Inderdaad wat hierboven staat zijn eigenlijk al hele goede tips.
Geeen slagroom of kwark vullingen doen.
Mijn meest verkochte smaak is Swiss meringue Botercreme met lemoncurd. (zie recepten) Stevige kartonnetjes tussen de lagen gebruiken.
Je kan in de hebshop cakeboards kopen in de maten van de bakblikken. Zoek eens op stacking tips op youtube. Vaak staan er hele handige tutorials op!
Daarnaast wil ik zeggen, plan je taart goed. 1) Maak een ontwerp op op papier of in je hoofd. Kies en blijf bij je keuze, alle andere ideeen die je nog tegenkomt schrijf je op in een boekje voor een andere keer Helpt in de chaos.
2) Een week van tevoren decoraties maken die op de taart komen zoals, strikken en bloemen, dan kunnen ze drogen. Maak altijd een beetje extra.
3) 2 dagen voor de bruiloft, bakken en vullingen maken. Taart voor het slapen gaan vullen en afsmeren en dan in de koelkast de hele nacht.
Dan heb je de volgende dag tijd genoeg om te decoreren.
Als je je marsepein of fondant kleurt, zou ik dat ook al een dag vantevoren doen, kunnen de kleuren mooi settelen. Anders ga je je met je witte fondant bekleden.
Eerst alle taart bekleden. Het kan zijn dat je taarten wat gaan zweten, (Temp van je koelkast op zijn hoogst zetten, geen koude koelkast) dus tegen de tijd dat je de laatste hebt bekleed is de eerste op temperatuur om te decoreren.
(daarom dus werken met houdbare vullingen, mijn taarten staan soms de hele werkdag buiten de koelkast.)
Dowel je taarten met houten dowels . Niet met chocolade, veel te onstabiel. Probeer op locatie te stapelen. Niks zo eng als met een hoge bruidstaart auto rijden.
Weet je al waar de bruidstaart komt te staan? Is daar alles al aanwezig? Bordjes vorkjes servetjes? een tafel met tafelkleed, waxinelichtjes...rozenblaadjes??
Neem op de dag een klein tasje mee met tooltjes om de laatste hand ter plekke nog te kunnen doen.
En verder je fototoestel he Om een mooie foto te maken en ons te showen!
Planning is alles. Lekker genieten Heel veel succes!
Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/