Ik heb inmiddels de mat gebruikt.
Omdat ik toch een smaaktaartje wilde maken voor mijn vriendinnetje (die tevens straks de bruid is) die graag de diamant rastertjes wil op haar echte taart kon ik leuk testen.
Voor de zijkant van de taart vind ik de mat echt drama.
Het oppervlakte dat ie bestrijkt is wel heel groot, maar je kunt hem nergens goed vasthouden. Toen ik dat wel probeerde drukte ik een klein deukje in de bovenrand van het taartje...oeps.
De imprint is heel oppervlakkig, zeker als je de mat tegen de zijkant van de taart drukt. Hard drukken op het gehele vlak kan niet, daarvoor is het oppervlakte te groot. Als je over de lijntjes wil wrijven dat de indruk wat duidelijker is, dan moet je de mat toch echt met 1 hand loslaten waardoor ie van de taart afkomt.
Ik heb zo goed en kwaad als het kon de imprint maar met de smoother weggevreven en heb voor de zijkant de patchwork cutter gebruikt. Dat ging stukken beter.
Dat een combi van deze 2 dingen op één taartje geen goed plan is hoef ik natuurlijk niet uit te leggen.
Voor de zijkant gaat hier weer gewoon de cutter gebruikt worden. En de mat ga ik gebruiken voor de cupcakes. Want als je de mat plat kan gebruiken lijkt ie me wel heel fijn, vooral omdat het oppervlakte lekker groot is.
~ Never waste a good crisis... ~