1

Onderwerp: met spoed een kasteel

Op donderdagavond kreeg ik het verzoek voor zaterdag een kasteeltaart te maken, voor dertig personen, in het blauw.
Het was doorwerken, want vrijdag had ik ook nog een cursus... Maar dit is hem geworden:

http://familieschreuder.gaatverweg.nl/files/2012/01/kasteeltaart.jpg

groetjes

2

Re: met spoed een kasteel

ziet er mooi uit hoor.
wat een kort tijdsbestek.

3

Wauw, echt super! Mag ik vragen hoe je die torentjes maakt? Wat voor cakevorm gebruik je daarvoor?

Groetjes Denise  |  www.mooizoet.nl

4

wauw! en dat op zo'n korte tijd  :thumb:

5

heel mooi

6

Denise87 schreef:

Mag ik vragen hoe je die torentjes maakt? Wat voor cakevorm gebruik je daarvoor?

ik heb eerst een vierkante 20 cm taart gebakken en ze daar uitgestoken met serveerringen. Toen ik erachterkwam hoeveel cake daarbij verloren ging heb ik besloten de volgende lading rechtstreeks in de serveerringen te bakken...de serveerringen in een bakblik gezet en zo gevuld met beslag. En dan twee op elkaar gestapeld na het bakken(volg je me nog?) scheelde weer een keer doorsnijden voor vulling.
De torentjes zijn van cake, gevuld met vanillecreme en jam. De vierkante basis is van biscuit, gevuld met hetzelfde.

7

Mooi hoor!

Mag ik vragen hoe je zoiets bekleed?
Vierkant en torens appart en daarna op de plek zetten?
Of bekleed je zoiets in een keer?

Gr annemarie

8

ik heb eerst gemeten waar de torens moesten komen en daar rondingen uit het vierkant gesneden in de maat van de torens (de hoekjes er dus af) toen het vierkant zonder hoekjes bekleed. De torentjes inderdaad apart bekleed, dit duurde nog het langst omdat ze relatief hoog zijn, en daarna tegen een "hoekje" aangezet. Pas daarna de kantelen erop

9

Zo wat ontzettend leuk zeg!

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

10

kez schreef:
Denise87 schreef:

Mag ik vragen hoe je die torentjes maakt? Wat voor cakevorm gebruik je daarvoor?

ik heb eerst een vierkante 20 cm taart gebakken en ze daar uitgestoken met serveerringen. Toen ik erachterkwam hoeveel cake daarbij verloren ging heb ik besloten de volgende lading rechtstreeks in de serveerringen te bakken...de serveerringen in een bakblik gezet en zo gevuld met beslag. En dan twee op elkaar gestapeld na het bakken(volg je me nog?) scheelde weer een keer doorsnijden voor vulling.
De torentjes zijn van cake, gevuld met vanillecreme en jam. De vierkante basis is van biscuit, gevuld met hetzelfde.

Oke! Is een goeie inderdaad om het in die serveerringen te bakken.. Vind je het goed als ik hem opsla ter inspiratie??

Groetjes Denise  |  www.mooizoet.nl

Knap hoor, ik vind hem heel erg leuk geworden :Y