1

Onderwerp: Biscuit deeg

Vraagje, ik heb nu bij twee taarten, dat de bodem zacht en smeuïg word, terwijl als de taart klaar is , hij helemaal goed gaar is.
De volgende dag is die dan wat zach . Hij is dan nog niet gevuld,

2

Re: Biscuit deeg

Kan liggen aan de manier waarop je je biscuit laat afkoelen of bewaart.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

Ik laat de biscuit op een rooster afkoelen en dan doe ik hem in alluminiumfolie. De volgende dag zet ik heb op een plank en dan begint de ellende.
Hoe zou het anders kunnen?

4 Laatst bewerkt door Boska (11-03-2012 23:41)

Is het dan kleffig of zo? Was je biscuit wel echt helemaal koud voordat je het inpakte?

Het is wel normaal dat het de volgende dag iets zachter is dan net gebakken. Dat is juist wel prettig want dan kruimelt het niet zo erg bij het snijden.

Probeer anders eens 1 of 2 min. langer te bakken. Verpak hem eens in plastic huishoudfolie en daar omheen een pedaalemmerzak.

Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Tja, het zou kunnen dat je biscuit nog niet helemaal is afgekoeld? Als je hem dan in folie draait, is hij de dag daarna wat `zompig´ Ik weet niet of je dat bedoelt? Ik zou de biscuit goed laten afkoelen en dan in een pedaalemmerzak o.i.d. bewaren.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

Ja dat bedoel ik inderdaad de onderkant is een beetje kleverig, net of ie niet gaar is. Maar dat is die wel.
Ik heb ze inderdaad na ongeveer een1,5 uur ingepakt ( Hihi omdat ik naar bed wilde, ik maakte vaak s avonds).