1 Laatst bewerkt door blondamersfoort (09-03-2012 14:07)

Onderwerp: cc papiertjes, en andere vragen!

Halllo allemaal,

ik heb inmiddels 15 (ronde) taarten gemaakt.
En 3x een ronde cupcakes.

Allereerst een 3 vraagjes over de cupcakes:

Hiervoor had ik papiertjes bij de Hema gekocht, dit om het even zo goedkoop mogelijk te houden, omdat ik zelf cupcakes altijd zo droog vind. Nou waren de papiertjes alle 3 de keren onzettend vet geworden...je zag dus helemaal niks meer van het motief. Ligt dit aan het hema merk, of is dat altijd zo met cupcakes, of doe ik iets verkeerd?

Waarschijnlijk weet ik het antwoord al wel op de volgende vraag maar toch stel ik hem, van de 12 (zoveel passen er toch in een blik) waren er misschien maar 6 van hetzelfde formaat, sommige waren heel klein uitgevallen! Dit komst waarschijnlijk omdat ik er dus niet overal even veel in had gedaan toch? Of heeft dit een andere reden? Hebben jullie tips om te zorgen dat je wel overal even veel in krijgt?

Hoelang kan je cupcakes eigenlijk bewaren?

Dan nog een vraagje over een taart, na 15 (ronde) taarten staat er van het weekend een hart op het programma, en zeer binnenkort een vierkanten. Nou schijnt dit moeilijker te zijn, hebben jullie nog tips m.b.t het bekleden waar ik op moet letten?

Oh ja, de sugar gun is een veel besproken onderwerp op dit forum, zit al een tijdje te twijfelen of ik hem wil kopen of niet, daarom de grote vraag: Waarvoor gebruiken jullie dit precies?

Alvast bedankt weer! Jullie zijn geweldig met jullie hulp altijd.
Groetjes!

2

Re: cc papiertjes, en andere vragen!

hoi hoi, dat met die papiertjes is inderdaad een bekend fenomeen, vooral de "goedkopere"hebben dit erg maar ook sommige duurdere merken dus dat is echt uitproberen....
ik gebruik altijd een ijslepel om de cc's te vullen met belsag dan zijn ze allemaal ongeveer even groot maar ook de kwaliteit van je oven heeft hier invloed op want mijn cc's worden achterin de oven ook altijd iets donkerder en lager dan voorin mijn oventje.

voor de vorm van je taarten bekleden geldt net als voor de ronde oefening baart kunst dus hoe vaker je het doet hoe makkelijker het wordt.

En als laatste de sugargun, ik had er nooit een maar heb er sinds kort 1 en ik moet zeggen dat het wel heel leuk is voor de kleine details en een mooi dun randje bv om een puzzelplaatje.
binnenkort(ik meen volgend weekend) opent er een leukste taarten shop in almere en zag de aktie dat als je voor min. €50,00 aan spullen kocht tijdens het openings weekend dan kreeg je die erbij dus dat is wel het overwegen waard als je toch nog spullen nodig zou hebben!
Hoop dat je er wat aan hebt! ik ben ook maar een hobbyist en moet nog veel leren als ik zo de creaties voorbij zie komen op dit forum maar met dit soort dingen kan je elkaar wel helpen.
Groetjes

3 Laatst bewerkt door Trewyn (09-03-2012 14:51)

hoi hoi,

cupcakes zijn 1 week zeker lekker! Daarna worden ze wat droger maar kun je ze ook nog eten (volgens mij tot 2 weken). De papiertjes van de Hema nemen inderdaad het vet op van de cupcake, ik gebruik zelf meestal, Cullpit of House of Marie (deze zijn wel een stukje duurder!)
Ik weeg iedere cupcake af, een groot papiertje 42 gram en een mini cupcake +/- 16 gram maar dit ligt ook aan het formaat van de mini cupcake.
Tips voor de hartvorm of vierkante vorm heb ik niet echt. Heb nog maar 2 x een vierkante vorm bekleed, ik begin meestal bij de hoeken en werk naar binnen, maar ik weet niet hoe de anderen dit doen.

De sugargun heb ik ook en ik gebruik hem redelijk vaak. Ik gebruik hem voor dunne lijntjes in puzzelplaatjes, haren op een boetseerpoppetje, gras, en alle anderen keren dat ik lijntjes nodig heb of een leuk randje onderaan de taart!

Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar er zullen vast nog wel andere reacties komen!

4

Vullen van je CC: bakblik op de weegschaal en elk vormpje (ik doe het met een spuitzak vullen met 38 gram.......)

Over de sugargun: gebruik de zoekfunctie eens, er is pas een topic geweest waarin iedereen voorbeelden heeft gezet.

En voor je hartvorm: eerst het lastigste deel (de inkeping zeg maar doen) en daarna de rest: het ziet er moeilijk uit, maar ik vond het best meevallen.......(net als bij hoeken: eerst de hoeken daarna de rest)

Excuus voor mij late reactie. (had onder tussen me kleine teen weten te breken!  :/ , was dus even met wat anders bezig) Maar iig bedankt voor alle tips! Hier ga ik echt wat aan hebben!