1 Laatst bewerkt door ZoetVerlangen (04-03-2012 08:17)

Onderwerp: Babushka en de taart die 2,50 waard is .....

Babushka taart gevuld met bonbonbloc vulling en chocolade mousse. Op de foto was het nog niet toegevoegd maar boven babushka staat de naam van het meisje , tijdens het fotograveren kwam ik er achter dat ik het was vergeten.....
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXQM4CCG.jpg

Dit kleine taartje heeft wat geweten. De opdracht een klein taartje alleen voor de jarige, een grotere tart wilde ze niet dit omdat de jarige 1 word en een week later de taart niet meer zou herinneren. Aangegeven dat een meptaartje alleen eigenlijk niet besteld kon worden. Toch overstag gegaan en de opdracht aangenomen. De kleine is een fijnproever dus er moest gene standaard vulling in maar een kokosmousse.
Toen ik daarna de prijs stuurde ( 7,50) kreeg ik als antwoord dat ze het wel erg duur vonden en dat ze van 2,50 uitgingen dit omdat het maar een 1 persoonstaartje is voor en kind van 1.  Uitgelegd dat het zo niet werkt , toen wilde ze een cupcake met een kaarsje nummer 1 , uitgelegd dat i kal met voorbereidingen bezig was  Pff had eigenlijk helemaal geen zin meer om deze taart te maken , Benieuwd wat ze er straks van vinden... als ik het ga brengen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XJD77QSI.jpg

2

Re: Babushka en de taart die 2,50 waard is .....

Wat een verhaal. Je hebt het mooi gedaan, de kleine, vooral met die lieveheersbeestjes erbij. Niet zichtbaar dat je baalde. Ik weet bijna zeker dat ze hiervoor wel meer willen betalen dan 2,50. Hij is ontzettend leuk. Als ze hem niet voor 7,50 willen, dan niet, laat je niet op je kop zitten!

Tieneke

3

Je kan toch niet voor alleen een meppertje of één cupcakeje aan de gang gaan? En dan ook nog voor € 2,50? De volgende keer wat strenger zijn, hoor. Maar het is wel een schatje geworden; die € 2,50 méér dan waard. En je Babushka is ook al zo leuk.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Wat heb je dat leuk gedaan! Maar zelfs voor 7,50 heb je de ingredienten er waarschijnlijk nog niet eens uit... Sommige mensen zijn bijna brutaal en hebben geen idee hoeveel tijd er in zit...
Bravo voor je geduld.

dank jullie wel , idd die 7,50 is nog aan de goedkope kant voor wat ze wenste. Maar omdat het bekende waren vond ik wel prima ,en vond de opdracht leuk. Normaal zou ik niet alleen voor een meppertje gaan bakken. Maar heb nu wel weer geleerd voor mezelf op te komen.  Fijn om te horen dat je ook niet kunt zien dat ik er eigenlijk geen zin meer in had.
Moet wel zeggen dat ik er tegen op zie dat ze hem komen afhalen , door de mailverkeer over de prijs heb ik eigenlijk al een idee dat ze wel wat te klagen hebben

6

Wat een mooie taartjes en wat ongelofelijk vervelend dat de "klant"
jouw prijzen durft te maken ,
ik hoop dat het je lukt om voor jezelf op te komen want
€ 2.50 voor dat prachtige taartje is natuurlijk van de gekke  :/

Groetjes !

7

je pfff sommige mensen :grr:
tis een schattig taartje geworden en ik hoop dat ze je zelfs nog fooi geven :Y
zo had ik laatst iemand die vroeg om een megatoby taart met geboetseerde toby enz en moest maar 20 euro kosten :s

8

Superleuk geworden!!! Denk dat wanneer ze het taartje eenmaal ziet, dat ze haar kritiek wat betreft de prijs wel inslikt. Heel vaak hebben mensen geen voorstelling wat je gaat maken en hoeveel tijd daarin zit. Als ze alsnog gaat zeuren over de prijs, dan is dat echt pech voor haar!

9

Ze zijn beide super leuk!!

Enne 2,50 voor een taart is natuurlijk belachelijk.
Als ze iets te klagen hebben dan zou ik het taartje lekker zelf opeten. Jammer dan maar geen taart voor hun  :x  :x

Liefs, Zanoni

10

Ik ben het met de vorige reacties eens: simpel biscuit, simpele vulling en laagje fondant met kleine versierinkjes, zou ik nog wel voor bekenden willen doen... Maar een eenpersoonstaartje met zoveel mooie details en zoveel werk, ook aan de vulling, echt niet onder 7,50.
Wat Zanoni zei, dan maar geen taart voor ze.

By the way, je taartjes zien er wel geweldig uit!

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

Leuke taartjes, ook de babaoesjka is zonder naam al een schatje!!

En wbt het 1 persoonstaartje... volgende keer uitleggen dat het basis werk bijna hetzelfde is als voor een grote taart.... Biscquit maken, vulling maken etc etc, ook al ben je met een kleiner taartje qua deco sneller klaar, al met al met voorbereidden, baktijd ben je zo 3 uurtjes kwijt!

12

Ze zijn heel leuk en je hebt helemaal gelijk! 2,50, hoe bedenken ze het!!!!!!

groetjes Wilma

13

ZoetVerlangen schreef:

dank jullie wel , idd die 7,50 is nog aan de goedkope kant voor wat ze wenste. Maar omdat het bekende waren vond ik wel prima ,en vond de opdracht leuk. Normaal zou ik niet alleen voor een meppertje gaan bakken. Maar heb nu wel weer geleerd voor mezelf op te komen.  Fijn om te horen dat je ook niet kunt zien dat ik er eigenlijk geen zin meer in had.
Moet wel zeggen dat ik er tegen op zie dat ze hem komen afhalen , door de mailverkeer over de prijs heb ik eigenlijk al een idee dat ze wel wat te klagen hebben

gewoon op je strepen staan en 7,50 vragen zo niet dan pech eet je hem zelf op kom op 7,50 is niks te veel voor je super leuke meppertje  en je andere taart is ook kei mooi.

Lieve groetjes van Nicole

Hele leuke taartjes hoor! Kan me voorstellen dat t leuke er n beetje af was na de opmerking van 2.50!
Ik vind het absoluut niet duur!  :nooo
De volgende keer gaan ze maar gewoon naar de appie, kopen er n muffin voor 1.50, kaarsje erin en klaar  ;)

15

boonsnic schreef:
ZoetVerlangen schreef:

gewoon op je strepen staan en 7,50 vragen zo niet dan pech eet je hem zelf op kom op 7,50 is niks te veel voor je super leuke meppertje  en je andere taart is ook kei mooi.

precies, jij bepaalt de prijs en niet de klant. dan gaan ze maar naar de hema en kopen daar een cupcake en versieren hem zelf. 7,50 en geen cent minder, klaar  :cool:

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

16

ik vind beide taarten mooi :Y
Voor 2.5euro kregen ze van mij dat leuke taartje echt niet mee hoor,bekenden of niet.
Trouwens,ik weet eerlijk gezegd niet wat ik het ergste vind.
Het feit dat ze vinden dat 7.50euro veel te veel is voor zo'n taartje of het feit dat ze maar 2.50euro over hebben voor hun kind :cool:

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

17

En hebben ze hem opgehaald? En wat vonden ze ervan?
2,50, belachelijk.
Leg haar maar uit wat de materialen kosten en hoeveel werk je ervan hebt dan piepen ze wel anders.

Oh ben benieuwd of het meppertje al is opgehaald en wat hoop ik dat ze er 7,50 voor geven. Bewonderenswaardig hoe je er een lief taartje van hebt gemaakt. Hoop dat de spanning gauw wegtrekt want daar wordt niemand gelukkig van.

Je andere taart is ook zo mooi!

19

Ben ook erg benieuwd hoe dit afloopt. Is ie al opgehaald inmiddels? Ik zou ook zeggen 7,50 euro of anders maar niet. Heb je vanavond zelf iets lekkers bij de koffie ;) . Hoe bedenken mensen het toch dat 'wij' wel even een taartje of cupcakje kunnen maken voor 2,50....
Voet bij stuk houden hoor! Succes!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

20

Of zouden ze bedoelen dat je nog 2,50 fooi erbij krijgt voor de moeite? :D

groetjes Wilma

21

Ik ben ook benieuwd hoe dit af loopt. Als was het een hele goede kennis dan deed ik het nog niet voor 2,50 , zeker niet op deze manier

22

Prachtige taart! :Y
Het hele verhaal is natuurlijk belachelijk maar je moet er zeker niet wakker van liggen. Je hebt je best gedaan en veel mensen hebben niet eens een idee hoeveel werk in zo een taart zit.

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

23

marikaatje schreef:

ik vind beide taarten mooi :Y
Voor 2.5euro kregen ze van mij dat leuke taartje echt niet mee hoor,bekenden of niet.
Trouwens,ik weet eerlijk gezegd niet wat ik het ergste vind.
Het feit dat ze vinden dat 7.50euro veel te veel is voor zo'n taartje of het feit dat ze maar 2.50euro over hebben voor hun kind :cool:

Haha!
Ja, ik vind t ook bizar... kijk t kan natuurlijk dat je geen groot budget hebt... ook niet voor je eigen kind dus.
Maar wat ik ook triest vind is dat als het een bekende is dat ie jou zo durft te behandelen!
Wat denken ze wel niet!?

En ik vind het ook erg verdacht dat ze geen grote taart willen, want dat herinnerd ie zich toch niet meer...
MAAR er moet wel kokosvulling in!
En dat dan ook allemaal voor € 2,50

Jij ben t veel te goed!
Jij doet dit voor hen omdat t bekende zijn.
Maar zij hebben geen respect voor jij omdat jij een bekende van hen bent!?

Ik  ben ook mega benieuwd hoe dit is afgelopen!
Ik lees wel eens vaker dit soort verhalen en ik snap daar niks van!

Ik doe/deed voor bekenden juist ook wat van de prijs af maar dan krijg ik juist altijd fooi!

Ik vind het iig een super leuk taartje geworden en minstens € 10,- waard!
En de Baboesjka is ook cute!

Groetjes!

24

hele leuke taarten..

genant toch om je 2,50 te overhandigen voor deze taart..zou me echt doodschamen

25

Mooie taartjes  :thumb:
en 2,50 vind ik schaamteloos.
Hoe halen mensen en zeker bekenden het in hun hoofd om dit af te dwingen. NIET doen hoor.
Ik ben erg benieuwd hoe het afgelopen is, ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591