1

Onderwerp: Cupcakes blijven klein

Het wil mij maar niet lukken om een goed formaat cupcake te bakken. Ik gebruik het recept van 125g boter, suiker en zelfrijzend bakmeel, 2 eieren en een klein beetje melk. Dit zou voor 12 cupcakes zijn. Ik verdeel het nu over 10, maar dan nog komen ze niet echt omhoog. Er steekt nog een heel stuk papier boven het cakeje uit.

Met mijn taartenbiscuit had ik hetzelfde, maar door die minder heet te bakken zijn die nu prima. Heb de cupcakes ook minder heet geprobeerd, maar dat helpt dus niet.

Iemand de gouden tip? Of heeft iemand hetzelfde probleem kunnen oplossen? Cupcakes mooi versieren gaat niet echt met die halve dingetjes.  :o

2

Re: Cupcakes blijven klein

Ik gebruik 180 gram zelfrijzend bakmeel, 180 gram roomboter, 3 eieren, 180 gram suiker, zakje vanille suiker, voor 12 cupcakes.

Ongeveer 50 gram beslag per cupcake, werkt prima.

What doesn't kill you, makes you stronger

3

ik gebruik de mix van funcakes en daar heb ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
de cc's komen mooi omhoog,zodat ik ze nog met een snijplank omlaag moet duwen zodat ik ze beter kan decoreren.

groetjes yvon

4

Kan het zijn dat je te lang mixt? (cup)cake beslag moet maar heel kort, net tot alles gemengd is.

5

Nee, ik mix altijd heel kort. Heb het eerst geprobeerd om steeds langer te mixen, maar dat hielp niet. Zag toen hier later dat dat ook niet goed was.

Maar als ik Jeje zo lees, gebruik ik gewoon te weinig beslag. Wel raar, want her en der lees ik toch deze hoeveelheden voor 12 cupcakes. Maar goed, als het zo makkelijk op te lossen is, ga ik dat doen!

6

Kan wel voor 12 maar dan moet je je boter en suiker goed luchtig mixen en je bloem doorspatelen

7

Aha. Dat kan ik de volgende keer ook nog proberen. :Y

Super hoor, zo snel al deze reacties!!  :thumb: