Onderwerp: Biscuit rijst ongregelmatig, bovenkant andere structuur dan onder
Goedemorgen,
Waarschijnlijk ligt het aan mijn oven, maar als ik een biscuit bak (ik gebruik de mix van Funcakes), dat rijst hij erg goed tijdens het bakken (ik mix ook altijd 10 minuten). Alleen is hij dan aan de onderkant (wat uiteindelijk de bovenkant wordt) erg mooi, maar aan de bovenzijde rijst hij zo erg dat er een soort 'kraag' op komt die een iets andere structuur heeft. Veel luchtiger en de kleur is ook lichter. In het begin gaat het goed, dan 'breekt' het kapsel ergens en vanuit daar groeit hij verder. Hierdoor is hij niet overal even hoog wat al niet zo fijn is, maar de structuur is gewoon minder. Begrijpen jullie wat ik bedoel en herkennen jullie het? Anders kan ik de volgende keer eens een foto toevoegen.
Als ik hem na het bakken omkeer op een rooster dan zakt hij door deze luchtigheid ook een beetje door en gaan de zijkanten wat naar buiten. Het lijkt soms alsof ik er dan zo een laag af kan scheuren ofzo.
Ik heb al minder beslag geprobeerd, maar dat maakte geen verschil qua structuur (wel qua hoogte ).
Het zal wel aan mijn heteluchtoventje liggen maar misschien hebben jullie tips om dit te verminderen.
Alvast bedankt!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl