1

Onderwerp: minnie speelt saxofoon

Ik had voor het eerst deze weekend twee opdrachten. Petje af voor iedereen die dit vaker doet. Ik vond het best wel vermoeiend. Een hele tijd geen taart aanvragen en dan opeens twee aanvragen voor hetzelfde weekend. Ik hou het voortaan toch maar bij maximaal 1 taart.

Eerste taart is voor een meisje die 8 jaar werd. Heel veel van muziek houdt en sinds kort saxofoon speelt. Ik moest hier maar wat mee doen.
Onderste laag is gevuld met ganache en verse bananen. Bovenste is gevuld met ganache en aardbeien. Wilde eigenlijk nog wat confetti maken maar ze kwamen de taart wat eerder dan gepland afhalen. Ik heb hem dan maar zo ingepakt en meegegeven. Door haast snel een foto gemaakt na het inpakken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7IBMXG7W-1.jpg

De tweede taart was voor een meisje dat vier jaar werd. Ze wou graag minnie mouse op de taart van top tot teen  :Y  en de kleuren roze en paars. Ik heb minnie even van mijn zoon moeten redden. Hij vond haar blijkbaar ook erg leuk  :lol:  :lol:  :lol:  Ze hoorde eigenlijk bovenop de taart maar bleef niet staan. Ik heb haar dan maar op de eerste laag geplaats en een strik gemaakt als topper. En dan een vraag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat een topper blijft staan?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AT8UGWQA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IVFURJ7K-1.jpg

Ow ja de onderste laag is gevuld met aangevette slagroom en lemon curd. De bovenste laag gevuld met ganache en aardbeien jam.

Bedankt voor het kijken. Tips zijn zeker welkom...

Groetjes Gülendem

2

Re: minnie speelt saxofoon

:thumb:  en  :thumb: 
hartstikke mooie taarten allebei en lekkere vullingen :Y  :9

:think: die verse bananen, worden die niet bruin? Druk je ze in stukjes in de ganache? of..?

ik boetseer zelf niet, maar ik denk dat wanneer je er een dowel ingedaan zou hebben (tot op het karton) dat minnie dan wel zou zijn blijven staan :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik heb verse bananen eerst een keer voor ons zelf geprobeerd en dat bleef lekker. Ik snij de bananen net voordat ik hem vul. Ik denk dat het goed blijft omdat het verder lucht dicht blijft.
Ik had door beide benen prikkers gedaan maar alleen tot in de hak :) Voortaan moet hij dus langer :)

Groetjes Gülendem

4

:thumb: dank, ga ik ook eens proberen dan :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Minnie is altijd leuk, maar je saxofoon vind ik ook super.  :Y
Een klein nieuwsgierig vraagje: hoe heb jij die muzienootjes gemaakt? Zeker zelf gespoten of zo, want de meeste mallen die ik heb bekeken hebben de noten overdreven dikke bolletjes.

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

6

Ik heb de noten geverfd. Icing heb ik nog nooit geprobeerd.
Ik heb met de uiteinde van een dowel de rondjes getamponeerd en daaran de stokken vast gemaakt. Had trouwens geen zwarte dust dus heb gewone gel kleurstof gebruikt.

Groetjes Gülendem

7

zien er goed uit zeg  :thumb: mag ik weten waar je de sacofoon van gemaakt heb is dit een mal en hoe groot is hij ongeveer?

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom