1

Onderwerp: Biscuits invriezen??

Ik heb net twee biscuits gebakken en heb een paar vragen over het invriezen, hoop dat jullie mij kunnen helpen  :o

1. moeten de biscuits eerst helemaal afgekoeld/koud zijn?
2. hoe verpak ik ze het beste? in een plastic zak of een kartonnen doos (heb ik niet....)
3. hoe lang van te voren moeten de biscuits uit de vriezer om ze te kunnen snijden, vullen en bekleden? ik wil de taart vrijdagmiddag/avond helemaal af hebben, maar het is een heel project met allemaal toeters en bellen haha, dus ik wil het liefste donderdagavond vullen, afsmeren en bekleden en dan vrijdag decoreren en stapelen.

het wordt een stapel van vanille biscuit met 1 laag bonbonblocvulling en 1 laag aardbeienmousse, afgesmeerd met witte chocolade ganache en bekleed met marsepein en fondant. klinkt lekker, nu nog goed maken  :D

ik hoop dat jullie tips hebben  ;)

Van proberen kun je leren....en lekker proeven!!

2

Re: Biscuits invriezen??

Ojee, ik heb een biscuit van 25 cm maar mijn pedaalemmerzakken zijn te klein....en niet genoeg huishoudfolie in huis... :o

En nu?   kan ik het in een gewonde plastic tas (van bv H&M) doen of aluminiumfolie, die die heb ik genoeg

Het biscuit is afgekoeld en moet nu echt de vriezer in....

Alvast bedankt voor een/de reactie(s)!!

is het voor jezelf of voor iemand anders? voor jezelf zou je het kunnen doen, voor een ander zou ik toch ff naar de supermarkt gaan. (en als het voor mijzelf was dan dus ook ;) )

I never met a calorie I didn't like....

4

Doe je hem toch eerst in alufolie en dan in de tas, moet kunnen!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

tsja, waar is die tas in de tussentijd allemaal geweest :think:  :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Ik neem aan dat je invriesvragen inmiddels beantwoord zijn in het 'plastic zakken' topic? Ik laat de biscuits eerst afkoelen. Meestal in pedaalemmerzak en dan in de vriezer. Als je bang bent dat hij geplet wordt kan hij ook met zak en al in je vorm en dan in de vriezer.

Biscuit ontdooit best snel, uurtje of 2 van tevoren uit de vriezer en op een rooster laten ontdooien (laat hem meestal in de zak zitten tegen uitdrogen)

Qua smaken: ik zou bonblocvulling niet combineren met aardbeienmousse, maar dat is persoonlijk denk ik. Ik zou bonbloc met caramel of ganache doen en aarbeimousse met jam ofzo...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

7

ik doe eerst in hhfolie en dan in een zak; een halfuurtje voordat je wilt snijden uit de vriezer is voldoende :Y  istie met doorsnijden lekker stevig, heb je bijna geen kruimels en de vulling komt in een koele biscuit  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Fijn dat jullie zo snel hebben gereageerd!

Toevallig kwam de buurvrouw langs en zag me lichtelijk in paniek   :o  maar gelukkig heeft zij nog een hele rol huishuidfolie, dus ik ga het redden  :)

Maar waar zouden we zijn zonder dit forum !!

9

bij ons zamelen ze het plastic in in van die mega plastic hero zakken! Doen het ook altijd goed om een taart mee in te vriezen  ;) weet eigenlijk niet of ze in tilburg ook zo plastic inzamelen?