Onderwerp: citroencupcakes en allereerste cake pops
Mijn vader werd 63 en dat verdient uiteraard wat lekkers
Citroen/hazelnootcupcakes met een topping van limoncello botercrème, schuimpjes en caramelschifers
Het cakeje was zeer lekker maar was onvoldoende gerezen. De caramelschilfers waren verbrand. Volgens het receptmoest ik de suiker op een bakbapiertje strooien en vervolgens 25 min. op 200° in de oven schuiven. Heb het slechts 18 min. erin gedaan en was al te donker. Iemand tips? De limoncello crème was super

De allereerste cake pops zijn een feit. Ze waren super lekker, daar was iedereen het over eens. Maar ik wilde witte, zwarte en blauwe pops. Ik had nog geen candy melts in huis dus ik wilde pure chocola gebruiken. Dat ging perfect en witte chocola met blauwe kleurstof.
Ik had room gekookt en dat over de witte chocola gegoten en daarna wilde ik de pops hierin soppen. Dat lukte prima met de pure chocola, maar blijkbaar gaat dat dus niet met witte. De witte chocola bleef te vloeibaar en dekt dus niet. Heb dan maar 2 laagjes gedaan, maar nog steeds niet mooi wit of blauw. De witte en blauwe chocola bleef ook steeds een beetje kleverig. Als 2 pops elkaar raken, blijven ze dus plakken met lelijke stukken tot gevolg.
Iemand tips om het met chocola te doen of werkt iedereen met candy melts?
Kortom. elke eerste keer is een beetje knoeien
maar iedereen vond het toch een goede poging. En ze wilden er meer.
En ik ben dol op citroen, kwijl, kwijl.