1

Onderwerp: Marsepein kleuren in een machine?

Ik vroeg me af of iemand van jullie marsepein kleurt m.b.v. een machine?

Vooral als je veel taarten maakt ben je hier veel tijd aan kwijt en niet iedere taart leent zich voor de airbrush..

Als je hiervoor een machine gebruikt, wat voor een is het er dan?

Kijk ook eens op: Jantinestaart.nl, hierop staan foto's van mijn taarten, cc's, koekjes en ander lekkers.
Je kunt je hier ook aanmelden voor workshops, kinderfeestjes of om mallen van First Impressions en producten van Zeelandia te bestellen.

2

Re: Marsepein kleuren in een machine?

Ik heb wel eens gelezen sommige dames de broodbakmachine gebruiken hiervoor, op stand kneden, schijnt goed te werken

3

Ik kleur marsepein ook in de broodbakmachine. Gaat prima. Ik snijd het in stukjes kleurstof erbij en kneden maar. Tussendoor haal ik de bal weer even uit elkaar en in stukjes weer terug erin en weer kneden. Als ik denk dat het goed is kneed ik het soms met de hand nog heel even door. Maar dat is piece of cake aangezien de marsepein dan al helemaal soepel is.

Fondant doe ik trouwens gewoon met de hand, i.v.m. pluisjes.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

Bedankt voor jullie reacties!

Hoeveel kilo marsepein kun je in de machine kleuren per keer?
Kan hij dan wel wat aan?

Kijk ook eens op: Jantinestaart.nl, hierop staan foto's van mijn taarten, cc's, koekjes en ander lekkers.
Je kunt je hier ook aanmelden voor workshops, kinderfeestjes of om mallen van First Impressions en producten van Zeelandia te bestellen.

5

Ik ben ook benieuwd hoe lang je er zo over doet.

6

Jantines taart schreef:

Hoeveel kilo marsepein kun je in de machine kleuren per keer?
Kan hij dan wel wat aan?

Ik heb laatst voor een stapeltje van 15 en 20 cm marsepein gekleurd in 2 delen. Daar had ik heel veel van over en nog een taart van 20 cm mee blekleed en er is nu nog over  :s Dit was dan wel in 2 keer gekneed, maar met 1 keer kan hij dus ook wel redelijk wat aan.

7

Biggeltaart schreef:

Ik ben ook benieuwd hoe lang je er zo over doet.

Ik heb eigenlijk geen idee. Wat ik wel een voordeel vind is dat je ondertussen wat anders kan gaan doen (bloemen uitsteken, taartje vullen etc....) en je er geen zere polsen oid van krijgt ;)

8

Ik heb 500gr fondant gekleurd en daar heb ik wel een keer of vier/vijf het kneedprogramma van mn broodbakmachine op gezet. Maar ik wilde ook van wit naar donkerrood, dus steeds weer met wat extra kleurstof gemengd tot ik de kleur had die ik wilde hebben... :D

9

handige tip!