1

Onderwerp: pffff help

Heb eens even op youtube gekeken naar royal icing, maar nu duizelt het me. Wanneer gebruik je nou royal icing en wanneer bc? Ik gebruik bc alleen om te vullen en af te smeren. En als je royal icing wil kleuren kan dat dan met hetzelfde spul als waar je ook marsepein mee kleurd? Pfff ben echt even de weg kwijt :nooo , wat een info en wat een mogelijkheden

Trotse mama van Tim en Cas!

2

Re: pffff help

Royal icing gebruik je om bloemen of lijntjes mee te spuiten, maar je kunt er ook kantwerk mee doen of een kroontje van spuiten. Het droogt heel hard op. Je kunt het gewoon kleuren met de kleurgels die je gebruikt voor je fondant of marsepein.

Botercreme gebruik ik ook alleen om mee af te smeren. Maar sommigen gebruiken het volgens mij ook wel voor een sierrand.

Om het ingewikkeld te maken, heb je ook amerikaanse botercreme, buttercream. Daar kun je een taart mee afsmeren zonder dat er nog een laag fondant of marsepein overheen moet en deze laag droogt aan de buitenkant een klein beetje hard op. Met datzelfde goedje kun je ook weer bloemen spuiten, maar ook leuke sierranden enz.

Helpt dit of maak ik je verwarring enkel groter?

Tieneke

3

Hoi Tieneke,
Dit helpt zeker, heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg!! Heb gister spullen gehaald voor RI en gelijk m'n eerste bloemetjes mee gespoten. Lijkt natuurlijk nog nergens op, maarja iedereen moet oefenen. Nogmaals bedankt!!
Groetjes Renate

4

2 weken geleden een workshop RI gedaan en daar werd ook verteld dta als je RI wilt kleuren dat je dat het beste kunt doen met kleuren van americolor omdat daar op zeker geen glycerine in zit en de RI dus hard word.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

5

Ik heb het gewoon gekleurd met de kleurenpasta van Wilton en het is gewoon helemaal uitgehard. Maar bedankt voor de tip!

en daarom doe ik dus de workshop RI want het lijkt mij ook best ingewikkeld :D