1

Onderwerp: [FEEDBACK] Sprookjesboom heeft z'n dag niet..

Hallo allemaal,

In April moet ik voor mijn neefjes een sprookjesboomtaart maken en ik dacht, die wil ik toch echt vooraf even oefenen. En aangezien mijn collega's al zo lang een keer taart wilde eten kon ik die twee dingen mooi combineren. Ik ben helemaal niet ontevreden over het algemeen. Het ziet er echt uit als een boom en mijn neefje die bijna 3 wordt zei meteen: Sprookjesboomtaart toen hij de foto zag! Dus het lijkt wel. Als ik de echte taart ga maken doe ik er wat meer decoratie bij, paddenstoeltjes enzo en wie weet een paar figuurtjes. Maar waar ik nu van jullie feedback ik wil is op de gezichtsuitdrukking van de boom. Hij kijk zo boos, oftewel, hij heeft z'n dag niet. Ik ben er best even mee bezig geweest, maar het lukte me niet er iets vrolijkers van te maken. Hebben jullie tips??? En hoe zal ik de overgang van de stam naar het bladerendek maken, dat ziet er nu zo gek uit... Ook gewoon bekleden misschien, en met blaadjes versieren.
De stam is cake gevuld met aardbeien mascarpone en aardbeienjam en bekleed met marsepein. De bladeren is biscuit met dezelfde vulling en bekleed met fondant. Mijn collega's waren lirisch over de taart en vonden super mooi en gelukkig ook super lekker!!
Zo genoeg gekletst en nu de foto's die helaas gemaakt zijn met mijn telefoon... Ik ben vergeten mijn goede camera mee te namen naar t werk... Balen joh! Gelukkig kan ik em nog een keer maken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3COZDUXX-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HXCN43ES-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3P37AITK-D.jpg

Bedankt voor het kijken!! En voor de tips!

Re: [FEEDBACK] Sprookjesboom heeft z'n dag niet..

Knap hoor!! Ik doe het je niet na!!
Ik denk dat hij zo boos kijkt door de wenkbrauwen  :Y
Voor de rest  :thumb:

Ik zal je even melden want hij mag naar de 3D rubriek  :Y

3

Hoi Bregje,

Mooie taart geworden :thumb:
Ik heb niet veel verstand van gezichtsuitdrukkingen  maar misschien de wenkbrauwen iets anders maken, die fronsen een soort  :/
Ik lees ff mee voor tips  :)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

Hoi,
Ik vind hem wel super hoor!
Toen ik je foto's bekeek dacht ik bij de bovenste, nou die kijkt zeker boos! Maar op de tweede foto vind ik dat dus weer niet.
Mischien nog een wit stipje in zijn pupil voor een vrolijk glansje?
Even op internet gezocht en zag op de volgende site een erg mooie foto staan.
http://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index … ic=12130.0

En ineens een draakje idee. Een vlindertje op zijn neus zetten waar hij naar kan kijken?

Wat betreft de overgang blad naar stam denk ik ook bekleden met blaadjes.
Nou, ik ben benieuwd wat je "ervan bakt"  :lol:
Groetjes!!!
Ingrid.

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

5

Hij is hartstikke leuk geworden hoor!

Ik snap wel dat je hem een beetje vrolijker wilt laten kijken.

Ik denk dat je de irissen van de ogen niet in het midden van het wit moet plaatsen,daar krijg je een geschrokken uitdrukking van.Dus meer naar beneden of in een hoek.

Groetjes Notje

6

Ik vind hem nu heel erg mooi!!! maar ik snap idd je puntjes wel (ben zelf ook zo kritisch  O-)  )

WB dat "boos"kijken misschien de overgang van de neus naar de wenkbrouwen  (de aanzet vd wenkbrouwen) is duidelijk zichtbaar. Misschien iets meer glad strijken zodat je de "puntje boven de neus minder ziet en de blik ietwat frisser wordt?! 
En dat bladerdake misschien verschillende soorten blaadjes ongeordend plakken? (desnoods groene bloemen uitsteken) Dan krijg je een wat wilder effect. Tis een idee ;)

Post je tzt het eindreslutaat  en hoe je het hebt opgelost? Ben benieuwd!!  :thumb:

Niet dat ik er verstand van heb, maar denk als je de bovenlip wat meer laat zakken, dus meer een soort halve maan, een kleiner sikkeltje zeg maar. Oh wat ben ik slecht in uitleggen grrr maar je boom is het zo waard om vriendelijk te kijken. Denk ook dat je zijn mond niet donkerder moet maken (bedoel meer de binnenkant van zijn mond). Gewoon dezelfde kleur houden.
Wat de wenkbrauwen betreft, wat hoger beginnen, waar ze nu aan de binnenkant van de ogen zitten is te laag voor een vriendelijke uitstraling. Denk aan de wenkbrauwen van de angry birds.

Al met al lijkt dit veel commentaar. Eigenlijk wil ik  twee dingen zeggen. De boom is mooi zoals-ie is en hij zal er niet minder om smaken!

8

hij is leuk :Y

op de bovenste foto lijkt het alsof er een rimpel/frons tussen de wenkrauwen/neusaanzet zit, die veroorzaakt de kwaaiigheid denk ik.
Vwb de ogen, idd de irissen niet middenin het wit, maar naar links/rechts laten kijken of naar de neus.

:think: Kun je het bladerdak niet vormsnijden, zodat er niet zo'n abrupte overgang is met karton? Dus de kroon naar beneden toe verkleinen zeg maar?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Wat voor tip wil je hebben???
Niet aansnijden ofzo! ;)

10

[MOVE] -> 3D-parade

11

Eh... alleen de wenkbrauwen zou ik idd minder laag aanzetten voor een frisse blik. Verder zou ik niet veel aan het gezicht prutsen, zeker niet als hij al zo herkenbaar is (heb de sprookjesboom alleen maar in de efteling gezien en dat is al een jaar of twee geleden). Ik persoonlijk vind hem goed lijken voor zover ik me nog kan herinneren.

En inderdaad wat minder "recht" beginnen met het bladerdak. Dus misschien vorm erin snijden of meer bladeren beetje wild door elkaar onderaan.

Maar ik vind deze er al zoooooo goed uitzien!

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

12

Dank je wel voor al jullie lieve berichten en goede tips!! Daar kan ik echt mee vooruit de volgende keer. En ik laat zeker het eindresultaat zien!!!