1

Onderwerp: Diamant/ruitjes maken

Binnenkort heb ik voor vrienden een bruidsopdracht staan, die voor het grootste deel uit cupcakes bestaat.
Gisteren heb ik een proef setje gemaakt, om zeker te weten dat dit is wat ze wat ze mooi vinden.

Het diamond rastertje is in elk geval de bedoeling (zie hieronder). Maar jemig wat een werk met patchwork diamond cutter. Weet iemand hoe dit makkelijker (maar wel zo gelijk) kan, of is er toevallig een rolmat voor?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HMTZASUG.jpg

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Diamant/ruitjes maken

Je hebt ook een diamond impression mat, misschien dat het ermee sneller gaat

diamon impression mat inderdaad, is geloof ik van C K.
ik weet niet of ze deze hier in de webshop hebben.
toen ik 'm wilde was ie overal uitverkocht en heb ik 'm uit Engeland laten komen

4

zag hem toevallig staan bij taartenchocolade.nl

5

Super, dat scheelt vast een hoop werk, want die zijn 30x15cm.
Bedankt voor het meedenken. :)

hier nog meer winkels die ze verkopen

7

Dames, help mij even uit het bos....
Ik wil al een tijdje iets kopen om die ruitjes te maken (i.p.v. Mesje en liniaal). Maar ik twijfelde tussen de patchwork diamond cutter en deze diamond impression mat.  Wat is het verschil en welke is het makkelijkst? Sorry nog een groentje  :o
Groetjes Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

De patchwork diamond cutter is een soort stempel die je voor kleinere oppervlakten gebruikt of wanneer je het patroon maar op een paar plaatsen in de fondant wilt hebben.
De CK impression mat is een mat die je voor grotere oppervlakten kunt gebruiken. Zo kun je bijvoorbeeld op eenvoudige wijze je hele lap fondant/marsepein van een patroon voorzien.

Je kunt beide op losse fondant gebruiken of op een beklede taart.

ik hoop dat je iets hier aan hebt

Danielle_mvs schreef:

De patchwork diamond cutter is een soort stempel die je voor kleinere oppervlakten gebruikt of wanneer je het patroon maar op een paar plaatsen in de fondant wilt hebben.
De CK impression mat is een mat die je voor grotere oppervlakten kunt gebruiken. Zo kun je bijvoorbeeld op eenvoudige wijze je hele lap fondant/marsepein van een patroon voorzien.

Je kunt beide op losse fondant gebruiken of op een beklede taart.

ik hoop dat je iets hier aan hebt

Voor de zijkant van een taart is zeker de cutter het makkelijkst! (Vind ik dan hé)

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

10

en ik vind de mat daarvoor handiger, dus 't is duidelijk iets wat persoonlijk is  :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Ik vind de patchwork diamond cutter zelf best lastig te gebruiken op de zijkant van een taart. Vooral omdat het oppervlakte wat je ermee kan doen vrij klein is, dus je moet heel vaak verplaatsen. Ik ben altijd bang dat ik te hard druk en dat ik dan door de fondant heen ga.

Inmiddels heb ik nu de CK impression diamond matjes besteld. Voor de bruidsbestelling wil de bruid ook heel graag de diamantjes afdruk op de taart, dus ik hoop dat het met de mat wat eenvoudiger gaat. Voordeel van de matjes is ook dat de diamond afmetingen in 2 maten erbij zitten. Voor cupcakes lijkt de kleine afmeting mij wel mooier, dan zitten er meer ruitjes op het oppervlakte.

12

prachtig

13

@ Jultie, wil jij jouw ervaringen met mij/ons delen, aangezien jij beide hebt. Gelet op het feit dat er ook kleine ruitjes bij zitten, gaat nu mijn voorkeur voor de impression mat. Ik ben benieuwd wat jouw oordeel na gebruik is. En natuurlijk zou ik graag t.z.t jouw creatie bij de parade willen bewonderen :Y

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

14

@ Peca: ja tuurlijk wil ik dat doen.  Ik hoop dat de matjes vandaag of morgen al binnenkomen. Dan ga ik in elk geval even een paar proefjes loslaten op cupcakes. Misschien moet ik gelijk ook maar even een proef taartje maken als ik toch bezig ben.  :D  :D

15

Ik heb inmiddels de mat gebruikt.

Omdat ik toch een smaaktaartje wilde maken voor mijn vriendinnetje (die tevens straks de bruid is) die graag de diamant rastertjes wil op haar echte taart kon ik leuk testen.

Voor de zijkant van de taart vind ik de mat echt drama.  :/  Het oppervlakte dat ie bestrijkt is wel heel groot, maar je kunt hem nergens goed vasthouden. Toen ik dat wel probeerde drukte ik een klein deukje in de bovenrand van het taartje...oeps.

De imprint is heel oppervlakkig, zeker als je de mat tegen de zijkant van de taart drukt. Hard drukken op het gehele vlak kan niet, daarvoor is het oppervlakte te groot. Als je over de lijntjes wil wrijven dat de indruk wat duidelijker is, dan moet je de mat toch echt met 1 hand loslaten waardoor ie van de taart afkomt.

Ik heb zo goed en kwaad als het kon de imprint maar met de smoother weggevreven en heb voor de zijkant de patchwork cutter gebruikt. Dat ging stukken beter.
Dat een combi van deze 2 dingen op één taartje geen goed plan is hoef ik natuurlijk niet uit te leggen.  :lol:  :lol:

Voor de zijkant gaat hier weer gewoon de cutter gebruikt worden. En de mat ga ik gebruiken voor de cupcakes. Want als je de mat plat kan gebruiken lijkt ie me wel heel fijn, vooral omdat het oppervlakte lekker groot is.

16

Jultie, dank je wel voor je reactie.
Dit maakt de keuze voor mij makkelijk.

17

dankje voor delen van je ervaring
gr

18

Carien schreef:

en ik vind de mat daarvoor handiger, dus 't is duidelijk iets wat persoonlijk is  :Y  ;)

mijn mat gaat altijd scheef door de ronde vorm van de taart. En ik krijg de afdruk er maar heel licht in. Minder duidelijk dan met de cutter. Heb je tips?

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

19

hij drukt idd minder diep in, maar ik ga er dan met een tool overheen (met zo'n radeerwieltje of een andere tool).
Omdat ik bijna altijd koelkastvullingen gebruik en marsepein, plakt het matje altijd een beetje vast, dus da's wel makkelijk  :Y 

De cutter is zo klein is, ik heb moeite om de lijntjes steeds weer netjes aan te laten sluiten :s  :o

20

Ik gebruik fondant, misschien dat het daarom lastiger is? Het matje kleeft niet vast (zelfs niet een beetje)...

De cutter is inderdaad klein, daarom had ik mijn hoop gevestigd op het matje. Maar om een beetje een redelijke indruk (afdruk?) te krijgen moet je behoorlijk duwen en om nou aan de andere kant ook tegen de taart te gaan duwen?  :s Als iemand nog een super tip heeft dan hou ik me aanbevolen!

21

:think: ik 'moet'/mag donderdag een fondanttaart met ruitjes maken.....  :think:  :s ik ga vast  :thumb:  voor mezelf  :Y
  ;)

22

ik duim met je mee!

En als je tips hebt hoor ik ze graag!! Ik was zoooo blij met die 4 matjes dat ik ze ook graag op een taart wil gebruiken. :)

Carolines taartencreaties heeft hem op een taart gemaakt bruin/roomwit. Volgens mij heeft ze eerst een strook gemaakt en daar de mat opgelegd. Daarna pas aan de zijkant op de taart gedaan. (denk ik) Je ziet hem bij haar heel goed vind ik.
Ik heb hem zelf ook maar nog niet gebruikt.

Succes

Groetjes P@trici@

24

heb je een linkje naar die foto? O-)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169820

Volgens mij moet je hem nu kunnen zien!

Groetjes P@trici@