Onderwerp: Easy Cake Release (Wilton) & afbrokkelende bovenkant

Heb een beetje een probleem met de Easy Cake Release van Wilton.

Telkens als ik de biscuit uit het bakblik haal dan blijkt aan de bovenkant een flinterdun laagje van de korst dusdanig los te zitten. Het lijkt alsof en een beetje lucht tussen de korst en binnenkant ontstaat.

Hoe dan ook bij het afsmeren is het met regelmaat dikke ellende omdat dan de korst begint af te brokkelen en is dus met kruimels in mn bc zit waardoor het helemaal strak krijgen niet meer lukt.  :nooo  Ik let er altijd wel op dat ik nog even een paar tikken tegen het bakblik geef / schud zodat het beslag goed en gelijk over de bodem verspreidt.

Wat doe ik fout? Gebruik ik teveel, te weinig, of kan ik het beter helemaal niet meer gebruiken?  :think:

Ik ben dit gaan gebruiken omdat ik niet helemaal blij werd van bakpapier in het blik. Maar helemaal blij ben ik helaas nog steeds niet.  :/

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!

2

Re: Easy Cake Release (Wilton) & afbrokkelende bovenkant

Ik lees mee, want ik heb eigenlijk hetzelfde..... gebruik alleen bakspray van Dr. Oetker.

3

Het helpt al een stuk als je na het sprayen even met een stukje keukenrol door het bakblik gaat. Vaak zit er teveel olie/vet in.

Oké da's een goede. Dat doe ik nl nooit...

5

Zo dun mogelijk gebruiken en zeker zorgen dat er niet veel in de randen zit.
Het teveel aan cake release er even uit halen en je hebt er (hopelijk) geen last meer van.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6 Laatst bewerkt door Boska (28-03-2012 20:26)

Die blazen komen door teveel vet.
Ik gebruik ook de cake release. Haal altijd even mijn vinger door de rand en veeg het teveel aan release op die manier weg.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Oke, voortaan dus iets minder royaal met de cake release.  Ik ga t binnenkort proberen met minder en even navegen.

8

hm, ik heb het teveel verwijderd met een keukenpapiertje maar helaas...nog steeds hetzelfde probleem....