1

Onderwerp: Vegetarisch biscuit recept???

Kan iemand mij helpen aan een recept voor een vegetarische biscuit???

Kan ik de eieren misschien gewoon weglaten bij de funcakes mix?? Of moet ik het vervangen door iets anders??

Help!!

Alvast bedankt voor de reacties!!

2 Laatst bewerkt door JPS (26-02-2012 11:28)

Re: Vegetarisch biscuit recept???

eieren zomaar weglaten gaat niet
maar dit klikje kun je vast wel iets mee:

Groetjes en suc6,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

Lekker bijdehand, maar bedoel je niet veganistisch?

Vegetarisch is het niet eten van vlees of vis......zover ik weet eten ze dan wel ei, melk en kaas bijvoorbeeld.

Succes met bakken!

4

dr zit geen vlees in melk meel eieren en boter hoor :lol:

5 Laatst bewerkt door SugaHolic (26-02-2012 16:20)

Jacquelien1980 schreef:

Lekker bijdehand, maar bedoel je niet veganistisch?

Vegetarisch is het niet eten van vlees of vis......zover ik weet eten ze dan wel ei, melk en kaas bijvoorbeeld.

Succes met bakken!

Het is het niet eten van (bij)producten afkomstig van gedode dieren, om iets preciezer te zijn.

Kaas is meestal niet vegetarisch door het gebruik van dierlijk stremsel, gewonnen uit de maag van geslachte pasgeboren kalfjes.

En zo zijn er nog voorbeelden van dingen die geen vlees of vis bevatten maar niet vegetarisch zijn, zoals door gebruik van gelatine dat wordt gewonnen uit dierenbotten en dierenvellen.

Eieren zijn volgens die definitie vegetarisch, want voor het eten van dat ei wordt niet in directe zin een dier gedood. Indirect wel, want een legkip wordt na een jaar al geslacht en vervangen. En voor nieuwe legkippen worden eieren uitgebroed, waarvan de uitgekomen haantjes direct door de versnipperaar gaan.

Maar eigenlijk moet je niet teveel etiketjes plakken zoals vegetarisch of veganistisch, maar even aan de opdrachtgever vragen wat de wensen precies zijn.

Het ei gewoon weglaten zal leiden tot een biscuit die nauwelijks rijst. Even google gebruiken voor alternatieven of kijken op de Peta cheatsheet.

Zelf gebruik ik nog wel eieren, maar ik ben zeker van plan de alternatieven te gaan onderzoeken in de toekomst.

6

eieren van de kinderboerderij waar de kipjes gewoon oud mogen worden en lekker buiten rondlopen. Of zelf kippen in de tuin!

(En in biscuit zit ook geen kaas  ;)  :+ )

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

De opmerking over kaas was bedoeld voor Jacquelien1980 :Y

En hobbykippen worden wel ouder, maar ook hier geldt: voor elke verkochte hobbykip wordt er ook een onverkoopbaar haantje geboren. En die gaat dan alsnog naar de versnipperaar of de vetmesterij.

Maar goed... we dwalen af http://i32.photobucket.com/albums/d23/fv1962/images/greamlins/offtopic.jpg

Bedankt voor de reacties!

Ik bedaoel natuurlijk idd veganistisch.

Heeft er iemand ervaring met NO-EGG?? dit vergangt de eieren heb ik begrepen..

Groetjes

9

Vlindertje00 schreef:

Bedankt voor de reacties!

Ik bedaoel natuurlijk idd veganistisch.

Heeft er iemand ervaring met NO-EGG?? dit vergangt de eieren heb ik begrepen..

Groetjes

en zie de link
http://www.veggiedeli.nl/webshop/nieuw- … -vervanger
Uitstekende  ei vervanger voor gebak, sauzen, pannenkoeken en nog veel meer.
Inhoud van het pakket vervangt 66 eieren.  1 Eetlepel Orgran eivervanger +2 eetlepels water = 1 ei.

Ingrediënten:
Aardappelzetmeel, tapioca bloem, plantaardige gom: methylcellulose, Kalciumkarbonate, citroenzuur

Word veel gebruikt, dat weet ik, maar zelf er nooit mee aan de slag gegaan.
Zo kun je wel een vrij gewoon recept aanhouden.

En wss kun je dit ook op gebruiken als ei(wit) vervanger in de meringue en icing
Heeft iemand dat al geprobeerd?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

10

Hier nog meer ei vervang informatie!

http://www.waardelozehaantjes.nl/blij-z … ervangers/

11

Wauw.. Goeie site. En ook duidelijk.
Ik heb inmiddels de no-egg gekocht, morgen uitproberen! Ben benieuwd hoe het zal smaken. Hoop niet dat het te droog wordt.

12

ik maak meestal vegan cake. Dit is niet zo luchtig als biscuit maar wel lekker. Een echt biscuit kan bijna niet zonder eieren
Ik heb verschillende recepten gebruikt maar ben zelf heel enthousiast over de carrotcake en vanille cake van Rudolph. Het zijn de recepten voor cupcakes maar daar vul ik gewoon een bakblik mee (2 cakes bak ik apart en doe ik daarna op elkaar met vulling ertussen) (uit het boek Cupcakes van Rudolph)
Afsmeren met wajang 1:1
Vullen kan met deze botercreme http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=129997 of met (gezoete) sojayoghurt

13

:think: nououou Xaar, daar heb ik eens mee afgesmeerd, maar voor het eerst droop de fondant naar beneden :x , dussuh, wat mij betreft, niet te gebruiken als afsmeer'bc' :nooo

wel lekker :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

@ Carien, serieus met wajang 1 op 1???  Ik werk nooit met fondant (is niet vegan) met marsepein is het altijd goed gegaan. Hoop dat dat geen toeval was :)