Onderwerp: met spoed een kasteel
Op donderdagavond kreeg ik het verzoek voor zaterdag een kasteeltaart te maken, voor dertig personen, in het blauw.
Het was doorwerken, want vrijdag had ik ook nog een cursus... Maar dit is hem geworden:
groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » 3D taarten » met spoed een kasteel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Op donderdagavond kreeg ik het verzoek voor zaterdag een kasteeltaart te maken, voor dertig personen, in het blauw.
Het was doorwerken, want vrijdag had ik ook nog een cursus... Maar dit is hem geworden:
groetjes
ziet er mooi uit hoor.
wat een kort tijdsbestek.
Wauw, echt super! Mag ik vragen hoe je die torentjes maakt? Wat voor cakevorm gebruik je daarvoor?
wauw! en dat op zo'n korte tijd
heel mooi
Mag ik vragen hoe je die torentjes maakt? Wat voor cakevorm gebruik je daarvoor?
ik heb eerst een vierkante 20 cm taart gebakken en ze daar uitgestoken met serveerringen. Toen ik erachterkwam hoeveel cake daarbij verloren ging heb ik besloten de volgende lading rechtstreeks in de serveerringen te bakken...de serveerringen in een bakblik gezet en zo gevuld met beslag. En dan twee op elkaar gestapeld na het bakken(volg je me nog?) scheelde weer een keer doorsnijden voor vulling.
De torentjes zijn van cake, gevuld met vanillecreme en jam. De vierkante basis is van biscuit, gevuld met hetzelfde.
Mooi hoor!
Mag ik vragen hoe je zoiets bekleed?
Vierkant en torens appart en daarna op de plek zetten?
Of bekleed je zoiets in een keer?
Gr annemarie
ik heb eerst gemeten waar de torens moesten komen en daar rondingen uit het vierkant gesneden in de maat van de torens (de hoekjes er dus af) toen het vierkant zonder hoekjes bekleed. De torentjes inderdaad apart bekleed, dit duurde nog het langst omdat ze relatief hoog zijn, en daarna tegen een "hoekje" aangezet. Pas daarna de kantelen erop
Zo wat ontzettend leuk zeg!
Denise87 schreef:Mag ik vragen hoe je die torentjes maakt? Wat voor cakevorm gebruik je daarvoor?
ik heb eerst een vierkante 20 cm taart gebakken en ze daar uitgestoken met serveerringen. Toen ik erachterkwam hoeveel cake daarbij verloren ging heb ik besloten de volgende lading rechtstreeks in de serveerringen te bakken...de serveerringen in een bakblik gezet en zo gevuld met beslag. En dan twee op elkaar gestapeld na het bakken(volg je me nog?) scheelde weer een keer doorsnijden voor vulling.
De torentjes zijn van cake, gevuld met vanillecreme en jam. De vierkante basis is van biscuit, gevuld met hetzelfde.
Oke! Is een goeie inderdaad om het in die serveerringen te bakken.. Vind je het goed als ik hem opsla ter inspiratie??
Knap hoor, ik vind hem heel erg leuk geworden
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » 3D taarten » met spoed een kasteel