1

Onderwerp: hulp gevraagd bij rozijnencake

Goedemorgen, een gezegende dag

ik heb een rozijnencake gebakken (recept van smulweb), maar alle rozijnen zakt naar de onderkant. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen. Ik wil graag dat de rozijnen over de hele cake verdeeld blijft. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten Ruthsila

2

Re: hulp gevraagd bij rozijnencake

de rozijnen licht door de bloem rollen, en pas op het allerlaatste door je beslag mengen (zo kort mogelijk!!)
Doordat ze een laagje bloem hebben, blijven ze "hangen" in het beslag en rijzen ze mee!! :)

3

Het beste is om de rozijnen eerst te wellen in water (of met een beetje alcohol, lekker  :9 ). Je kan eventueel nog de rozijnen met een klein beetje bloem mengen zodat er wat bloem aanplakt (dus geen grote hoeveelheid, gewoon tot ze allemaal wat bedekt zijn en dan de resterende bloem eraf halen door te zeven). De rozijnen ook pas helemaal op het laatste door het beslag doen. In principe zouden ze dan niet meer naar de bodem zakken. Let wel dat rozijnen aan de bovenkant sneller zullen verbranden, dus de rozijnen aan de bovenkant van de bakvorm wat bedekken met beslag.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Hallo dames,

bedankt voor jullie reactie.
Nou ik ga het zo uitproberen.

groetjes en fijne weekend Ruthsila