1

Onderwerp: botercreme voor vullen

hoi dames,
ik heb tot nu toe alleen bavarois gebruikt voor het vullen van mijn taarten,  nu wil ik wel eens iets anders maar toch wel simpel, en ik hoorde van een vriendin dat botercreme en dan stukjes verse aardbei erdoor heen een lekkere vulling is. Normaal gesproken gebruik ik bc alleen voor het afsmeren, en van een pakje. Dit mislukt elke keer weer, en ik ben het helemaal zat, dus ik ga nu gewoon een recept gebruiken. Nu heb ik bij recepten alleen bc gevonden voor het afsmeren, kan ik dit ook gewoon voor het vullen gebruiken? En, misschien nog wel belangrijker, kan ik die aardbeien er gewoon doorheen spatelen of kan dat niet?
alvast bedankt voor jullie advies!

groetjes, Vivian

2

Re: botercreme voor vullen

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … r%C3%A8me/ ik gebruik deze altijd voor vullen en afsmeren en dan de 1-2-2 verhouding want die smaakt niet zo naar boter

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

3

okee, dankjewel! ga ik proberen ;) alleen even uitzoeken of de kom van mijn kitchaid warmte bestendig is...

groetjes, Vivian

4

banketbakkersroom is ook lekker, en daar heb je ook een mix van waar je alleen maar water aan hoeft toe te voegen.

Wat kun je zoal door de botercreme smeren? Want ikzelf gebruik ook alleen maar de mix voor het afsmeren, en vind het niet lekker om er van te eten dan.

5

Ik zou de stukjes aardbei er niet doorheen doen, maar een laagje erop. Ik gebruik vaak mix van bc, maar met bb-room erdoor is ook lekker of natuurlijk de swiss-meringue botercreme, al is die iets meer werk. Succes!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Annemiek schreef:

Ik zou de stukjes aardbei er niet doorheen doen, maar een laagje erop.

goeie tip, ga ik doen! dank je  :)

groetjes, Vivian

7

swiss-meringue botercreme

wat is het recept daarvan?

8

chan1985 schreef:

swiss-meringue botercreme

wat is het recept daarvan?

eerste reactie van mij dat is een link naar het recept ;)

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

9

Vanmiddag heb ik als vulling:
BBR en aardbeienjam.
Ik heb nu teveel BC over, en wat zou ik er als vulling nog meer bij kunnen doen, door de BC dan?

weten jullie iets?

Patides allerlei smaken! Saroma allerlei smaken. Je kan je botercreme mengen met jam,chocopasta.

Groetjes P@trici@

11

Je zou ook gewoon botercreme kunnen doen en daarop weer een laagje met hele aardbeien. Dat vinden ze bij ons heerlijk.  :thumb:

sweet kisses,
Mi-lou Hendriks

12

hmm ga ik dat maar eens proberen.

Las ook dat je de BBR erdoor kan doen?