Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn eerste stapeltaartje met lussenstrik
Hallo allemaal,

Ik ben ongeveer een half jaar bezig met het decoreren van taarten.
Afgelopen vrijdag (24 feb.) heb ik mijn eerste stapeltaartje gemaakt en daarbij ook mijn eerste lussenstrik met 2 kleuren gemaakt.
Oja, ik post nu ook voor de eerste keer iets, dus best spannend en ik ben benieuwd...
Ik ben er best trots op, maar toch heb ik nog een aantal vragen:
- Ik heb mijn bovenste taartje los op de bovenste taart gezet. Mijn bovenste taartje had natuurlijk standaard al een taartkarton, maar om het bovenste taartje er gemakkelijker af te krijgen, had ik er nog een extra taartkarton onder gedaan. Het werkte op zich wel goed, maar natuurlijk ging de fondant van de onderste taart kapot toen in bij het aansnijden het bovenste taartje verwijderde. Heb ik nou een goede manier gebruikt om te stapelen of weet iemand betere of andere manieren?
- Met de strik ben ik al een aantal dagen eerder begonnen, zodat deze goed hard kon worden. Ik heb overigens geen tylose gebruikt, de fondant is uit zichzelf hard geworden en gelukkig is de strik niet ingezakt op de taart. Ik vraag me wel af hoe de lussen van de strik vastgezet kunnen worden. Ik had nu alleen de onderste laag strikken met een beetje water vastgeplakt aan een cirkel van fondant. Over die laag had ik weer een cirkel fondant gedaan, maar daarna vond ik het moeilijk om de lussen te bevestigen, dus had ik ze er maar los opgelegd. De bovenste strik heb ik in een bolletje fondant geduwd, zodat deze rechtop bleef staan. Ook dit bleef in princiepe wel goed staan. Iemand tips?
Alvast bedankt en bedankt voor het kijken
Groetjes, Denise