1

Onderwerp: Girly farm en jarige barman van Tiffany

Zooo... op de taart voor mijn zoon Luca in januari na, heb ik na eind november helemaal geen taarten meer gemaakt ivm met onze verhuizing. Nu zitten we goed en wel in ons nieuwe huis (mèt eigen taartenkamer!!), maar ik moest er echt weer inkomen. Alsof ik jaren geen taart meer had gemaakt

Francesco, de eigenaar van de hippe bar "Tiffany", is een vriend van ons en werd 33 jaar. We hebben deze taart als verrassing gegeven. We wisten dat hij zijn verjaardag de dag erna groots zou vieren in de bar, dus een extra taart zou vast niet erg zijn. (En een beetje publicità voor mij...  ;)  )

Ik had nul inspiratie deze week, maar uiteindelijk stond hij wel leuk op de feesttafel, omdat de kleuren geinspireerd waren op de inrichting van de bar.

CC: chocoladecake
kleinste taart: citroencreme en lemoncurd
grootste taart: zabaione-creme en abrikozenjam

http://5.media.hyves-static.net/1476522700/6/EVlR/0/img1476522700.jpeg

http://6.media.hyves-static.net/1476530669/6/0w6Y/0/img1476530669.jpeg

http://3.media.hyves-static.net/1476530706/6/fsbM/0/img1476530706.jpeg

De moeder van Asia wilde eenzelfde soort taart als die ik voor mijn eigen zoon maakte in januari. Maar dan met een paard er bovenop ipv een tractor.
Rianne, misschien herken je het paardje.. ik heb die van jou als voorbeeld erbij gehouden!  :)

Gevuld met one of my favorites: sinaasappelcreme en perzikjam en stukjes perzik uit blik.

http://6.media.hyves-static.net/1476523117/6/ogF6/0/img1476523117.jpeg

2

Re: Girly farm en jarige barman van Tiffany

Mooie taarten zeg!  :thumb:

3

Mooie taarten vooral met dat paard erop, en wat grappig dat je de naam zo verwerkt hebt met de dieren heel leuk idee :Y  :thumb:

groetjes elfje elly

4

wat een leuke taarten weer :Y

Groetjes Marjon

Allebei super goed gelukt! (dan wil ik wel eens iets zien  als je wel inspiratie hebt ;-) )

6

Supermooie taarten ,  zo mooi gemaakt  :Y  :thumb:

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

7

Wat een mooie taarten!! En zo ontzettend strak bekleed, en dan die scherpe randen  :D !! Gebruik jij hiervoor zo'n speciale smoother?
Ook alle boetseersels zijn super!!

8

Nou ik vind ze ook heel leuk hoor! Leuk dat de boerderijtaart een echte meidentaart is geworden, heel leuk. En die andere ook mooi, netjes. En daar in de bar zelf tussen die glazen lijkt hij heel chic.

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

9

Mooi taarten en leuk geboetseerd

10

geweldige taarten weer :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

De eerste taart is echt super strak! Wauw. En de tweede taart erg leuk geboetseerd.

Mooie strakke taarten!
En knap geboetseerd, ik heb me er nog niet aan gewaagd...

Een blij gezicht opent alle harten!

13

He he, eindelijk weer een paar taarten van jou! Ik heb ze gemist hoor!! :Y  :Y

En wat zijn ze weer leuk zeg :Y . Prachtig geboetseerd als altijd!!! :thumb:

14

:)  wat een leuke varkentjes ook  :Y

heeeel mooie taarten weer :thumb:  en ook  :9  :9  :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ooooh wat zijn ze weer leuheuk!!
Dat mannetje op die superstrakketaart is echt ontzettend leuk!!!
En je paardentaart is ook super, zohad ik 'm nog niet gezien.  :thumb:  :thumb:

16

Leuk met die fles champagne die overbubbelt!  :Y Hij lijkt zelfs een beetje, dat mannetje, en goed dat je nog een kleuraccent hebt gegeven in de vorm van die leuke cupcake.
Lieve dierentaart ook, dat paardje herken ik wel, heb hem zelf weer geinspipikt van Annette, of Wietske  :think:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

17

wow wat zijn ze MOOI,echt zo knap geboetseerd,heb je een how to van de diertjes?

18

Echt weer een gave taart, moet het nogmaals zeggen  :D .

Ik had eigenlijk nog een paar vraagjes......... :o  :o

Hoe krijgen jullie (+ Leonie en Femke) die oogjes toch zo mooi?  :Y Ze zijn zo goed, klein en gedetailleerd! Spuiten jullie ze met RI of prikken jullie ze uit fondant/marsepein.... En hoe worden ze dan op het hoofdje geplakt?????

Hebben jullie geen how-to hiervan???

Als ik ze maak dan zijn ze veel te groot  :nooo of kijken ze niet echt want dan is dat witte puntje op de verkeerde plek of kijkt het scheel :rolleyes:  :rolleyes:

19

Wauw! Alweer supermooie taarten! Knap!

20

Dat zijn twee super mooie taarten!!

21 Laatst bewerkt door Hertje (04-03-2012 20:53)

Hoera, weer taartpost van Lori!

Je barmantaart is superstrak en past helemaal in het plaatje. :thumb:

En je girly farm is echt snoepig! Zo leuk weer, met al die diertjes. :Y

Veel taartplezier in je nieuwe taartenkamer gewenst!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

22

Mooi en echt super strak! Ik vind vooral de boerderij taart echt super!!! Lekker meisjesachtig.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

23

wat mooi weer!

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

24

Alle twee super strakke taarten en zo leuk geboetseerd, vind de barman top en het ezeltje van de boerderijtaart ook zo grappig

25

Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Nathalie H. schreef:

Echt weer een gave taart, moet het nogmaals zeggen  :D .

Ik had eigenlijk nog een paar vraagjes......... :o  :o

Hoe krijgen jullie (+ Leonie en Femke) die oogjes toch zo mooi?  :Y Ze zijn zo goed, klein en gedetailleerd! Spuiten jullie ze met RI of prikken jullie ze uit fondant/marsepein.... En hoe worden ze dan op het hoofdje geplakt?????

Hebben jullie geen how-to hiervan???

Als ik ze maak dan zijn ze veel te groot  :nooo of kijken ze niet echt want dan is dat witte puntje op de verkeerde plek of kijkt het scheel :rolleyes:  :rolleyes:

Nu je het zegt, herinner ik me weer wat een gedoe ik dat zelf ook vond in het Begin en hoe lang ik wel niet met die stomme oogjes bezig was. Tegenwoordig gaat het een stuk makkelijker, maar ik ben bang dat de grootte vd verschillende deeltjes een kwestie van ervaring is.

Wel kan ik je natuurlijk uitleggen hoe ik het doe:
Met een tooltje maak ik kuiltjes waar de oogjes komen. Dan maak ik 2 witte bolletjes die precies erin (soms bolletjes qua grootte even aanpassen voor dat je ze vastplakt). Dan maak ik twee kleine blauwe, groene of bruine bolletjes en die druk ik plat op mijn handpalm. Het rondje dat je nu hebt moet iets kleiner zijn dan de witte. Deze plak ik meestal iets onder het midden van het oogwit. Dan nòg kleinere zwarte bolletjes, platdrukken en in het midden vh blauw plakken. Als laatste nòg kleinere witte bolletjes (ieniemini) en die plak ik rechts of links boven, op de grens vh zwart en blauw.
Belangrijk dat beide oogjes precies hetzelfde zijn, anders kijkt ie al gauw scheel.
Je kunt ook een voorbeeld van een stripfiguurtje of een poppetje hier op het forum erbij houden waar van je de oogjes mooi vindt en die precies namaken. Bij oogjes kan een halve mm verschil al een andere (schele) blik betekenen. Werk dus heel precies, ook al doe je er heel lang over. Je zult zien dat je steeds sneller wordt!