Re: Een chocoladestapel & ook hier vandaag PME 1 gehaald!!!! (veel foto's)

echt heel mooi , mooi kleure combinatie!  zit vol verwondering al die pme taarten te bekijken. Ik moet binnenkort zelf me eindopdracht maken , en heb nog helemaal geen idee!  Maar vind het super hoe uitgebreid jullie taarten ik heb zelf het idee dat ik dat nooit in 5 uur tijd voor elkaar krijg, afsmeren , bekleden (2x) en dan ook nog de afwerking ! Maar dat is dus wel haalbaar als ik dit kunstwerk zie en dan nog wel hoog ! In 5 uur pff bewondering

27

ZoetVerlangen schreef:

echt heel mooi , mooi kleure combinatie!  zit vol verwondering al die pme taarten te bekijken. Ik moet binnenkort zelf me eindopdracht maken , en heb nog helemaal geen idee!  Maar vind het super hoe uitgebreid jullie taarten ik heb zelf het idee dat ik dat nooit in 5 uur tijd voor elkaar krijg, afsmeren , bekleden (2x) en dan ook nog de afwerking ! Maar dat is dus wel haalbaar als ik dit kunstwerk zie en dan nog wel hoog ! In 5 uur pff bewondering

Hoezo 5 uur als ik vragen mag? Ik heb dit stuk nl. echt niet zo snel gemaakt hoor. Ik heb hem volledig thuis gemaakt en de laatste les hebben wij ons bezig gehouden met een bruidspaar boetseren (deze heb ik alleen nog niet af, dus daar komt nog een foto van).

Ik hoefde ook niet af te smeren e.d. want ik heb ze gemaakt op dummies. Die maak je een beetje nat met wat water en dan bekleed je ze meteen. Heb er inderdaad ook wel meer dan 5 uur over gedaan. Denk zo ongeveer het dubbele.

Zo zie je maar weer dat de PME toch verschillend wordt gegeven. Wij moest een taart maken van minimaal 3 lagen (dus 3x bekleden ;) ), er moesten minimaal 3 technieken in worden verwerkt. Hij moest op een beklede drum komen en deze moest je crimpen (of je moest crimpen verwerken in je taart).

28

Wat gaaf!! Oke nu wil ik het weten,wat is PME en waar kan ik dat doen?

if youre happy and you know it clap your hands

29

time4cake schreef:

Wat gaaf!! Oke nu wil ik het weten,wat is PME en waar kan ik dat doen?

Dank je!

De intro ;)
De PME Professional  Diploma Cursus  is opgezet door Knightsbridge PME Ltd. speciaal voor iedereen die taarten wil gaan maken en verkopen aan familie en vrienden.   Het is een combinatie van basis technieken en ook nieuwe technieken. Er zijn een drietal modules, sugarpaste, royal icing en sugarflowers.

Je kunt het verder lezen op de site van Lies http://cakefantasie.webs.com/. Daar staat een volledige uitleg van de 3 verschillende modules en meer info als je hem bij haar wilt volgen.

Ik heb hem bij haar gevolgd en was zeer tevreden  :thumb:

30

Mooi en bij beide taarten, super kleuren! Mooie PME taart :Y

Be in love with what you have

31 Laatst bewerkt door ZoetVerlangen (14-03-2012 07:31)

vanessa1982 schreef:
ZoetVerlangen schreef:

Hoezo 5 uur als ik vragen mag? Ik heb dit stuk nl. echt niet zo snel gemaakt hoor. Ik heb hem volledig thuis gemaakt en de laatste les hebben wij ons bezig gehouden met een bruidspaar boetseren (deze heb ik alleen nog niet af, dus daar komt nog een foto van)..

Ik hoefde ook niet af te smeren e.d. want ik heb ze gemaakt op dummies. Die maak je een beetje nat met wat water en dan bekleed je ze meteen. Heb er inderdaad ook wel meer dan 5 uur over gedaan. Denk zo ongeveer het dubbele.

Zo zie je maar weer dat de PME toch verschillend wordt gegeven. Wij moest een taart maken van minimaal 3 lagen (dus 3x bekleden ;) ), er moesten minimaal 3 technieken in worden verwerkt. Hij moest op een beklede drum komen en deze moest je crimpen (of je moest crimpen verwerken in je taart).

Wij moeten de eindopdracht tijdens de laatste les maken, en mogen geen voorwerk thuis doen (alleen de lussenstrik) . Met 2x bekleden bedoel ik eerst een laag marsepein en daarna de laag fondant.  Dus 6x bekleden want wij moeten ook 3 hoog. Dus in 5 uurtjes tijd afsmeren want we mogen geen dummies gebruiken,dus ook dowels gebruiken ,  6x bekleden en dan nog 3 lage afwerken. Dus als ik deze prachtstukken voorbij zie komen zak de moed me in de schoenen.

33

Mooie taarten, mooie kleuren! :thumb: En gefeliciteerd met je certificaat!

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

34 Laatst bewerkt door sweetheart88 (14-03-2012 11:16)

ZoetVerlangen schreef:

Wij moeten de eindopdracht tijdens de laatste les maken, en mogen geen voorwerk thuis doen (alleen de lussenstrik) . Met 2x bekleden bedoel ik eerst een laag marsepein en daarna de laag fondant.  Dus 6x bekleden want wij moeten ook 3 hoog. Dus in 5 uurtjes tijd afsmeren want we mogen geen dummies gebruiken,dus ook dowels gebruiken ,  6x bekleden en dan nog 3 lage afwerken. Dus als ik deze prachtstukken voorbij zie komen zak de moed me in de schoenen.

Ehuumm ik geloof nooit dat je dat gaat redden, althans om er echt iets moois en straks ervan te maken met de technieken, maar dat kan aan mij liggen ? :P Meestal is het toch dat je de taart thuis moet maken dacht ik ?

Vanessa: Jammer dat ik  de laatste les niet met je mee kon! Maar je hebt een mooie creatie gemaakt helemaal super :)
Vervoeren is ook goed gegaan? (want je was zo blij dat ik eigenlijk moest rijden haha ;) )

35

Supermooi zeg!

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

sweetheart88 schreef:
ZoetVerlangen schreef:

Ehuumm ik geloof nooit dat je dat gaat redden, althans om er echt iets moois en straks ervan te maken met de technieken, maar dat kan aan mij liggen ? :P Meestal is het toch dat je de taart thuis moet maken dacht ik ?

Vanessa: Jammer dat ik  de laatste les niet met je mee kon! Maar je hebt een mooie creatie gemaakt helemaal super :)
Vervoeren is ook goed gegaan? (want je was zo blij dat ik eigenlijk moest rijden haha ;) )

dat was mijn gedachte dus ook , zie hier altijd van zulke pronkstukken voorbij komen! Dat ik echt aan me zelf begon te twijfelen , maar nu ik hoor dat deze pronkstukken niet in ene tijd van 5 uur zijn gemaakt krijg ik weer wat hoop :-) maar vond het echt onwijs moeilijk een ontwerp te maken voor mijn eindwerkstuk wat dus ook nog is 5 uurtjes klaar moet zijn. Ben al bang dat ik veel tijd kwijt zal zijn aan afsmeren , 2x bekleden van de 3 taarten en dan ook nog stapelen waar dus gebruik gemaakt dien te worden van de dowels. Doe er zeker een lussenstrik op want dat is het enige wat we thuis mogen voorbereiden... En voor de rest nog totaal geen idee.

37

Simpele versiering!?
Nou, ik vind dit helemaal niet simpel ogen.
Normaal gooi je er een lap fondant over en klaar. Maar AL deze stokjes er tegen zetten is ook een flinke klus!
En de bloemetjes, ook nog.
Het is wel echt een super mooi geheel!!

En je PME eindwerkstuk is ook SUPER! Wat een kleuren, prachtig!

Groetjes!

38

Leuk die taart voor je oma Vanessa.

En je eindstuk voor PME ziet er geweldig uit. Hou wel van die wat fellere kleuren

39

Wat een geweldige groene taart. Super geworden.

Groetjes van Sanni

40

Dankjewel Vanessa voor je antwoord over de chocoladesticks ! Jamin, daar zou ik nou werkelijk nooit op gekomen zijn. Ben er vandaag nog langsgelopen  :grr:  :grr:  :grr: Had ik het eerder geweten.... Volgende keer ga ik gelijk kijken, dus thanx voor de tip !

41

Wauw wat een prachtige taarten en je eindstuk is ook helemaal geweldig!

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

42

hmmmm, ziet  er heerlijk uit!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

Wow, wat strak. Leuk een taart met zoveel technieken! Super mooi gedaan!