1

Onderwerp: Locatie trouwreceptie onbereikbaar met de auto. Wat nu?

In mei ga ik een bruidstaart maken voor ongeveer 80 personen. Dit wordt een stapel van vijf: 35-30-25-20-15 cm. Ik ga hiervoor gebruik maken van de seperator plates van Wilton en ga de taart in twee delen vervoeren (onderste twee en bovenste drie).

Nu komt het probleem: de receptie wordt gehouden op een locatie waar ik met de auto niet mag komen. Ik probeer nog een ontheffing bij de gemeente te regelen maar ik denk dat ik er vanuit moet gaan dat dit niet gaat lukken en ik moet dus na gaan denken over andere opties.

Wie van jullie heeft ervaring met het brengen van een bruidstaart naar een locatie waar je niet met de auto mag komen en heeft advies? Ik zit erover te denken om een bolderkar aan te schaffen en de taart in schuimdozen in te pakken en hierin te vervoeren van de auto naar de locatie. De resterende weg is voornamelijk een verhard fietspad en een gedeelte onverharde wandelpaden. Ik hoop dus sowieso dat het niet drie weken geregend heeft dat ik in de modder wegzak met kar en al, maar ook dat het niet kurkdroog is waardoor het pad weer keihard is.

Waar ik echter voor vrees is dat ik bij vervoer in een bolderkar geen bruidstaart meer serveer maar meer bruidsmousse! :s

Tips zijn meer dan welkom! :)

Re: Locatie trouwreceptie onbereikbaar met de auto. Wat nu?

Ik zou de locatie even vragen hoe dat doorgaans geregeld wordt. Die zullen toch wel vaker bruidstaarten geleverd krijgen denk ik.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Bakfiets lenen? Of inderdaad een bolderkar (al zijn die vaak niet heel breed, je moet wel goed kijken of de taart daarin past). En dan zo'n schuimrubberen matrasje onderin zodat het de schokken opvangt?

Een week van te voren maken en in de diepvries? Dan bevroren daar afleveren een dag van te voren (wordt het zeker geen mousse ;-)) en dan in de koeling zetten zodat hij daar rustig kan ontdooien? Moet je alleen wel op de dag van de bruiloft weer terug om hem te stapelen en af te werken.

4

Ik zou net als Suuz zegt even met de lokatie bellen! Ik neem aan dat zij toch ook leveranciers krijgen die echt niet allemaal hun waren met een bolderkar bezorgen!  :P

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

@Suuz en Kadohke: ik heb al gevraagd bij de locatie hoe ze dat doen, maar het enige antwoord dat ik kreeg was: "auto's mogen hier niet komen, onze leveranciers hebben een ontheffing dus hiervoor moet je bij de gemeente zijn". Daar heb ik dus niet zoveel aan. :s

@Mijke: sowieso ben ik geen fan van invriezen, maar deze locatie heeft een hele kleine koeling waarin ze amper plek hebben voor hun eigen spullen, laat staan voor vijf taartdozen. Dat is dus helaas ook geen optie. :s
Bakfiets is misschien wel een idee, zo'n schuimmatje eronder om de schokken op te vangen is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht!

6 Laatst bewerkt door Ottolien (27-03-2012 12:07)

Klinkt als een locatie die eigenlijk niet wil dat de taart niet via hun wordt geregeld. Ik zou even met het bruidspaar overleggen en anders toch de gok nemen (als de ontheffing niet lukt) en met de auto tot aan de locatie rijden.
Ik denk dat de bekeuring misschien wel minder kost dan een bolderkar of al die andere fratsen die je wilt aanschaffen (en ik vraag me overigens ook af wat duurder is een ontheffing aanvragen of een mogelijke bon ;) ).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

wat is dat dan voor een locatie en waar?
want bijv de slecht ter been zijnde oma moet toch ook kunnen komen? misschien mag een taxi wel, of staat er alleen bestemmingsverkeer. als jij de taart moet bezorgen ben je dus ook bestemmingsverkeer. of even contact opnemen met de leveranciers? misschien mag je wel even een stukje meerijden.

anders heb ik nog wel een bolderkar te koop :Y

I never met a calorie I didn't like....

8

Ik zou gaan voor het voorstel van Ottolien!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

9

De ontheffing zou niet voor mijn rekening zijn. Zonder ontheffing het park in rijden lijkt mij geen strak plan want dan staat de boete wel op mijn naam. Misschien dat ik wel met het bruidspaar kan regelen dat zij 'm voor mij betalen, maar dan nog heb ik 'een kruisje achter mijn naam staan' zeg maar en daar heb ik geen trek in. :nooo

Het vervelende is dat het bruidspaar eerst een andere locatie op het oog had, maar daar was het meebrengen van een 'eigen' taart niet toegestaan. Uiteindelijk zijn ze op deze locatie uitgekomen omdat het hier wel is toegestaan een 'eigen' taart mee te nemen.

Buh. Als ik van tevoren had geweten dat dit de locatie zou worden had ik nog wel even twee keer nagedacht voordat ik ja had gezegd! En dat terwijl de taart zelf juist onwijs leuk is om te maken. :s

10

Oh jee.....wat een gedoe zeg ! Misschien even navragen welke leveranciers ook moeten komen en dan vragen of zij jouw taarten mee kan vervoeren ? Is maar een idee.
Ik heb zelf in juni ook een trouwtaart in bestelling staan maar nu ik jou verhaal lees ga ik toch even navragen waar het moet zijn...

11

Wat een gedoe zeg. :( Ik zou 't ook proberen om te achterhalen welke leveranciers er zijn. En misschien dat de gemeente meewerkt, in principe ben jij op dat moment ook een leverancier, toch?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

12

@taartenprinsesje: geen idee hoe oma's er moeten komen, waarschijnlijk met een rolstoel. En als er een bordje met 'uitgezonderd bestemmingsverkeer' had gestaan dan was 't makkelijk geweest, want ik ben die dag immers ook bestemmingsverkeer. ;)

Meerijden met de leverancier is misschien een idee, maar dan moet die wel net die dag en op de goede tijd daar naartoe moeten én ruimte hebben voor mij en vijf taarten! No way dat ik mijn taarten alleen laat! :lol:

De locatie is trouwens in hartje Amsterdam: het Vondelpark. Ik ben er vorige week zelf geweest om een kijkje te nemen en dingen te bespreken. Vind dat fijner dan via de telefoon. Ik weet daarom ook zeker dat je enkel en alleen met een ontheffing het park in mag en anders een fikse boete riskeert.

De gemeente zit overigens absoluut niet in de meewerkstand, dus ik moet er echt vanuit gaan dat ik niet met de auto tot aan de deur kan komen.

Maar er is tot nu toe niemand die al eens met een vergelijkbaar bijltje gehakt heeft?

13

Hebben taxi's wel een ontheffing om iemand tot aan de deur te brengen?
Dan zou je voor het laatste stukje een taxi kunnen bestellen. Blijft het risico van overhevelen van de taart, maar misschien is het een optie?

~ Never waste a good crisis... ~

14

In het Vondelpark? Dan zou ik inderdaad gewoon een bolderkar of (liever nog) een bakfiets pakken.

Uit je eerste berichtje dacht ik op te maken dat het ergens midden op de Veluwe zou zijn of zo, echt ver van de dichtstbijzijnde weg vandaan. Maar het Vondelpark is toch prima te doen met een bakfiets? En in Amsterdam rijden er genoeg rond. Desnoods vraag je de Fietsfabriek of een andere bakfietswinkel of je er een paar uurtjes eentje mag lenen? Maak je wat leuke foto's van de taartdozen in de bakfiets, en een paar van de afgewerkte taart op locatie, daar photoshop je een leuke collage van met ergens nog het logo van de bakfietswinkel (en natuurlijk ook dat van jouw eigen bedrijfje) en die breng je daar dan naartoe als dank voor de ruil. Kunnen zij weer mooi in hun etalage hangen ;)

'Kijk, hier kun je onze bakfietsen óók voor gebruiken!'

15

Sorry, ben een beetje fan van bakfietsen. Ik heb er zelf eentje voor het vervoer van onze tweeling (en inmiddels ook hun jongere broertje) en als ik hier in het dorp ergens een workshop geef laadt ik ook gewoon al mijn taartspullen erin. Is het ijs meteen gebroken, als ik met mijn knaloranje bakfiets aan kom sjokken en mijn spullen uit ga laden ;)

Ik zou er ook gerust een taart in vervoeren hoor. Het hobbelt niet veel meer dan een auto als je de stoeprandjes ontwijkt. Met een matrasje/matje en/of wat dikke dekens onderin moet dat lukken.

16

@Mijke: ik heb geen ervaring met bakfietsen en weet dus ook niet hoe stabiel dit is om een taart in te vervoeren. Van mijn eigen auto weet ik dat wel, vandaar dat ik hier nu om advies vraag. :)

Maar het klinkt wel als een goed idee, dus daar ga ik eens naar kijken.  :)

Midden op de Veluwe is wel zo'n beetje het andere uiterste! Nee, het is middenin Amsterdam, vandaar dat ik in mijn eerste berichtje al schreef dat je er niet mág komen met de auto, niet dat dit niet kan. Maar ja, de gemeente wil natuurlijk niet dat iedereen te pas en te onpas met de auto het park in komt rijden, dat snap ik ook wel weer.

17

Een bakfiets is in principe gewoon heel stabiel. Je moet natuurlijk niet met 30 km per uur door de bochten gaan scheuren, maar dat lukt je waarschijnlijk toch niet. Die dertig km per uur...  ;)

Als leveranciers er wel met de auto kunnen komen, is het dan wel mogelijk om in ieder geval de róute van de leveranciers te nemen? Dus niet via de onverharde wandelpaden maar gewoon netjes via de verharde weg? De 'achteringang' zeg maar?

Want dan is het met een bakfiets zeker prima te doen, ook zónder fatsoenlijke vering.

18

Hoe komt het bruidspaar zelf dan op de locatie? Ik neem aan dat ze niet lopen, kunnen zij de taarten niet mee nemen?
Staat nog leuk ook, bruidstaart die per koets geleverd wordt  :lol:

Groetjes, Monica

19

@Mijke: het Vondelpark heeft een verhard fietspad rondom en dan daartussen nog een hoop onverharde paadjes. De route van de leverancier nemen zou dus geen probleem moeten zijn.

@mookje: geen idee, maar ik denk lopend. Op zich is het niet zo'n groot park á la Central Park in New York en is het lopen ook het probleem niet. Wél als ik moet lopen met een loeizware taartdoos in mijn handen en de kortste route vanaf de zijstraten waar je kunt parkeren via de onverharde paden is (en de állerkortste route ook nog eens via een vrij steil bruggetje is)!

20

Dan zou ik toch voor een (goed schokbestendige) bakfiets/bolderkar of zoiets gaan. Kun je die ergens lenen? of 5 sterke mannen regelen en iedereen 1 taart laten dragen.  :lol:

En anders het bruidspaar even vragen of er bij hun mensen zijn die niet kunnen lopen, hoe die er komen.

Groetjes, Monica

21

Kan je niet in 1 van de straten langs het Vondelpark parkeren? Welke lokatie is het in het Vondelpark?Sommige liggen helemaal aan de rand en zijn echt niet ver lopen vanaf de straat.

Life is what you bake it.

22

Wat een gedoe! Heb het eerder meegemaakt met een strandtent, en dan kwam de eigenaar naar de parkeerplaats om me met spullen op te halen, want hij heeft wel een vergunning. Krijg ook een beetje de indruk, dat de locatie niet heel erg wil meewerken  :( , want ze laten je toch niet met een bruidstaart van 5 verdiepingen in een bolderkar komen, schei uit, moet er niet aan denken  :nooo .

Groet, Jolanda

23

Jeeminee! Wat een gedoe!
Wij hebben een bolderkar maar zou het toch niet aandurven om een stapel, niet eens een kleine twee-laags, daarin te vervoeren. Over een bakfiets wil ik niet eens nadenken. Het is lang geleden dat ik in het vondelpark ben geweest mar ligt de ingang eigenlijk ver van het restaurant af?
Is trouwens wel een goede les om dit voor de volgende keer te onthouden....

24

@mookje: zoals ik in mijn beginpost heb aangegeven ga ik de stapel in twee delen vervoeren, dus vijf mannen ieder een doos geven wordt 'm sowieso niet. ;)

@Taartenmarie: het Blauwe Theehuis. Op zich niet ver van de straat, maar de korste route is voornamelijk onverharde weg én een vrij steil bruggetje. Ik mag de taart dan wel in twee delen vervoeren, dan nog is het een flink zwaar pakket waar je mee moet lopen. Ik ben echt niet te lui om dat kleine stukje te lopen, maar mét een stapel van 35-30 of 25-20-15 in m'n handen is het al een heel ander verhaal. Én dan moet ik nog eens de mazzel zien te hebben dat er een beetje vlakbij de ingang van het park een parkeerplek vrij is, i.p.v. bijvoorbeeld helemaal aan het einde van de straat!

@Jol: de medewerker vertelde me wel dat ze eventueel een karretje te leen hadden, maar daar had ik ook niet zoveel vertrouwen in. :P Overigens ga ik de stapel niet in z'n geheel vervoeren, maar in twee delen (35-30 en 25-20-15). Dan nog zie ik 't ook niet echt zitten met een bolderkar.

@Esther: toen ze mij vroegen of ik de taart wilde maken wist ik nog niet dat het in het Vondelpark zou zijn. Dat was eerst ook niet de bedoeling, ze kwamen pas later tot de ontdekking dat hun oorspronkelijk gekozen locatie geen 'eigen' taarten toestaat. Als ik het wél van tevoren had geweten dan had ik nog wel e.e.a. besproken voordat ik ja had gezegd hoor! Je hebt al genoeg stress rondom het bezorgen van een dergelijke taart, laat staan als je ook nog eens met dit soort dingen rekening moet gaan houden!

Het blijft erg lastig, ik denk dat ik sowieso de ceremoniemeester ga vragen of zij samen met 't bruidspaar wil nadenken over een goede oplossing voor dit probleem. En ik ga binnenkort maar eens oefenen met het tillen van plateaus met daarop wat gewicht. Zou 12 kg voor de stapel van 35-30 en 8 kg voor de stapel van 25-20-15 een reëel gewicht zijn?

25

Met dat gewicht mag je inderdad wel rekenen. Ik heb een keer zo'n stapel gewogen en dat was volgens mij 25 of 27 kilo.

Groet, Jolanda