Onderwerp: massieve muffins, hoe luchtiger maken?

ik gebruik 50 gram boter,  300 gr bloem, 100 gram suiker, 2 theelepels bakpoeder, 2 eieren, en ongeveer 200 ml melk. volgens de oorsprong van dit recept hoef ik niet te mixen, enkel de boter-mix met de bloem-mix door elkaar te scheppen. echter, na het bakken zijn de muffins niet echt heel smakelijk, heel compact en heel zwaar. totaal geen luchtigheid te bekennen! iemand een tip hoe ik mijn muffins luchtiger maak? ik kon deze helaas niet voorschoten aan mn gasten :(

Re: massieve muffins, hoe luchtiger maken?

ik vind de verhoudingen enigzins vreemd en denk dat het daar heel erg mee te maken heeft. Muffins hoef je inderdaad niet te mixen, maar worden dan ook vaak gemaakt met olie ipv boter

ik zou een ander recept proberen ipv deze te verbeteren

welke verhoudingen of recept zat jij aan te denken?

wil je muffins of cakejes? Als je mixen niet erg vindt zou ik het recept hier op de site gebruiken http://www.deleukstetaarten.nl/recept/9 … +cupcakes/

dat is een goed basisrecept en als je het dan anders wilt kan je het aanpassen (ik heb ook een eigen variant hiervan, voornamelijk omdat ik altijd de melk vergeet)

ok, dankejwel! ik ga eens testen. weet je wat, ik ga gewoon meteen bakken :) het is immers de perfecte zondagmiddag daarvoor haha!