1

Onderwerp: Bruidstaart voor mijn dochter...

Een 8 laags taart waarvan 3 niettaart.

Laag 1 (onder) Ricecrispy ring
Laag 2 Een glazen container met bloemistenfolie, glitters en LED lichtjes.
Laag 3 Witte chococake gevuld met champagne creme en frambozencoulis
http://i26.photobucket.com/albums/c147/Tzen-/taarten3006-1.jpg
Laag 4 Cheesecake met appelcompote gesmoord in boter met kaneel, vanille, cardamom en zeezout.. moddervet, maar mega mega lekker!!
http://i26.photobucket.com/albums/c147/Tzen-/taarten3004.jpg

Tussen laag 4 en 5 een ruimte gevuld met bruidssluier en blauw LED licht.

Laag 5 Vanillebiscuit met aardbeiencreme, aardbeienmousse en verse aardbeitjes
http://i26.photobucket.com/albums/c147/Tzen-/bruidstaartklaar006-1.jpg
Laag 6 Wondercake met perzikcreme, perzikmousse en perziken...
http://i26.photobucket.com/albums/c147/Tzen-/taartklaar2005-1.jpg
Laag 7 Bewaartaartje/Topper  Witte chocotaart met champagnecreme en frambozencoulis
http://i26.photobucket.com/albums/c147/Tzen-/bruidstaartklaar003-1.jpg

Dit was het resultaat...

http://i26.photobucket.com/albums/c147/Tzen-/DSC_2296kopie.jpg

Ok... Who ate my cake!!

2

Re: Bruidstaart voor mijn dochter...

Erg kunstig, maar niet helemaal mijn smaak, sorry!

Trotse mama van Tim en Cas!

3

Tzen, wat heb je een hoop liefde en gevoel in de bruidstaart voor je dochter gestopt en wat zal ze op "haar" dag hebben genoten.....

Trek het je niet al teveel aan als iemand anders hem niet zo mooi vindt; smaken verschillen nu eenmaal, maar elke bruid zou willen dat zij een moeder had als jij!!! :Y  :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Ik vind het ondanks dat ie een beetje scheef is gaan staan een waar kunstwerk.
En de smaken die je hebt gebruikt klinken heerlijk!

Life is what you bake it.

5 Laatst bewerkt door Paola (21-03-2012 09:13)

Mooi gedaan :)
Lijkt me super om dat voor je dochter te mogen doen , ik vind laag 6 zo mooi!!  :thumb:

Ik denk dat je naar de stapeltaarten door moet, bedenk ik me net  :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

6

Dit is met recht een Stapel èn een bruidstaart dus ik ga je verplaatsen naar de goede rubriek.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

WOW, geweldig. Wat een kunstwerk. Wat een heerlijke taarten ook.

8

Wat een hoge taart! Knap gedurfd! En lijkt me erg leuk om ooit voor mijn eigen dochter ook een taart te mogen maken...

9 Laatst bewerkt door Carien (21-03-2012 10:56)

die smaakt wel heeeel erg lekker :Y  :thumb:  :thumb:  :thumb:

oh :o natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd met het huwelijk van je dochter :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

super mooi en ook speciaal ik zou het ook leuk vinden om voor mijn dochter later een taart te mogen maken.

11

Ohh het was echt, echt echt!! zo leuk! En spannend... en zenuwslopend!! Het was een heel proces hoor..
In oktober had ik een proefdag gepland, en dochterlief vond het toen wel een goed plan om de hele taart (!) te maken...  Ik heb nog wat tegen gesputterd, maar vond het uiteindelijk wel een goed plan.. Dus heb het hele bouwsel gemaakt.... en verplaatst..  Ik woon in Leiden, zij woont in Breda waar het huwelijk ook zou plaats vinden..
Ben achteraf zo blij dat we een oefentaart gemaakt hebben.. Heb er veel van geleerd, en een volgende grote opdracht ga ik het weer zo doen!!
De 7 verschillende smaken gemaakt.. en uiteindelijk besloten dat er 4 smaken aan te pas zouden komen..

Op de dag zelf was het nog kielekiele of het wel zou lukken, ik had mijn spuitzak thuis in Leiden laten liggen.. Dus kon de randjes niet opspuiten... Gelukkig lag er wat vetvrijpapier op de locatie en kon ik met boter en suiker snel een creme brouwen om het nog enigszins af te maken.. 
Toen de bovenstaande foto genomen werd, was ie nog niet helemaal geinstalleerd, vandaar dat ie nog wat scheef stond.

Het effect van de lichtjes valt in het niet op de foto, want in werkelijkheid was het S p e c t a c u l a i r !

Al met al ben ik 5 dagen achterelkaar aan de gang geweest... van het bakken en mixen van de vullingen tot het bedekken en decoreren .... 1 groot avontuur... dat ik niet snel weer zal doen.. whahahah!!  Maar, wel met ontzettend veel plezier gedaan en dochterlief heeft het er nog over!! Ook haar vriendenkring was onder de indruk en mogelijk hou ik daar nog wat opdrachtjes aan over!

Ok... Who ate my cake!!

12 Laatst bewerkt door Carien (21-03-2012 12:44)

..... :think: dan kijk ik naar je onderschrift.... Who ate the 1e cake dan? :think: 
jeetje, daar zitten toch heeeeel veel stukjes in?!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

De taart heeft ongeveer 90 mensen verwend... Er was nog wel over, en dat is de vriezer in gegaan... Haar collega's hebben daar van gesmuld terwijl ze op huwelijksreis was..  :)

Ok... Who ate my cake!!

14

Knap gedaan!!!...Tis ook niet mijn stijl maar vind die lapies toch wel stoer hoor :Y En ooit........over een jaar over 15, hoop ik dat ik de taart van mijn dochter ook eens mag maken..!!

15

Leuk om jouw verhaal er ook nog bij te lezen  :lol:  :lol:
Dat gaat helemaal goed komen met jou ! :Y  ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

16

Super gedaan! :thumb:

17

Ik vind hem ontzettend mooi en origineel bedacht en heel spectaculair. En dat voor je dochter, bij wie je op haar trouwdag toch al de zenuwen hebt. Wat een ontzettend mooi gebaar van je!

Tieneke

18

Knap hoor en zo veel werk echt mooi.

19

Wauw!! Ik vind het heel kunstig!!
En wat ik zo leuk vind is dat je gewoon durf hebt! Op een trouwdag mag alles best een beetje spectaculair zijn. Ja toch?

Ik werk in een bakkerszaak en wij kregen de taart kado van mijn werkgever. Dat was ook een met fonteinen e.d. Ben helemaal geen over- the- top-type maaar op zo'n dag kan het niet gek genoeg!

Dus voor jou: petje af! :Y

Groetjes van Marjon

20

Echt een flitsende taart! Origineel gedaan.
Wat een lef om de taart voor de grote dag van je dochter te maken!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

21

Wat leuk al die complimenten!! Zit gewoon te genieten.. grijnzzz
Dank dank!!!

Ok... Who ate my cake!!