Jacquelien1980 schreef:Lekker bijdehand, maar bedoel je niet veganistisch?
Vegetarisch is het niet eten van vlees of vis......zover ik weet eten ze dan wel ei, melk en kaas bijvoorbeeld.
Succes met bakken!
Het is het niet eten van (bij)producten afkomstig van gedode dieren, om iets preciezer te zijn.
Kaas is meestal niet vegetarisch door het gebruik van dierlijk stremsel, gewonnen uit de maag van geslachte pasgeboren kalfjes.
En zo zijn er nog voorbeelden van dingen die geen vlees of vis bevatten maar niet vegetarisch zijn, zoals door gebruik van gelatine dat wordt gewonnen uit dierenbotten en dierenvellen.
Eieren zijn volgens die definitie vegetarisch, want voor het eten van dat ei wordt niet in directe zin een dier gedood. Indirect wel, want een legkip wordt na een jaar al geslacht en vervangen. En voor nieuwe legkippen worden eieren uitgebroed, waarvan de uitgekomen haantjes direct door de versnipperaar gaan.
Maar eigenlijk moet je niet teveel etiketjes plakken zoals vegetarisch of veganistisch, maar even aan de opdrachtgever vragen wat de wensen precies zijn.
Het ei gewoon weglaten zal leiden tot een biscuit die nauwelijks rijst. Even google gebruiken voor alternatieven of kijken op de Peta cheatsheet.
Zelf gebruik ik nog wel eieren, maar ik ben zeker van plan de alternatieven te gaan onderzoeken in de toekomst.