1

Onderwerp: even voorstellen!

Hallo iedereen!

na talloze keren op deze website gekeken te hebben en me lopen verlekkeren op de webshop, heb ik me toch maar aangemeld.

Ik wil al zo lang een (mooie) taart maken, maar telkens had ik er geen reden voor. Nu is het straks pasen en wil ik een leuke paas taart maken om samen met de buren een "lente leut" te houden. Daarna is mijn man jarig en mijn moeder is straks 6 jaar getrouwd..dus nu heb ik reden genoeg!

alleen....ik heb het nog nooit gedaan.

wat heb ik allemaal nodig? ik wil het nog niet te moeilijk maken ( al zou ik het liefst meteen een super mooie taart neer zetten).

Kan iemand mij daarbij helpen?

groejtes van edwina

Re: even voorstellen!

Hoi Edwina,

Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig, maar vind bepaalde spullen wel erg handig. Zoals het bureaublad van de ikea op om uit te rollen zonder plakken (even in de zoekpagina zoeken op ikea bureaublad weet de naam niet meer), nog €5 nog wat. Vind zelf de witte rollers handiger dan een ouderwetse houten deegroller. Verder veel lezen in de howto's van het forum over hoe je de taart strak kan bekleden. Zelf vind ik het mooier als een taart strak bekleed is met mooie kleuren, dan een niet strakke taart met heel veel frutsels. En toen ik voor het eerst een taart maakte, deed ik dat met de recepten van hier aan de zijkant, maar heb nu toch de mix van funcakes gepakt en vind dit persoonlijk veeeel lekkerder. De recepten voor vullingen gebruik ik wel altijd van hier links onder recepten. Mijn  voorkeur gaat uit naar de luchtige botercrème in allerlei smaken. En dan natuurlijk nog marsepein of fondant. Het scheeltje veel tijd als je de voorverpakte koopt in plaats van zelf maken, heb ik zelf ondervonden (maakte eerst de fondant zelf, pfff wat een werk). In de tabellen hiernaast lees je hoeveel je nodig hebt van alles!

Ohw en als je hier uit de webshop wil bestellen, dan kan je beter eerst heel goed bedenken wat je wilt, want je betaald wel verzendkosten.

Succes,
Groetjes Ingrid

3

Hoi ingrid,

Ik wou idd ook beginnen met de kant en klare dingen..
Zelf vind ik een taart ook mooier als hij helemaal strak is. maar dat lijkt me nog best wel moeilijk! en ik ben een pietje precies dus ik ben niet snel tevreden. Voor de paas taart wou ik dus voor de veiligheid maar de fondant een donkere kleur doen zodat de oneffenheden (hopelijk) wat minder opvallen.

Ik zit nu dus ook op de webshop te kijken, maar ik wil dus een paas taartje maken..nu heb je veel verschillende uitstekers/cutters..welke is dan goed? Nu vind ik die stand up dingen van wilton super gaaf, weet jij of dat makkelijk te maken is? ( jammer genoeg zijn ze erg duur  :( )

Je hebt zoveel dingen die je allemaal kunt gebruiken!

dankje voor je reactie!

Je kan dus ook eens kijken bij de how to's, daar staan ook wel eens patronen en sjablonen. Je zou ook kunnen beginnen met een paar leuke randjes (daar heb je molds voor of uitstekers) en dan een leuk plaatje van internet halen, hem in de juiste maat vergroten of verkleinen en dan uitprinten. Je kunt dan marsepein of fondant uitsnijden. Dit heet puzzelen en daar heb je een scherp mesje voor nodig, meer niet. Als je in de how to's zoekt op puzzelen vind je vast wel hoe dat moet, of kijk bij FAQ.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … .php?id=49

5

thanks!