Onderwerp: Het bijzondere 'verhaal' van Jelte
Jelte Stronkhorst heeft op 6 september 2009 ten gevolge van zware mishandeling door 2 oudere jongens ernstig hersenletsel opgelopen. Hierbij raakte Jelte in een diepe coma.
Na een lange en moeilijke tijd in ziekenhuizen en een revalidatiecentrum in Tilburg werd geadviseerd Jelte op te laten nemen in een instelling omdat hij nooit meer beter zou worden en altijd als een kasplantje zou moeten leven. Hij zou altijd vegetatief blijven en zich niet bewust zijn van zijn omgeving.
Zijn ouders legden zich niet neer bij dit vooruitzicht en doen er alles aan om Jelte zijn leven terug te geven. Hiervoor is geld nodig. Veel geld en er is inmiddel een stichting in het leven geroepen help-jelte.nl om therapien te kunnen bekostigen.
In de de colum van zijn moeder Cindy mijngeheim.nl/pagina/blog/blogger/3 kan je meer lezen over hoe haar dagelijks leven en dat van hun gezin, Jelte heeft ook nog een broer en een zus, er nu uitziet. Dat dat druk is, kan je je wel voorstellen. Zo druk dat Cindy de 11e verjaardag van Jelte tot in de puntjes geregeld had. Op de taart na..... En zo kwam ze bij mij terecht
Cindy belde 's middags voor de verjaardag of ik een taart kon maken voor de volgende dag. Ik gaf aan dat het me helaasniet zou lukken omdat 'mijn' taarten veel voorbereidingstijd kosten. We praatten nog even door en toen kreeg ik door dat het voor JELTE was. Had dat maar eerder gezegd want dat verandert natuurlijk alles!
De wensen waren een taart met een oosters thema in zijn lievelingskleuren rood en groen. Dat moest lukken! Gekleurde olifantjes en goudkleurige accenten zijn het geworden.
Het is nachtwerk geworden, tot 03.00 uur ben ik bezig geweest, maar Jelte heeft ervan gesmuld en daar ging het om! Voor volgend jaar staat zijn verjaardag in mijn agenda zodat ik op tijd een mooie taart voor hem en zijn familie kan maken

wat een laag niveau!