Ze vieren het feest thuis en hun hebben ook die extra koelkast he. Ik heb ook een lege koelkast, waar een stapel plus nog een taart in passen.
Ik werk niet....heb wel een gezin :P  (met schoolgaande jongens) dus kan wel lekker door werken!

11

Je klinkt als een echte koelkastvulling liefhebber! Ik geef je gelijk, die zijn bij mij ook véél lekkerder.. :P
Dan alleen nadenken hoe lang de taart max in de koelkast houdbaar is. Als dat 3 dagen is, dan gaat het vast wel lukken als je 2 dagen voorafgaand aan het feest goed kan doorwerken. Biscuits nog iets eerder bakken. Alle versiering vooraf gedaan, ect, bekleding al voorgekleurd..
Of alles alleen laten ontdooien in jouw en hun koelkast. Dan kun je ook 1-dag houdbare vulling kiezen, als je alles tegelijkertijd uit de vriezer haalt de dag ervoor.
Moeten ze zelf nog wel bedenken dat bij een groot feest thuis je meestal meer in huis hebt in de koelkast dan alleen taart..  (frisdrank, champagne?) :+ maar dat is hun probleempje.. ;)

Echt wel cool om te doen, zeg, zo'n megaproject!

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit andere vulling gemaakt :o .... En ze willen gewoon die vulling die ze altijd hebben. Vind t een geweldige uitdaging, ben heeeel blij met dit forum!!!!