1

Onderwerp: Het bijzondere 'verhaal' van Jelte

Jelte Stronkhorst heeft op 6 september 2009 ten gevolge van zware mishandeling door 2 oudere jongens ernstig hersenletsel opgelopen. Hierbij raakte Jelte in een diepe coma.

Na een lange en moeilijke tijd in ziekenhuizen en een revalidatiecentrum in Tilburg werd geadviseerd Jelte op te laten nemen in een instelling omdat hij nooit meer beter zou worden en altijd als een kasplantje zou moeten leven. Hij zou altijd vegetatief blijven en zich niet bewust zijn van zijn omgeving.

Zijn ouders legden zich niet neer bij dit vooruitzicht en doen er alles aan om Jelte zijn leven terug te geven. Hiervoor is geld nodig. Veel geld en er is inmiddel een stichting in het leven geroepen help-jelte.nl om therapien te kunnen bekostigen.

In de de colum van zijn moeder Cindy mijngeheim.nl/pagina/blog/blogger/3 kan je meer lezen over hoe haar dagelijks leven en dat van hun gezin, Jelte heeft ook nog een broer en een zus, er nu uitziet. Dat dat druk is, kan je je wel voorstellen. Zo druk dat Cindy de 11e verjaardag van Jelte tot in de puntjes geregeld had. Op de taart na..... En zo kwam ze bij mij terecht :) Cindy belde 's middags voor de verjaardag of ik een taart kon maken voor de volgende dag. Ik gaf aan dat het me helaasniet zou lukken omdat 'mijn' taarten veel voorbereidingstijd kosten. We praatten nog even door en toen kreeg ik door dat het voor JELTE was. Had dat maar eerder gezegd want dat verandert natuurlijk alles!

De wensen waren een taart met een oosters thema in zijn lievelingskleuren rood en groen. Dat moest lukken! Gekleurde olifantjes en goudkleurige accenten zijn het geworden.

Het is nachtwerk geworden, tot 03.00 uur ben ik bezig geweest, maar Jelte heeft ervan gesmuld en daar ging het om! Voor volgend jaar staat zijn verjaardag in mijn agenda zodat ik op tijd een mooie taart voor hem en zijn familie kan maken  ;)

http://www.taartjesvanan.nl/images/19/590.480.jpg

http://www.taartjesvanan.nl/images/19/608.480.jpg

http://www.taartjesvanan.nl/images/19/609.480.jpg

2

Re: Het bijzondere 'verhaal' van Jelte

Bijzondere taart voor een bijzonder gezin.

Volgens mij is dit dezelfde Jelte die ook al naar de VS is geweest voor zijn revalidatie. een heel bijzonder verhaal van een heel gemotiveerd gezin, dat onschuldig slachtoffer is geworden van zinloos geweld.

Geweldig dat je dit gedaan hebt!!

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

Heidimaris schreef:

Bijzondere taart voor een bijzonder gezin.

Volgens mij is dit dezelfde Jelte die ook al naar de VS is geweest voor zijn revalidatie. een heel bijzonder verhaal van een heel gemotiveerd gezin, dat onschuldig slachtoffer is geworden van zinloos geweld.

Geweldig dat je dit gedaan hebt!!

Hoi Heidi,

Klopt helemaal. Ze zijn inderdaad naar de VS geweest. Ik heb diepe bewondering voor hen. Voor mij is dit mijn 'eigen' icing smileprojectje geworden en ik ben blij dat ik op mijn manier een hele kleine bijdrage kan leveren  ;)

4

voor een super spoedje is het een super taart geworden!!! Hij is echt heel mooi. Goed van je dat je daar tijd voor gemaakt hebt

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

5

Zo'n akelig verhaal is dat :( :nooo

Wat fijn dat je op jouw manier een zonnetje in dat gezin kon brengen!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Wie kent Jelte niet......HELAAS!!!
Lief, leuk en mooi.
En geweldig dat je daar de tijd voor hebt kunnen maken.
X

7

Op dit verhaal heb ik ook gelezen!! Wat super dat je zo'n mooie taart voor Jelle maakt!
En is wel een nachtje minder slaap. Waard!

En mischien lees ik erover heen maar wat zijn de smaken?

8

Zo'n jong ventje afgeranseld door oudere??? tssssss :rolleyes: wat een laag niveau!

Wat een mooie taart! Dat was een nachtje zonder slaap wel waard!!! :thumb:

Groetjes Christa!

Dat verhaal ken ik, te erg voor worden.

Wat een geweldige taart, heel erg vrolijk :Y

10

Ziet er bijzonder leuk uit.

11

Christa163 schreef:

Zo'n jong ventje afgeranseld door oudere??? tssssss :rolleyes: wat een laag niveau!

Wat een mooie taart! Dat was een nachtje zonder slaap wel waard!!! :thumb:

Eigenlijk is het nog erger want het waren wel oudere jongens van toen 11 en 14 jaar......

12

Wat een prachtige taart en voor een prachtig kind ! Ook ik ken Jelte van de berichten op tv, de trip naar de VS en zo. Wat heerlijk dat jij zo inderdaad je eigen steentje bij kunt dragen aan een prachtige verjaardag voor die jongen !!

Groetjes, Conny

13

Ook ik ken het trieste verhaal van jelte en vind het super van je dat je zo'n mooie taart voor hem hebt gemaakt op zo'n kort termijn :thumb:  :thumb:

14

Wat een trieste verhaal. Je taart ziet er geweldig uit. En tja voor zo'n geweldige kind wilt iedereen wat nachtrust missen denk ik.

Voor meer foto's van mijn lekkere creaties volg link
http://www.dushicakes.nl/

15

prachtige mooie last minute taart zeg! Ik ken Jelte toevallig ook omdat ik 18 jaar in Biddinghuizen heb gewoond en mijn ouders wonen er nog!

hoe heb je de olifantjes gemaakt?? daar ben ik helemaal weg van!!

Proost!

16

ik ken het verhaal ook nog!! zo erg!

maar een hele leuke taart!! ik vind de olifantjes ook erug leuk!!

17

Lief dat je in zo kort dag een taart hebt gemaakt.

De ouders blijven hoop houden als ik het goed begrijp

18

Jelte . . .helaas ken ook ik zijn verhaal. Heb er weer kippenvel van.

Mijn compliment voor jouw werk, voor deze prachtige taart en jouw inzet voor Jelte.

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

19

lieve Anneke , heeeel veel respect voor jou dat je deze taart gemaakt hebt op het laatste moment! ik volg het verhaal van Jelte , het grijpt me zo aan! heb zelf in el burg gewoond... en zelf jongens in die leeftijd... heb het zo te doen met hem en zijn familie! wat fijn dat je tijd hebt gemaakt voor deze prachtige taart!
dikke knuff uit ommen!

20

Ik heb ze weleens op t.v gezien, super die doorzettingskracht van het gezin!
Lief dat je nog een taart hebt kunnen maken.hij is goed gelukt!

21

Annalies schreef:

prachtige mooie last minute taart zeg! Ik ken Jelte toevallig ook omdat ik 18 jaar in Biddinghuizen heb gewoond en mijn ouders wonen er nog!

hoe heb je de olifantjes gemaakt?? daar ben ik helemaal weg van!!

Het is echt fijn om te lezen dat veel mensen Jelte 'kennen'. Ik heb nu de 3e taart voor hem gemaakt maar elke keer is het weer zo'n moment waarop je nadenkt over alles en dan komt er weer zo'n gevoel van onrechtvaardigheid naar boven....

De olifantjes; Ik heb van internet de patroontjes geplukt (ik denk colourlovers.com) en vervolgens een template van een olifantje gemaakt en ze uitgesneden. De flapoortjes kwamen zomaar in me op maar ik ws er super blij mee omdat het net dat beetje extra geeft  ;)

22

Kan het zijn dat er een keer een documentaire oid over Jelte op tv is geweest? Want zijn verhaal komt me zo bekend voor. Je wordt er gewoon misselijk van, wat een afschuwelijk verhaal... Je zal die jongens toch....

Super mooie taart heb je voor hem gemaakt!!!  :Y

23

Bekend verhaal, helaas.

Wat een gave taart heb je voor Jelte gemaakt! :thumb:  :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

24

wat triest,krijg er nog steeds kippevel van,ook al ken ik het verhaal,maar top Anneke en gave taart.
groetjes Carla

25

kippenvel!!! mooi

Enthousiaste groet, Maxime