1

Onderwerp: Help ;Pati-creme Blue Band Proffesioneel

Wie weet  het volgende,
Dit is een soort slagroom op plantaardige basis , dat een toef b.v. 2 uur mooi blijft buiten de koelkast weet ik, maar hoe zit dit dan met als je het gebruikt als vulling, hoe lang kan de taart dan buiten de koelkast blijven voor dat dit bederft .

Wil graag slagroom in vullingen gaan gebruiken maar de taart moet op een feestje wel kunnen pronken op tafel.

Recepten waar ik dit in kan gebruiken,

Taart groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

Re: Help ;Pati-creme Blue Band Proffesioneel

Sorry maar ken het produkt niet :o
Maar ben wel nieuwsgierig met wat je d'r mee kunt doen en waar is het te koop?

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

3

Esther mv Nick en Sanne schreef:

Sorry maar ken het produkt niet :o
Maar ben wel nieuwsgierig met wat je d'r mee kunt doen en waar is het te koop?

Het is een stevige slagroom, ook te gebruiken in desserts  te koop bij de groothandel ( Sligro Bv per liter)

Taart groetjes Ellen

Dank je wel,keertje iemand lief aankijken die een sligropas heeft ;)

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

5

maar dan nog lijkt het me, dat deze in de koelkast moet, omdat het slagroom is... maar ik weet het niet zeker, want ik ken het product niet.

Een andere oplossing is botercrème met slagroom-smaak.

Groetjes, Dorothea.

6

Dot schreef:

maar dan nog lijkt het me, dat deze in de koelkast moet, omdat het slagroom is... maar ik weet het niet zeker, want ik ken het product niet.

Een andere oplossing is botercrème met slagroom-smaak.

Blue Band – Unilever
(http://www.unileverfoodsolutions.nl)
Koelvers 

Hierbij de gegevens van dit product
Room is een belangrijk product in de professionele keuken. Het geeft een gerecht een volle, rijke smaak en de juiste textuur. Door de brede toepassing van room in de professionele keuken, is functionaliteit cruciaal. U moet blind op de producten kunnen vertrouwen. Blue Band Professioneel biedt een range van vier producten, die bestaan uit een combinatie van melk en plantaardig vet. De producten zijn een uitstekend en prijstechnisch interessant alternatief voor traditionele roomproducten.

Classique Gezoet
Blue Band Professioneel Classique Gezoet bevat reeds suiker en is daardoor gebruiksklaar. Het product onderscheidt zich door haar stabiliteit na opkloppen. Ongekoeld behoudt het product na opkloppen twee uur stand, gekoeld langer. Hierdoor is het een perfecte basis voor mousses, desserts en patisserie. Door het hoge, constante opklopvolume betekent het gebruik van Blue Band Professioneel Classique Gezoet tevens een besparing op uw inkoop.

Bestellen per tray van 12 x 1 liter:

134157 € 36,75/stuk     

--------------------------------------------------------------------------------

Classique Ongezoet
Blue Band Professioneel Classique Ongezoet (33% vet) is een product op basis van melk en plantaardig vet.

Het bevat de kenmerken van de ‘Blue Band Professioneel Classique Gezoet’ variant en is tevens te gebruiken als slagroom ongezoet.

Bereiding

Blue Band Professioneel Classique Ongezoet werkt kostenbesparend. Voeg 2 dl melk of suikerwater per liter toe, de kwaliteit zal behouden blijven. Het opgeklopte product blijft ongekoeld 2 uur stabiel, gekoeld langer.

Zowel Blue Band Professioneel Classique Ongezoet als alle toegevoegde ingrediënten moeten koud zijn.

Blue Band Professioneel Classique Ongezoet is direct opklopbaar. Toevoegingen als water, vruchtensappen, melk, yoghurt en likeur kunt u gelijk mee kloppen. Dosering: 200 gram voor rozetten en tot 400 gram voor mousses per liter Blue Band Professioneel Classique Ongezoet.

Blue Band Professioneel Classique Ongezoet is uitstekend te gebruiken in warme toepassingen. Het product heeft een snelle binding en geeft een hoog rendement bij inkoken.

Taart groetjes Ellen

7

Waarom zou het als vulling gebruikt niet 2 uur buiten de koelkast goed blijven?

Heb hier ook 3 pakken in de koelkast staan...............alleen vergeten te gebruiken bij de taarten van afgelopen weekend  :grr:

Maar misschien is idd botercreme met een smaakje een beter idee voor lang buiten de koelkast plaatsbare taart............

8

Karin09 schreef:

Waarom zou het als vulling gebruikt niet 2 uur buiten de koelkast goed blijven?

Heb hier ook 3 pakken in de koelkast staan...............alleen vergeten te gebruiken bij de taarten van afgelopen weekend  :grr:

Maar misschien is idd botercreme met een smaakje een beter idee voor lang buiten de koelkast plaatsbare taart............

-Zou het ook langer dan 2 uur buiten de koelkast kunnen?

Taart groetjes Ellen

9

Ik werk altijd met pati en bewaar het eigenlijk nooit buiten de koelkast. Of het moet in een koele ruimte zijn.Garage, berging, kelder.
De makro verkoopt het ook.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

10

Soesie schreef:

Ik werk altijd met pati en bewaar het eigenlijk nooit buiten de koelkast. Of het moet in een koele ruimte zijn.Garage, berging, kelder.

Hoi Soesie,

Mag ik je vragen waar je altijd de pati voor gebruikt. en hoelang je de taart dan buiten de koelkast laat op een feestje ?

Taart groetjes Ellen

11

Ellen Lagas schreef:

, dat een toef b.v. 2 uur mooi blijft buiten de koelkast weet ik, maar hoe zit dit dan met als je het gebruikt als vulling, hoe lang kan de taart dan buiten de koelkast blijven voor dat dit bederft .

Taart groetjes Ellen

Ik ken het produkt niet verder maar het gaat er toch niet om of je toef mooi blijft buiten de koeling maar of het houdbaar is buiten de koeling? als je het vanuit de koeling koopt lijkt het me van niet. Ik zou er een mailtje naar de fabrikant aan wagen om het zeker te weten

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

12

maris18+ schreef:
Ellen Lagas schreef:

, dat een toef b.v. 2 uur mooi blijft buiten de koelkast weet ik, maar hoe zit dit dan met als je het gebruikt als vulling, hoe lang kan de taart dan buiten de koelkast blijven voor dat dit bederft .

Taart groetjes Ellen

Ik ken het produkt niet verder maar het gaat er toch niet om of je toef mooi blijft buiten de koeling maar of het houdbaar is buiten de koeling? als je het vanuit de koeling koopt lijkt het me van niet. Ik zou er een mailtje naar de fabrikant aan wagen om het zeker te weten

Allemaal bedankt voor het meedenken, ga voor de zekerheid maar een mailtje naar de fabrikant sturen.

Taart groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

13

Ellen Lagas schreef:
Soesie schreef:

Hoi Soesie,

Mag ik je vragen waar je altijd de pati voor gebruikt. en hoelang je de taart dan buiten de koelkast laat op een feestje ?

Ik vul ermee, minimaal 1 laag en gebruik hem om af te smeren als ik  alleen met marsepein werk. Met fondant niet doen!.
Tja, hoe lang buiten de koelkast.
Gasten komen....... koffie drinken taart eten...... euh ruim een uur/twee uur? Bij mij thuis dan.
Bij een ander als ik erbij ben ook, maar ja weet niet wat men doet als ik weg ben. Ik bak alleen voor familie en vrienden als cadeau, dus ben er meestal bij  :)

Ik heb geen ervaring met langer uit de koelkast, ik behandel het net zo als alle andere melkprodukten, slagroom en melk gaan bij mij ook zo snel mogelijk weer koel.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

14

Soesie schreef:
Ellen Lagas schreef:
Soesie schreef:

Hoi Soesie,

Ik vul ermee, minimaal 1 laag en gebruik hem om af te smeren als ik  alleen met marsepein werk. Met fondant niet doen!.
Tja, hoe lang buiten de koelkast.
Gasten komen....... koffie drinken taart eten...... euh ruim een uur/twee uur? Bij mij thuis dan.
Bij een ander als ik erbij ben ook, maar ja weet niet wat men doet als ik weg ben. Ik bak alleen voor familie en vrienden als cadeau, dus ben er meestal bij  :)

Ik heb geen ervaring met langer uit de koelkast, ik behandel het net zo als alle andere melkprodukten, slagroom en melk gaan bij mij ook zo snel mogelijk weer koel.

Dank je wel Soesie , ben toch weer een stukje wijzer

Taart groetjes Ellen

15

Hi,

Even n korte vraag over het werken met de pati van blue band.
Gebruiken jullie de pati zoals ie is?
Hoelang kloppen?
Slagroomversteviger?
Kortom graag tips....

Alvast bedankt!

16

Het voordeel van de paticreme is dat je het bijna niet tot boter kan kloppen.
Maar om misverstanden te voorkomen, het is GEEN slagroom. De struktuur lijkt er erg op. Alleen minder luchtig. Het is zalviger en de smaak die achterblijft in je mond is anders als die van slagroom.

De neutrale versie kun je met alles mengen. Het wordt bijvoorbeeld ook veel gebruikt voor gevulde eieren (om maar een voorbeeld te noemen).
Uit ervaring weet ik dat het buiten de koeling lang houdbaar is, maar ik zou het zeker niet promoten.
Sommige mensen maskeren de taart ermee.

groeten Annemieke
Cake It

17

@Annemieke,

Jij bent snel!
Ik weet dat het geen slagroom is, maar soort van roomachtig smeersel voor in en op de taart.
Vroeg me alleen af of ik er iets doorheen moet kloppen om het stevig te krijgen.
Waar vul en smeer jij de taarten mee?

Groet Juul

18

Juul76 schreef:

@Annemieke,

Jij bent snel!
Ik weet dat het geen slagroom is, maar soort van roomachtig smeersel voor in en op de taart.
Vroeg me alleen af of ik er iets doorheen moet kloppen om het stevig te krijgen.
Waar vul en smeer jij de taarten mee?

Groet Juul

Over snel zijn gesproken  :lol:  :lol:  , hebben jullie gezien dat dit topic meer dan een jaar oud is ?

Taart groetjes Ellen

19

blijkbaar leeft het onderwerp nog  :lol: .
Je hoeft er niets doorheen te kloppen om het stevig te krijgen.
Ikzelf gebruik het zelden, maar je kunt er allerlei smaken aan toevoegen, dat is het grappige van dit spul. Je kunt er ook hele mooie mouse mee maken, gewoon vruchtenpuree erdoor mixen  :9
Of een essence in welke smaak dan ook.

groeten Annemieke
Cake It