1

Onderwerp: messen???

hoi hoi,
er word hier op het forum veel gepraat over het afsmeren van botercreme met warme messen. ik heb al wel een aantal taarten gemaakt, maar nog niet op deze manier.
mijn vraag is nu; welke messen moet ik gebruiken voor het afsmeren van botercreme?

alvast bedankt!

groetjes, Vivian

Re: messen???

Hoi VDL26,

Hiervoor kun je een paletmes in een bak (of glas) met heet water zetten, wel zorgen dat je 'm goed afdroogt voor je m langs de taart haalt.

Het mooiste resultaat krijg je volgens mij als je de taart eerst gewoon afsmeert met bc (of ganache, net wat je wil), dan even in de koelkast zetten tot de bc een beetje harder is geworden, dan met een warm paletmes langs de rand om te zorgen dat ie helemaal glad wordt.

Ik hoop dat je er iets mee kan :)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

kan ook met een pannenkoekenmes oid; zolang er maar geen ribbeltjes aan zitten, het mes rechts is en minimaal de hoogte van je taart heeft :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

ik smeer de BC altijd af met zo'n platte van siliconen gemaakt ding. Kweet nie eens hoe je zoiets noemt. Maar je kunt ze overal kopen. En hebt ze in verschillende kleuren

5

:think: pannenlikker?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

ik gebruik een mayo schraper van het werk
in princiepe zelfde als pannelikker maar dan zonder handvat en wat breder
anders idd een gladde warme mes

gr

7

zoiets ja, alleen is die plat

8

heel erg bedankt voor jullie reacties  :)
ik heb vanmiddag een paletmes gekocht, kan niet wachten om m te gaan gebruiken  :D  :D  :D
ik wou er eigenlijk twee kopen, maar die tweede kon altijd nog, dacht ik toen ik de prijs zag  :P

iig, heel erg bedankt voor al jullie tips! daar heb ik zeker wat aan!

groetjes, Vivian

9

deze beginneling met nog weinig aangeschaft materiaal gebruikt gewoon een kaasschaaf met een groot plat uiteinde
en dat gaat ook

10

waar koop je paletmessen?

11

In kookwinkels en hier in de webshop kun je ze volgens mij ook kopen.

Uit je dak met GEBAK!!!!

12

chan1985 schreef:

waar koop je paletmessen?

ze hebben m bij de bakzolder, een taart winkel(?*) die door het hele land locaties heeft :)

*ik weet niet of het echt een winkel is of meer een soort "merk".

groetjes, Vivian