1 Laatst bewerkt door djehr (16-03-2013 12:45)

Onderwerp: Ik zei dat ik het nooit meer zou doen!!...bruidstaart

Vorig jaar heb ik voor vrienden van ons, die gingen trouwen maar er eigenlijk niets bijzonders van wilden maken, een bruidstaart gemaakt (op verzoek van de getuigen  ;) ) Vond het toen erg leuk om te doen maar ook enorm stressvol. Dat doe ik noooit!! meer riep ik toen....
jaja...   :/

...nu een bijna een jaar later heb ik mij toch weer laten strikken :nooo . Een vriendinnetje gaat, hoogzwanger, op de valreep nog even trouwen. Gewoon omdat ze dat toch al wilden en omdat voor de kleine dan gelijk alles geregeld is. Ook zij willen er geen poespas van maken. Dus net als het andere stel 's morgens even snel op en neer naar het stdahuis en that's it.
Maar moederlief denkt daar toch echt anders over. Immers..je dochter trouwt toch maar 1 keer. Dus kwam ze naar mij met het verzoek of ik een bruidstaart wilde maken. Voor 20 personen ongeveer. En het liefst iets van 3 lagen. En tsja...zeg daar dan maar eens nee tegen. :+

Na een paar dagen stressen... (zie dit topic) is de taart af  :Y  :D

15 cm (dummie) - 20 cm (gevuld met abrikozenjam en vanille crème) - 25 cm (gevuld met champagnecrème en abrikozenjam) - 30 cm (dummie).
En ondanks alle stress vond ik het toch wel weer leuk om te doen...dus wie weet komen er nog meer bruidstaarten  :lol:  :lol:

Ben ook erg beniewd naar haar gezicht morgen want ze weet nog van niets! (en ze zit niet hier op het forum dus durf hem wel alvast te plaatsen  :+ )

Met dank aan Daisy van "Daisy's Cake Bakery" voor het leasen van de filifgree heart  :thumb: )

Foto's zijn niet optimaal (was al te donker) maar hoop dat ik morgen betere kan maken...:

[EDIT] inmiddels betere foto's geplaatst  :D

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/314176_386313198055303_1109485066_n.jpg

http://media-cache-ec4.pinterest.com/550x/c7/26/d2/c726d225b1df1dcb8dc2ba851ff36ec0.jpg

2

Re: Ik zei dat ik het nooit meer zou doen!!...bruidstaart

ik vind m geweldig! helemaal  :thumb:

3

prachtig!, gewoon blijven doen hoor die bruidstaarten!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

4

Prachtige taart.. :thumb:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

5

Mooie taart! :D

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

6

Hij is prachtig !  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

7

Mooi!

Groetjes Maaike

8

wauw, echt prachtig hoor! maarre... hoe komt het dat er op het ene forum een wit hart met rode strik als topper is en op t andere een rood hart met witte strik word gebruikt als topper? vroeg het me gewoon af :P

nogmaals mijn complimenten voor de prachtige taart!

groetjes, Vivian

9

Bedankt allemaal...kan ook altijd zo lekker in de stress schieten :o , maar bereid het altijd goed voor dus dan kan het eigenlijk niet mis gaan....maar ja, eens een stresskip..altijd een stresskip  :lol:

10

hoi djehr, wat een mooie taart (ondanks alle stres) heb je gemaakt, je vriendin zal er harstikke blij mee zijn. Mag ik vragen hoe je dat (zware) rode hart op het stokje hebt bevesigd zo dat hij niet naar beneden zakt??

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

11

VDL26 schreef:

wauw, echt prachtig hoor! maarre... hoe komt het dat er op het ene forum een wit hart met rode strik als topper is en op t andere een rood hart met witte strik word gebruikt als topper? vroeg het me gewoon af :P

:lol: ...ik had eerst een rood hart gemaakt en bedacht mij later dat een wit hart met rode strik misschien leuker was als topper. Ook omdat de rode strikjes de accentjes op de taart waren. maar roen ik hem er vanmiddag opzette vond ik het rode hart toch leuker staan. vandaar dus  ;)

12

super!! maar ehm... die onderste he, dat is een dummie zeg je, maar in dat andere topic staat die dummie in de koelkast?? of zie ik dat nou verkeerde?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

djehr schreef:
VDL26 schreef:

:lol: ...ik had eerst een rood hart gemaakt en bedacht mij later dat een wit hart met rode strik misschien leuker was als topper. Ook omdat de rode strikjes de accentjes op de taart waren. maar roen ik hem er vanmiddag opzette vond ik het rode hart toch leuker staan. vandaar dus  ;)

haha, ik snap 't :) het ziet er hartstikke mooi uit!

groetjes, Vivian

14

Erg leuk, dat idee van de dummielagen vind ik slim, zo geef je toch het effect van een grote stapel taart. Iets om te onthouden.

15

esther1 schreef:

hoi djehr, wat een mooie taart (ondanks alle stres) heb je gemaakt, je vriendin zal er harstikke blij mee zijn. Mag ik vragen hoe je dat (zware) rode hart op het stokje hebt bevesigd zo dat hij niet naar beneden zakt??

Ik heb het hart van gumpaste gemaakt omdat dat lekker snel droogt.
Ik heb eerst de mold gevuld en netjes glad afgestreken en er gelijk de afdruk van het stokje ingedrukt. Daarna voor de echterkant hetzelfde gedaan. Heb vervolgens 1 hart ingesmeerd met een beetje lijm (poedersuiker aangemaakt met een klein beetje water) en ook de uitsparing voor het stokje van het andere hart. Vervolgens de harten met het stokje op elkaar geplakt en liggend laten drogen op een zachte spons. Ongeveer na een half uur kon ik hem rechtop zetten.

16

tipsytaartje schreef:

super!! maar ehm... die onderste he, dat is een dummie zeg je, maar in dat andere topic staat die dummie in de koelkast?? of zie ik dat nou verkeerde?

zo zeg...jij bent wakker  :lol:  :lol: Klopt inderdaad hij stond in de koelkast  :Y . Die koelkast was net nieuw en moest 24 uur staan voordat hij aan mocht. Dus een perfecte plek om een dummie te bewaren  ;)

17

wauw

18

wauw! De ene is een dummie maar is het dan nog niet vrij veel voor 20 personen? Of is het misschien niet als dessert bedoeld maar meer als 'hoofdgerecht"? Hij is super mooi hoor!

19

Super mooi

20

:thumb:  :thumb: prach-tig  :Y

(ik sla 'm effe op hoor O-) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Heel mooi

22

ik vind hem prachtig hoor
zeker voor herhaling vatbaar bruidstaarten van jou

23

Loremieke100 schreef:

wauw! De ene is een dummie maar is het dan nog niet vrij veel voor 20 personen? Of is het misschien niet als dessert bedoeld maar meer als 'hoofdgerecht"? Hij is super mooi hoor!

De 15 cm en de 30 cm zijn allebei dummies. Dan blijft er de 20 en 25 over. En dat is voor ongeveer 28 personen.  Dus inderdaad wel iets meer...

24

Mooie taart!!!!

groetjes Wilma

25

Gelukkig heb je het wel gedaan. Prachtige taart!  :thumb:
Een heel mooie classic bruidstaart. Daar hou ik van.

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke