Onderwerp: Als 'leek' een bruidstaart maken..
Hoi!
Half juni trouwen 2 hele belangrijke mensen in mijn leven. In eerste instantie wilde ik een bruidstaart laten maken voor hen, als verrassing. Dit omdat ik nog nooit een taart heb gemaakt (op appeltaart en cupcakes etc. na). Na lang wikken en wegen heb ik besloten zelf de bruidstaart te gaan maken. Omdat ik het bijzonder vind om de taart zelf te maken juist voor deze mensen, en omdat ik gek ben op bakken en dit een uitdaging vind. Of het haalbaar is?? Ik heb werkelijk waar geen idee.
De bruiloft is in de zomer, ik ben nu veel vrij dus ik heb mijn eerste bestelling bij De Leukste Taarten-shop net 'de deur uit' gedaan, zodat ik van de week al kan gaan oefenen. Roosjes maken etc. van fondant lijkt me niet zo heel moeilijk (veel geoefend met klei op m'n werk, is toch anders.. maar het idee is er), maar de marsepein of fondant mooi om de taart heen krijgen lijkt me een hele klus.
Ik wil trouwens op de uiteindelijke taart echte rozen gebruiken als decoratie, maar daar natuurlijk wel marsepeinen roosjes bij.
Ik heb gister de hele middag rond zitten snuffelen op het forum naar tips en tricks, en wat dingen opgeslagen.
Hebben jullie nog belangrijke tips voor een beginner? Wat kan ik beter gebruiken? Fondant of marsepein? Ik vind marsepein zelf lekkerder namelijk, maar fondant lijkt volgens websites makkelijker te bewerken?
Kan ik het beste oefenen met het bekleden van een langwerpige cake en cupcakes? Zijn er 'gereedschappen' die ik echt nodig heb maar nog niet besteld heb?? En waar kun je bakblikken halen voor de biscuits??
Mijn eerste bestelling;
Decoratie band 12mm -Baby Pink-, 4 meter
SK Magic sparkle dust 5gr.
FunCakes Taartdoos Blanco 32x32x11.5cm - 3 stuks
Insert v FunCakes Taartdoos 32x32x11.5cm - 2 stuks
FMM Rose leaf cutter set/3
Städter Metaal Uitsteker Strik werkt dit echt??
FMM Knife/scriber tool
RegalIce rolfondant 500 gr. Champagne
FunCakes Marsepein Rood, 250gr.
FunCakes Marsepein Groen, 250gr.
FunCakes Marsepein Blank 1:4 Rolkwaliteit -250gr- Wat willen de afmetingen zeggen bij marsepein? 1:4, is dat 't makkelijkst uit te rollen??
Dingen die ik nog moet bestellen (of jullie moeten nog een van deze dingen hebben liggen en niet meer gebruiken? Ik wil ze best van je overnemen voor een prijsje!);
- taartzaag
- taartkartons
- bakblikken voor de biscuits
- spuitzakken en spuitfles/knijpfles
- fondant met tylose of gumpaste voor de roosjes