Onderwerp: Eindelijk eens een parade.
Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig, maar zag dat ik al heel lang niets gepost heb. Daarom nu dus een redelijk lange parade.
De eerste is een mini-taartje voor mijn huisgenoten; ons huis wordt altijd liefkozend "het Muishuis" genoemd. Vanillebiscuit gevuld met stroopwafelpudding. 
Even voor de kleur:

Dit taartje heb ik eigenlijk eventjes vlug gemaakt, ik had biscuit over en 's avonds vriendinnenavond, het is weer een mini-taartje voor vier personen, vanillebiscuit gevuld met kersen en vanillebotercreme.
De letters zijn DLZVDM oftwel De Laatste Zondag Van De Maand, ons moment van afspreken en daarom ook onze "naam" haha. 

Op deze ben ik super trots, het was mijn eerste puzzelplaatje, de hele taart werd super strak en hij was echt heel erg lekker. Chocoladebiscuit gevuld met pepernotenbc en marsepeinpudding. 
De volgende is mijn eerste echte opdracht, wel voor bekenden gelukkig (ik was zelf ook uitgenodigd op het feestje); voor de eerste verjaardag van het nichtje van mijn vriend.
De opdracht was: Roze en meisjesachtig.
Dat is wel gelukt volgens mij! Ze waren er in ieder geval heel blij mee.
De grote taart is (op verzoek, niet zo spannend) vanillebiscuit met banketbakkersroom en aardbeienvlaaivulling, de meptaart met banketbakkersroom en aardbeienjam. 
Het meptaartje:

De volgende is weer een opdracht, deze keer voor iemand die ik misschien 2 keer zelf gezien heb, dus dat vond ik wel spannend. Ze wilden Barbapapa, en felblauw. Barbapapa vond ik helemaal super, ik had er echt zin in! Alleen... Ik denk dat ik de verkeerde kleurstof heb gebruikt, want het fondant scheurde echt ontzettend, zo erg dat ik het heb moeten weggooien. Ik in tranen, mijn vriend gebeld (de opdrachtgever was zijn collega), "wat moet ik nou doehoeennn", uiteindelijk een andere kleur gekozen. Toen ging het ineens van een leien dakje, de vader vond het geweldig (hij heeft tien euro fooi gegeven!), maar wát een gestress zeg. Ik had bijna de taart in gemept haha. Dit issie dan, op de zijkant van de taart staan ook nog Barbapapa-figuurtjes, maar ik heb wel genoeg foto's dacht ik zo haha.
Het is (op verzoek) vanillebiscuit met banketbakkersroom en aardbeienjam. 

Dan de meptaart, vorige keer vond ik een fondanttaart toch niet zo'n leuk mepmateriaal, maar ik wilde het taartje wel in dezelfde stijl als de grote taart, dus kwam mijn vriend met een goed idee: Bekleed de zijkant en laat ze er zelf slagroom op spuiten!
Zo gezegd zo gedaan, de zijkant bekleed, bus slagroom erbij gegeven en een groen kaarsje in de vorm van een 1. Het meptaartje is gevuld met aardbeiendanoontje, heb helaas nog geen foto van het uiteindelijke resultaat met slagroom!
Sorry voor dit vreselijk lange verhaal haha, voortaan zal ik het beter bijhouden
Ben benieuwd naar jullie reacties en tips!
Liefs, Zoetegeit