1

Onderwerp: Marsepein uitrollen

Hallo allemaal,

Morgen is mijn man jarig en ga voor de eerste keer een taart maken en versieren.
Ik heb net de basis klaar, dus dat is al gelukt. Morgen wil ik m gaan bekleden maar nu vraag ik me af waarop jullie dat marsepein uitrollen.  Op de bakplaat of blijft dat plakken? Ik heb al op internet een tip gevonden om de marsepein te rollen met een rol huishoudfolie omdat het om de deegroller blijft plakken.

Gr. Willeke

2

Re: Marsepein uitrollen

De tip van de rol huishoudfolie heb ik eigenlijk nooit gehoord. De marsepein zal niet blijven plakken, hoop ik, maar je krijgt dan wel afdrukken in de marsepein van de folie, denk ik. Ook kun je niet echt druk zetten op de rol lijkt mij.
Op mijn deegroller bleef de marsepein ook plakken, totdat ik er crisco op smeerde. Toch heb ik toen een PVC buis bij de bouwmarkt gekocht en deze in verschillende maten gezaagd. Dit werkt super! Iotrollen doe ik op doorzichtig zel die je per meter bij, bv, de Blokker kunt kopen.

3

op poedersuiker op je tafel of aanrecht. Dat heb je vast wel in huis. Niet je lap omdraaien he? Dan heb je suikervlekken op je taart, zonde.

Succes,

Tieneke

4

ik rol marsepijn altijd uit op bakpapier dan kan je deze ook makelijker over de taart doen en verolgens het bakpapier er afhalen. :)

Toen ik nog geen non-stickroller had en alleen een oude houten deegroller deed ik het ook met een laagje plastic huishoudfolie ertussen. Zolang je de folie elke keer weer recht legt kan het best, hoor. Mocht je verslaafd raken, zoals ik, dan wil je vanzelf een beter alternatief, maar tot die tijd krijg je je marsepein op zich wel klein..
Vantevoren goed soepel kneden . Kost effe tijd..
Elk groot oppervlak wat mooi vlak is en van bijvoorbeeld plastic, steen of metaal is kan geschikt zijn. Wanneer je het bepoederd met poedersuiker en insmeert met een vet zoals crisco, niet te dik, want is niet echt lekker (mijn mening dan..) . En over bakpapier kan inderdaad ook prima. Daarna alleen de lap kloksgewijs draaien, dus niet boven en onderkant wisselen, kom je vast een heel eind.   
Succes!